[WC] all-in-one WC op de Cebit

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb een mooie all-in-one waterkoeling gezien op de cebit: reservoir is een 5.25" bak (net zo groot als een cd-drom drive) en komt zo hoog mogelijk in de pc te hangen. Hierin zit het water, een pompje en bovenop 2 hele dunne fans en een radiator. Je kan het reservoir via de voorkant vullen via een rubberdop. Verder natuurlijk een koperen koelblok en wat slangen spul.
Ik heb gesproken met Tony Lin, de sales director, en hij gaf aan dat het minstens geschikt is voor een 3 Ghz cpu. Helaas zijn er nog geen distributors in Nederland, maar wel in Noorwegen of Zweden.

Nu roept iedereen natuurlijk: PICS! Jammer, geen pics. Het product (aqua cool) is nog zo nieuw dat er geen folders van waren, en het staat ook nog niet op hun website (www.aerocool.com.tw). Maar wellicht verschijnt het daar binnenkort. Ik heb iig wel interesse.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Is aqua cool de merknaam of de naam van het product? Ik kan namelijk wel iets vinden van aqua cool, bij google pics moet je dan is kijken.

Verwijderd

Klink wel goed >:) Moeten we bij dunne fans denken aan 80mm of 120mm? Want ik heb nog nooit 120mm slimline fans gezien..80mm daarentegen zou weer meer lawaai maken..Hmm. :)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ook toevallig iets gehoord over de prijsklasse waarin het setje te koop wordt aangeboden. Ik neem aan dat als het moet concurreren met die 3R Poseidon setjes enzo, dat ie dan onder de 150 euro/dollar blijft :)

Zelf lijkt het me beter om met WC rustig aan te beginnen en zo'n setje is dan ideaal. Niet dat ik er het geld voor heb ofzo...... *tweeke keeps on dreaming :D

[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 13-03-2003 22:11 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:58:
Is aqua cool de merknaam of de naam van het product? Ik kan namelijk wel iets vinden van aqua cool, bij google pics moet je dan is kijken.
Als je picture bedoeld met die fan erop en 2 water aansluitingen: nee, dat was hem niet. Aqua cool is de product naam, Aerocool is de leverancier.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 13 maart 2003 @ 21:36:
Heb een mooie all-in-one waterkoeling gezien op de cebit: reservoir is een 5.25" bak (net zo groot als een cd-drom drive) en komt zo hoog mogelijk in de pc te hangen. Hierin zit het water, een pompje en bovenop 2 hele dunne fans en een radiator. Je kan het reservoir via de voorkant vullen via een rubberdop. Verder natuurlijk een koperen koelblok en wat slangen spul.
Ik heb gesproken met Tony Lin, de sales director, en hij gaf aan dat het minstens geschikt is voor een 3 Ghz cpu. Helaas zijn er nog geen distributors in Nederland, maar wel in Noorwegen of Zweden.

Nu roept iedereen natuurlijk: PICS! Jammer, geen pics. Het product (aqua cool) is nog zo nieuw dat er geen folders van waren, en het staat ook nog niet op hun website (www.aerocool.com.tw). Maar wellicht verschijnt het daar binnenkort. Ik heb iig wel interesse.
Is dat mischien dit setje Repack Cooling?

//edit:
Hmm zie al dat het van een ander merk is na jou edit :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 22:28 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:26:
[...]

Is dat mischien dit setje Repack Cooling?

//edit:
Hmm zie al dat het van een ander merk is na jou edit :+
Nee, zoals ik al zei: de leverancier is Aerocool en het product is spiksplinternieuw. Maar in grote lijnen lijkt het er wel op. Alleen heeft die van Aerocool dus een vulopening aan de voorkan, en een min en max streepje (lijkt net je olie verversen in de auto), en dus de fans bovenop. Het koperen waterblokje wordt alleen vastgehouden met een eenvoudige clip, niet met 3 gaatjes aan beide kant maar met 1 gaatje. Het koelblokje is ongeveer even groot als de CPU en 1 cm dik.

Verwijderd

Hmmm, klinkt een beetje als een combinatie tussen de Repack en het setje van Swiftech...

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/H20H/H20H80-COMPLETE%20KITX350.jpg

Misschien toch nog even wachten met het aanschaffen van die Swiftech set....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Echt foeilelijk die swiftech set. Heeft wel wat weg van rioolbuizen :D

I'm not as think as you stoned I am

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

thermaltake en corsair staan ook met hun waterkoelingsetjes op de Cebit
http://www.computerbase.de/news.php?id=4837
http://www.computerbase.de/news.php?id=4829

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/9.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Spice op 14-03-2003 09:46 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49
Oee Corsair waterkoeling >:) >:) >:)

Verwijderd

Wow er komen steeds meer nieuwe watercooling-setjes, dan ga ik nog maar ff wachten totdat de nieuwere er zijn. Ik neem aan dat alels wat op de cebit wordt gepresenteerd wel de eerste komende maanden al te koop zou kunnen zijn?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39
WooK schreef op 14 March 2003 @ 09:33:
Echt foeilelijk die swiftech set. Heeft wel wat weg van rioolbuizen :D
Maar die blokjes wel gaaf

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
wat zijn de specs van die Corsair set btw? Want hier kan je wel erg makkelijk een ander blokje e.d. opzetten, ideaal zo'n externe box icm een Maze3 :P

..::System Specs::..

