Toon posts:

DXR3 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Creative DXR3 gekocht zonder kabels. Hij is aangesloten op mijn tv via een svhs->composite kabeltje naar scart.

Ik heb zowel drivers van Creative als van Realmagic gedownload en geinstaleerd onder win98se en winxp. De player lijkt gewoon een mpeg of vob af te spelen alleen mijn tv blijft zwart. Het svhs->composite kabeltje is van een GF2 geweest en zou compatible moeten zijn.

Denken jullie dat die kaart gewoon kapot is, of doe ik iets niet goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 22:15:
Ik heb vanmiddag een Creative DXR3 gekocht zonder kabels. Hij is aangesloten op mijn tv via een svhs->composite kabeltje naar scart.

Ik heb zowel drivers van Creative als van Realmagic gedownload en geinstaleerd onder win98se en winxp. De player lijkt gewoon een mpeg of vob af te spelen alleen mijn tv blijft zwart. Het svhs->composite kabeltje is van een GF2 geweest en zou compatible moeten zijn.

Denken jullie dat die kaart gewoon kapot is, of doe ik iets niet goed?

De DXr2 en DXr3 kaarten van Creative hebben geen standaard S-Video aansluiting. Dit is ook geen SVHS, hoewel S-video en SVHS dezelfde aansluitingen gebruiken.

Creative heeft bij de twee genoemde kaarten een korte (+/- 1.2mtr) kabel geleverd waarop aan de ene kant een aansluiting zit voor op de kaart (lijkt op S-video) en aan de andere kant een echte S-Video en Tulp aansluiting. Zonder deze kabel begin je weinig, of je weet hoe je de kabeltjes intern moet aansluiten.

Mijn advies: zoek naar een originele kabel.

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Wat Neo_revisited is niet helemaal waar. Ik heb zelf ook een DXR3 kaart. Hier zit o.a. een S-Video aansluiting op en een aparte aansluiting voor het doorlussen van het beeld van de videokaart naar de DXR3 kaart.
Wil je de beelden die de DXR3 kaart decodeert op je monitor zien, dan moet je deze doorluskabel aansluiten.

Wil je echter alleen het beeld op de TV hebben, dan volstaat een s-video kabel van de DXR3 kaart naar de TV, zoals de topicstarter heeft. Dit heb ik zelf ook.

Hij zou het dus gewoon moeten doen.

Sispower, je speelt wel de videobestanden met de bijgeleverde PC-DVD player af toch?

Verwijderd

Topicstarter
Frenkie567 schreef op 13 March 2003 @ 22:29:

blah

Sispower, je speelt wel de videobestanden met de bijgeleverde PC-DVD player af toch?
Ja zowel de pc-dvd player als dvd station beginnen gewoon met tellen maar het beeld blijft zwart, verder staat er dan linksboven "av" wat inhoud dat mijn tv geen signaal krijgt. Ik heb ook geprobeerd om de monitor kabel tijdens het afspelen in de DXR3 te pluggen, mijn monitor blijft gewoon op standby.

• Frenkie567
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:34:
[...]

Ja zowel de pc-dvd player als dvd station beginnen gewoon met tellen maar het beeld blijft zwart, verder staat er dan linksboven "av" wat inhoud dat mijn tv geen signaal krijgt. Ik heb ook geprobeerd om de monitor kabel tijdens het afspelen in de DXR3 te pluggen, mijn monitor blijft gewoon op standby.
Dat is wel apart.
En heb je de doorluskabel wel aangesloten toen je de monitor kabel tijdens het afspelen op de DXR3 had aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Frenkie567 schreef op 13 March 2003 @ 22:38:
[...]

Dat is wel apart.
En heb je de doorluskabel wel aangesloten toen je de monitor kabel tijdens het afspelen op de DXR3 had aangesloten?
Nee. die heb ik niet. Denk toch dat die kaart niet helemaal goed is hoor.

• Frenkie567
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 22:40:
[...]

Nee. die heb ik niet. Denk toch dat die kaart niet helemaal goed is hoor.
Helaas kun je dan ook niet effe testen of hij wel beeld op de monitor geeft.

En verder geeft windows geen problemen aan bij de installatie van de kaart?
Dus de kaart is goed geinstalleerd?

Je zou misschien nog kunnen proberen om de kaart in een ander PCI slot te steken, maar ik denk niet dat dit veel uitmaakt. Tis het proberen waard...

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

Als ik op mijn DXR3 kaart een standaard s-video kabel aansluit, krijg ik gewoon beeld op mijn tv. Dat moet dus werken, als je kabel goed is.
De aansluiting op de DXR3 kaart heeft wat extra gaatjes, die zijn blijkbaar voor het composite signaal, voor het normaal bijgeleverde kabeltje.

Atari portfolio Dos 2.11

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45

RumaNoV

Folding

Misschien effe een offtopic vraagje. Is de beeldkwaliteit van een dvd op een dxr3 kaartje beter dan een dvd te bekijken op een gf4?
Pagina: 1