[Win98SE] verkeerde serienummer gebruikt...

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:04

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Afgelopen week bracht een kennis één van zijn bedrijfspc's bij mij met de vraag 'm even opnieuw in te richten. Op deze pc stond Windows 98 SE.

Hij gaf ook een licentiekaart erbij, maar nou blijkt dit nummer reeds voor een andere pc binnen zijn bedrijf in gebruik te zijn (per ongeluk de verkeerde kaart meegegeven).

Nu is de vraag: hoe verander ik het serienummer van Windows 98 SE? Ik heb zowel de 'cd-code' alsook het uiteindelijke 'registratienummer' waarop de pc geregistreerd moet worden.

Uit de search kwam ik de tip 'OPK tools' tegen, maar wat ik uit de beschrijving begrijp is dit niet wat ik zoek (correct me if I'm wrong).

de non-opties die ik zelf al heb bedacht: de pc opnieuw installeren en 'open-licentie' structuur aankopen zijn dus niet het antwoord wat ik zoek ;)

Verwijderd

Open regedit, ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/software/microsoft/windows/currentversion
en daar zie je het huidige serienummer staan: op die sleutel dubbelklikken en wijzigen in wat je maar wil.
Dit is wel uit m'n hoofd dus ik kan er net naast zitten..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:37:
Open regedit, ga naar:
en daar zie je het huidige serienummer staan: op die sleutel dubbelklikken en wijzigen in wat je maar wil.
Thanx! Is er iemand met Win98SE die dit kan bevestigen, ik moet dit namelijk op afstand aan die man communiceren (ik kan er zelf niet langs). Dan moet 'ie wel precies weten wat 'ie moet doen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zoek het even voor je op, moment, even de win98 bak aanslingeren :)

Verwijderd

Euhm in het begin van het verhaal is die kaart nog in jouw bezit evenals de computer die bij jou is. Nu gaat het al over een andere persoon/locatie.

Je snapt toch wel dat dit redelijk riekt naar illegale praktijken of niet?
Ook al mag het misschien 100% legaal zijn wat je wil gaan doen (orig licenties allemaal in het bezit), dat kunnen wij hier niet ruiken en vandaar dat we deze topics dan ook niet graag hier zien. :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 17:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:37:
Open regedit, ga naar:
affirmative

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:16
Het gaat er bij een eventuele controle gewoon om of je een licentie heb... Ze gaan niet bij elke machine controleren of het klopt hoor, want op mijn stage kregen alle pc's dezelfde licentiecode en dat kwam dus niet overeen met het certificaat!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:50:
Euhm in het begin van het verhaal is die kaart nog in jouw bezit evenals de computer die bij jou is. Nu gaat het al over een andere persoon/locatie.

Je snapt toch wel dat dit redelijk riekt naar illegale praktijken of niet?
Ook al mag het misschien 100% legaal zijn wat je wil gaan doen (orig licenties allemaal in het bezit), dat kunnen wij hier niet ruiken en vandaar dat we deze topics dan ook niet graag hier zien. :)
Ja ik snap dat 't in dubio wordt getrokken hoe het zit, vandaar dat ik ook heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk de reden aan te geven hoe het zit.

De pc is afgelopen weekend bij mij gebracht om helemaal te formatteren en opnieuw in te richten. Bij de pc had hij een doos met de installatiecd's en een licentiekaart.

De pc staat inmiddels weer op de bedrijfslocatie en draait ook weer prima, alleen hij is er dus achter gekomen dat hij mij de verkeerde kaart had meegegeven. Om geen gezeur te krijgen bij een mogelijke controle vroeg hij mij of de 'fout' hersteld kon worden zonder de boel opnieuw te formatteren. That's all :)

[ Voor 2% gewijzigd door Korakal op 13-03-2003 21:58 . Reden: typo ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
IceStorm en IceManX, thanxalot :)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

imho maakt het niet uit of de pc's dezelfde code hebben.

Zolang je voor elke pc maar wel aparte code hebt liggen. iemand die dit zeker weet?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik kan het niet bevestigen want ik realiseer me net dat mijn win98 bak op mijn kamer stond JUIST omdat ie brak deed ;).

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
megamuch schreef op 13 maart 2003 @ 21:58:
imho maakt het niet uit of de pc's dezelfde code hebben.

