wie weet in hemelsnaam hoe je een lampfitting moet openen? ik heb net een fitting gekocht en de verkoper zei dat je die eenvoudig kon openen omdat er een soort van kinderslotje in zit. De fitting bestaat uit 2 stukken plastic die in elkaar zitten en die je 45graden kan draaien ik zie aan de bovenkant een klein schroefje zitten en aan de onderkant bij de fitting zit in aan een kant een gaatje waar eventueel een schreovendraaier doorheen kan. Ik ben nu al zo'n 30 minuten bezig maar het lukt mij niet om dat kreng te openen, ik kan niet bij het schroefje komen met een schroevendraaier. Heeft iemand een idee?
Heb je pics ofzo? Ik heb een beetje moeite et me voorstellen wat je nu bedoelt. Gewoon een fitting om een standaard peertje in vast te knopen, een TL-balk, CCFL, ?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Begin eens met een rubix Cube, om te oefenen...
Ff serieus, kun je proberen een plaatje te tekenen, schieten of vinden?
Want dit is wel lastig te beantwoorden zo...
Ff serieus, kun je proberen een plaatje te tekenen, schieten of vinden?
Want dit is wel lastig te beantwoorden zo...
M'n Oma is een site aan het haken.
Anoniem: 71050
waar heb je die fitting gekocht?
antwoord staat al onder mijn bericht.
antwoord staat al onder mijn bericht.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 71050 op 13-03-2003 22:11 ]
een gewone E27 fitting? je moet ff goed in de fitting kijken. je moet een metalen plaatje (erg klein) naar beneden duwen met een schroevendraaier, die voorkomt nu dat je m kan draaien....
ik heb de fitting bij een electronica zaak gekocht (hink nieboer in groningen) ik zal even een plaatje opzoeken

dit komt nog het meest in de buurt alleen de achterkant is smaller en daarin zit een schroef met draad (dit type fitting zit b.v. ook in bureaulamp)
dit komt nog het meest in de buurt alleen de achterkant is smaller en daarin zit een schroef met draad (dit type fitting zit b.v. ook in bureaulamp)
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 35069 op 13-03-2003 22:12 ]
Als ik mij niet vergis weet ik wat voor een fitting je bedoeld, maar ik denk dat de verkoper je fout voorgelicht heeft.
Als je in de fitting kijkt, zie je als het goed is (onderaan) een metalen lipje zitten (dat deel uitmaakt van het 'contactoppervlak' van de fitting). Als je het kapje van de fitting beweegt, dan zie je dat het hier op blijft hangen.
Met een schroevendraaier of puntbektang kan je dit stukje afbreken en de kap los draaien.
Waarom dit er in vredensnaam in zit, is mij een raadsel, want het geeft meer ongemak dan gemak.
(nu ik er over nadenk, zou het soms zijn om te voorkomen dat je het ding uitelkaar draait als je de lamp verwisselt? (wat tijdens mijn typwerk bevestigd werd door sjoerdb))
Als je in de fitting kijkt, zie je als het goed is (onderaan) een metalen lipje zitten (dat deel uitmaakt van het 'contactoppervlak' van de fitting). Als je het kapje van de fitting beweegt, dan zie je dat het hier op blijft hangen.
Met een schroevendraaier of puntbektang kan je dit stukje afbreken en de kap los draaien.
Waarom dit er in vredensnaam in zit, is mij een raadsel, want het geeft meer ongemak dan gemak.
(nu ik er over nadenk, zou het soms zijn om te voorkomen dat je het ding uitelkaar draait als je de lamp verwisselt? (wat tijdens mijn typwerk bevestigd werd door sjoerdb))
[ Voor 18% gewijzigd door MrE op 13-03-2003 22:21 . Reden: twee broodjes kip kerrie en een met geroosterd varken en een ijsthee groene thee ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
dat zei ik dus, je moet dat lipje naar beneden duwen
..tja afbreken kan ook
Reinstein /MrE superbedankt!!!!
idd wat een onzettend unusable ding he wie heeft dat nou in hemelsnaam bedacht????
coole foto van the angry inch btw.
idd wat een onzettend unusable ding he wie heeft dat nou in hemelsnaam bedacht????
coole foto van the angry inch btw.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35069 op 13-03-2003 22:14 ]
tja...k werk bij een doe-het-zelf zaak (dat ruled, goedkoop CME zooi
), en krijg onwijs veel klachten over dat ding.....heeft gewoon weer iemand wat verzonnen wat erg onlogisch is...welk kind draait er nou een fitting uit elkaar??? de lamp eruit draaien en je vingers erin steken lijkt mij gevaarlijker
hij zit erop, omdat je als je de lamp losdraait een kans hebt dat de hele fitting ook opendraaid, zo stom is et niet denk ik
Anoniem: 70179
eenvoudig kon openen omdat er een soort van kinderslotje in zit.
nou dan werkt het kinderslot, heb je die in ieder geval getestIk ben nu al zo'n 30 minuten bezig maar het lukt mij niet om dat kreng te openen
Anoniem: 63608
vind ik wel geinig "de verkoper zij dat e een kinderslotje op zit" nou krijgt ie em zelf nie open, hoe oud ben je ... ??
CME is voor computer-related electronica, dat is dit niet. En aangezien het al opgelost is gaat dit topic maar op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.