[HD] WD800JB Geen windows XP schijf

Pagina: 1
Acties:

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Ik heb vorige maand een nieuwe Western Digital WD800JB 80GB harde schijf in mijn systeem gezet. Netjes gepartitioneerd in 10/20/20/30.
Alles werkte perfect, tot vandaag.

Ik wil in de directory van 1 partitie gaan, gaat goed, staan 2 mapjes in en beide kan ik niet openen. Foutmelding van Windows dat de map niet toegankelijk is.
Ik maar even opnieuwe opgestart, maar toen begon de ellende echt.
Windows kwam automatich met schijfcontrole van H: maar gaf toen de melding: "Volume H: is waarschijnlijk geen Windows XP schijf. Schijfcontrole wordt geannuleerd."

Computer was supertraag, opstarten duurde 10 minuten, de partitie (die MP3 heette) was veranderd in LOKAAL STATION.
Na een systeemherstel (waarbij Windows aangaf dat H: niet hersteld kon worden) is hij nu weer redelijk snel maar ik kan niet in die mapjes komen.

Als ik eigenschapppen doe van de 2 mappen zegt hij 0 bytes. Doe ik eigenschappen van H: geeft hij aan: "Volume is 20GB waarvan nog 6,2GB vrij." Er staat dus nog gewoon data op.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zonder mij data te verliezen (staan namelijk een kleine 3000 mp3tjes op)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35
Licht off-topic, maar wellicht dat je harde schijf niet goed is. Is je harde schijf NTFS geformatteerd ?

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Offtopic? :?

HD is FAT32 geformateerd

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35
Heb je nog een harde schijf? Wellicht zou je die er even bij kunnen zetten en met een dos floppy met dos versie van Norton Ghost de inhoud van je 'verloren' partitie over kunnen zetten; misschien wordt het dan wel leesbaar op die schijf...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kun je die schijf dan nog wel in dos benaderen? het is immers een FAT32 partitie

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Heb ondertussen het volgende al geprobeerd:

Progje van de site van WD gehaald en schijf gecontroleerd op fouten. Maar niks gevonden.
In dos opgestart maar ook daar kom ik niet in de h: "de opgegeven directory bestaat niet.

ddc: Ja ik heb ook nog een IBM 40GB, dus ga nu maar proberen om mijn data nog te redden.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Check eens met een tooltje de SMART status van die HDD, als ie niet lekker zou zijn zal ie het daar ook zeggen.
Probeer anders nog ff je data te redden met een recovery progje en deel je HDD opnieuw in.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Je kan het programma Getdataback for FAT32/NTFS gebruiken om te proberen je data terug te krijgen, ik heb dit al meerdere keren gebruikt en het werkt tot nu toe altijd!!

Linkje: Getdataback

Hail to the king baby!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Terw_Dan schreef op 13 March 2003 @ 21:48:
kun je die schijf dan nog wel in dos benaderen? het is immers een FAT32 partitie
Waarom zou dat niet kunnen?
Pagina: 1