Netwerkprobleempje..

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb een klein probleempje. Ik heb 2 computers, 1 Tbird 800 en een Pentium 166.
Nu heb ik die 2 computers verbonden met een cross utp kabel. (een crosskabel van 1 meter met een koppelstukje naar een straight kabel van 25 meter.)
Alles gaat goed, filetransfer van boven naar beneden is snel. Maar van beneden naar boven doet ie er ineens erg lang over. (+/- 2 minuten voordat een mp3 van zo'n 4 Mb boven is)
Kan dit komen doordat ik boven een 10/100 Mbit netwerkkaartje heb en beneden een 10 Mbit netwerkkaartje ?? Weet iemand een oplossing misschien ?? :?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

speel es een beetje met full/half duplex etc.. als je IPX gebruikt, check dan of het frametype op 802.3 staat op beide PC's *D

Mijn iRacing profiel

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

probeer op de 10/100 kaart autodetect uit te zetten, forceer de verbinding naar een vaste setting (in dit geval dus 10Mb full duplex)

IP Rocks

Verwijderd

Wat is dat eigenlijk full duplex?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Full Duplex is dat een netwerkkaart tegelijkertijd kan versturen en ontvangen.

Dit moet je alleen aanzetten als ALLE kaarten / hub's etc. in je netwerk dit ondersteunen, anders heb je stront.
Ga maar na: kaartje 1 is halfduplex, hub is full, kaartje 2 is full.
HUB zal dus kaartje 1 op half en 2 op full verbinden. Als 2 iets ontvangt van 1, zal hij denken dat hij tegelijkertijd kan sturen. Et voila, de HUB zal als buffer moeten werken, en je kan wel raden hoe lang dat goed gaat...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Is't misschien niet gewoon de zwaartekracht die een beetje tegenwerkt . :Y) |:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Het is het best om twee dezelfde netwerkkaartjes te gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1