Zolang je voor elke pc maar wel aparte code hebt liggen. iemand die dit zeker weet?
Ik heb dus altijd begrepen dat de serienummers bij gebruik van losse licenties moeten matchen. Pas als er sprake is van een 'open-licentie'programma koop je het recht in op gebruik van meerdere werkstations, en of dán het licentienummer op iedere pc gelijk is weet ik niet...

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:16
Korakal schreef op 13 maart 2003 @ 22:00:
[...]

Ik heb dus altijd begrepen dat de serienummers bij gebruik van losse licenties moeten matchen. Pas als er sprake is van een 'open-licentie'programma koop je het recht in op gebruik van meerdere werkstations, en of dán het licentienummer op iedere pc gelijk is weet ik niet...
Ok dus er komt een controleer en die zegt: Het nummer komt niet overeen met het nummer op deze licentiekaart! Momentje meneer de controleur.....verander je even dat nummer via het register.....Is het zo beter? Controleur: Ja nu is het goed....
Lijkt mij onnodig omslachtig, maargoed dat is mijn mening.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
mazzzterrr schreef op 13 March 2003 @ 22:03:
[...]

Ok dus er komt een controleer en die zegt: Het nummer komt niet overeen met het nummer op deze licentiekaart! Momentje meneer de controleur.....verander je even dat nummer via het register.....Is het zo beter? Controleur: Ja nu is het goed....
Lijkt mij onnodig omslachtig, maargoed dat is mijn mening.
Nee, ze gaan er vanuit dat het klopt. Klopt het niet, om wát voor reden dan ook, dan zul je voor de licenties moeten bijbetalen. Je mag ook niet bij je pc blijven bij controle.
Er is een tijdje geleden eens een programma op tv geweest waarin controleurs van de BSA werden gevolgd, en hierin werd het op deze manier geschetst. Meer weet ik er ook niet van :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als het zo'n serienummer met vijf maal vijf tekens is, ben je er dus nog niet want die sleutel wordt ook nog een keer omgerekend naar een xxx-OEM-xxx-xxx sleutel, of in ieder geval iets wat daarop lijkt :), deze wordt ook opgeslagen in het register.

[ Voor 12% gewijzigd door roelio op 13-03-2003 22:07 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Korakal schreef op 13 March 2003 @ 22:06:
[...]

Nee, ze gaan er vanuit dat het klopt. Klopt het niet, om wát voor reden dan ook, dan zul je voor de licenties moeten bijbetalen. Je mag ook niet bij je pc blijven bij controle.
Er is een tijdje geleden eens een programma op tv geweest waarin controleurs van de BSA werden gevolgd, en hierin werd het op deze manier geschetst. Meer weet ik er ook niet van :)
jaha, dat had ik ook gezien. en hadden ze net een bedrijf te pakken die alles wel op orde had....

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
limoentje schreef op 13 March 2003 @ 22:07:
Als het zo'n serienummer met vijf maal vijf tekens is, ben je er dus nog niet want die sleutel wordt ook nog een keer omgerekend naar een xxx-OEM-xxx-xxx sleutel, of in ieder geval iets wat daarop lijkt :), deze wordt ook opgeslagen in het register.
Ik heb gelukkig vóór ik ging formatteren ook deze code (de pc is uiteraard eerder met het juiste certificaat geïnstalleerd) genoteerd. De OEM is dus de omgerekende versie van het cd-nummer wat op het certificaat staat.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja, ik weet niet of zoiets echt van belang is, immers zolang je genoeg licenties hebt maakt het niet zoveel uit wat voor nummer er in die PC staat, immers, voor die verschillende licenties heb je wel betaald :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op 13 maart 2003 @ 22:13:
Tsja, ik weet niet of zoiets echt van belang is, immers zolang je genoeg licenties hebt maakt het niet zoveel uit wat voor nummer er in die PC staat, immers, voor die verschillende licenties heb je wel betaald :)
kan wel zo zijn, maar 1 licentie op 2 pc's zetten is (behalve bij een open licentie, etc) gewoon strafbaar. en de bsa controleur zal maar net een rotdag hebben

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Strafbaar, ook als jij voor die 2 PC's met dubbele nummers best wel twee licentie pampiertjes hebt liggen?

Pagina: 1