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
als het dat ding is, is het zeer teleurstellend. In de review tonen ze aan dat dit ding niks waard is.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 19:47

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Dat corsair externe setje/koffertje is vet zeg :9 , daar moet ik meer van weten.

PSN-id: Chrasher

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

C@SP

Biertje ??

Het setje wat jij bedoeld wordt ook besproken in de preview van Ome Tom op CeBIT. Ben er zelf ook geweest maar heb het setje niet gezien. Het merk is anders maar de set ziet eruit zoals jij beschrijft. Kijk eens hier :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar ik vind die corsair echt lelijk, je zou toch zon extra kast naast je pc hebben staan.
Bouw dan gewoon waterkoeling in. Ook wel zo makkelijk als je je pc ergens mee heen neemt.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
C@SP schreef op 15 March 2003 @ 18:18:
Het setje wat jij bedoeld wordt ook besproken in de preview van Ome Tom op CeBIT. Ben er zelf ook geweest maar heb het setje niet gezien. Het merk is anders maar de set ziet eruit zoals jij beschrijft. Kijk eens hier :)
Yep!! Dat is hem!! Alleen zag ik hem dus van AeroCool, maar verder is ie identiek. Nu weet ik meteen de richtprijs : € 120. Jammer dat ze in de review geen test gedaan hebben om de temps te meten.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Goed, kreeg net een mailtje van de gasten van Aerocool. De all-in-one cooler staat nu op hun homepage.
http://www.aerocool.com.t...les-v3/cooler/aqualia.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/Images/cooler/products/aqualia-1.jpg

En hier een vergelijk. Komt er niet zo best van af, jammer dus :'(
http://www.hardtecs4u.com...e_pentalpha_vs_innovatek/

[ Voor 47% gewijzigd door Microkid op 07-04-2003 18:33 ]

Verwijderd

Hmm, met alle respect vind ik dit ding gewoon niet mooi. Die 5,25" module ziet er een beetje playmobil achtig uit en het koelblok vind ik niet echt iets speciaals.

Wat echter wel handig is is dat de WC sets steeds compacter worden en er een steeds groter aanbod komt. Met natuurlijk als voordeel dat het ook steeds voordeliger zal gaan worden. IMHO natuurlijk.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:30:
Hmm, met alle respect vind ik dit ding gewoon niet mooi. Die 5,25" module ziet er een beetje playmobil achtig uit en het koelblok vind ik niet echt iets speciaals.

Wat echter wel handig is is dat de WC sets steeds compacter worden en er een steeds groter aanbod komt. Met natuurlijk als voordeel dat het ook steeds voordeliger zal gaan worden. IMHO natuurlijk.
Maar de koelprestaties zullen wel het onderspil delven. Een home made setje is absoluut beter (vaak ook duurder, tenzij je alles zelf maakt).
Ik wil alles gaan koelen (vga, cpu, nb, hdd's) en dat zal nooit kunnen met zo'n setje.

Maar opzich leuk voor de minder goed klussende tweakert.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

flame-op-title: oooow, ik dacht die toiletpot van de britse huishoudbeurs..
nieuws: Huishoudbeurs toont gadgets voor webverslaafden

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 19:45

empy

Rijdt rondjes

om dit topic weer wat leven in te blazen, ik heb gister deze waterkoelingsset gekocht, en ik zit op een gemiddelde van 45 graden idle. Deze set kostte euro 80,- en ik vind dat het voor die prijs een mooie prestatie neerzet, alleen kamp ik nog met 1 vraag, op het processorkoelblok zit een laag Hi-Flux volgens de handleiding, ik heb geen idee wat dat is, misschien kunnen jullie me daar wat meer info over verschaffen.
ik zal nog ff zeggen wat voor proc. er hier in zit, dat is namelijk zo`n oude amd Ahtlon XP 1700+

de website van de fabrikant: pentalpha

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
shrenghang schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:08:
om dit topic weer wat leven in te blazen, ik heb gister deze waterkoelingsset gekocht, en ik zit op een gemiddelde van 45 graden idle. Deze set kostte euro 80,- en ik vind dat het voor die prijs een mooie prestatie neerzet, alleen kamp ik nog met 1 vraag, op het processorkoelblok zit een laag Hi-Flux volgens de handleiding, ik heb geen idee wat dat is, misschien kunnen jullie me daar wat meer info over verschaffen.
ik zal nog ff zeggen wat voor proc. er hier in zit, dat is namelijk zo`n oude amd Ahtlon XP 1700+

de website van de fabrikant: pentalpha
Ik wil niet lullig doen, maar ik vind 45 graden idle op amd athlon xp 1700+ echt tegenvallen. Voor minder geld had je waarschijnlijk een goede thermalright / coolermaster / zalman luchtkoeler kunnen kopen die waarschijnlijk beter koelde dan je huidige set. Maar goed, jij bent er blij mee, en dat is het belangrijkste.

Over dat hi-flux, volgens mij is flux een ander woord voor de warmtegeleidende pasta / pad die zorgt voor een betere warmtegeleiding tussen het waterblok en cpu. Meestal zijn deze standaardpasta's niet echt goed, een beetje arctic silver tussen waterblok en cpu zal je misschien wel betere temps opleveren.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is wel een heel erg grote kick

op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.