Toon posts:

Opstarten geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van windows krijg altijd het probleem dat de drivers van mijn geluidskaart niet worden ingeladen. Normaal gezien hoor je een 'mooi' opstartgeluidje, maar dat krijg ik dus niet. Ik heb al een andere geluidskaart geprobeerd, maar hier krijg ik dus hetzelfde probleem. Ook heb ik in de BIOS de on board chip op 'disabled' gezet. Dit werkte wel, maar zodra ik de andere geluidskaart geïnstalleerd had, kreeg ik terug het probleem. De juiste drivers heb ik gevonden op de site van de leveranciers (www.medion.com) maar dit hielp ook niet. Ik heb de FAQ al doorgenomen en heb al iemand geraadpleegd voor meer info. Ik werk met een pc van de aldi: P3 900 MHz, front-side-bus van 100 MHz, 2 reepkes van 128 MB sdRAM, Geforce2 MX(32MB), geluidskaart van creative (soundblaster Audio PCI 128 on board), 40 GB Ultra ATA 60, 12xdvd-rom, 4xcd-rw.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Heb je rechtsonder in je system tray wel het "luidsprekertje" staan?

Als dit niet het geval is, is je geluidskaart niet/slecht geïnstalleerd, anders kan het aan je audio settings liggen (misschien heb je iets op dempen staan).

Verwijderd

Topicstarter
nee, dit start niet op, ik moet telkens als ik opernieuw opstart, de driver opernieuw installere en dan heb ik wel geluid.

Verwijderd

zn systeem lijkt niet echt door te booten, ik ben bij zn thuis geweest, als zn onboard audio aanstaat dan freezt het scherm, hij kan wel in de verkenner raken via het bureaublad (prullenbak dan) maar niet het startmenu openen.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Dan ligt 't probleem niet speciaal aan de audiokaart zo te horen...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pentium 3 900 MHz met een FSB van 100??? :? Moet dan geen FSB van 133 MHz zijn?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 13 March 2003 @ 22:22:
Pentium 3 900 MHz met een FSB van 100??? :? Moet dan geen FSB van 133 MHz zijn?
dit zei ik ook direct toen hij het zei van zn fsb maar ik heb het met mn eigen ogen gezien in de bios, het is idd een pentium 3 900 mhz met een fsb van 100

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Anders was het een P3-933 geweest, dan wel een FSB van 133. Een P3-900 met 100FSB kan.

Maar aangezien hier een hele zwik problemen zijn, is er al gegoocheld met PCI-slots? Shared/IRQ's? Vraagtekens in de Device Manager? Klinkt naar meer dan alleen een "geluidskaartprobleem".

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
nooit iets met de PCI-slots gedaan. Er staan geen vraagtekens in de device manager, maar de geluidskaart werkt gewoon nie bij het opstarten, ik hoor enkel de speaker.
Pagina: 1