Ik wil het volgende doen:
Afhankelijk van een geselecteerde radiobutton from-elementen of andere content tonen of verbergen.
Daarbij heb ik heb de volgende tabel:
Waarbij de volgende javascriptcode hoort
Het probleem is echter dat op deze manier de items niet op dezelfde plaats verschijnen maar dat de tabel met id="optieb" onder die met optiea verschijnt.
Echter ik wil ook geen absolute positionering gebruiken omdat de pagina's waarop dit gebruikt gaat worden geresized moeten kunnen worden.
Ik wil dus als het ware de contentpositie relatief ten opzichte van een tag aangeven.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Afhankelijk van een geselecteerde radiobutton from-elementen of andere content tonen of verbergen.
Daarbij heb ik heb de volgende tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <table>
<tr>
<td>
<input type="radio" name="x" value="optie A" onclick="showelement(true,'optiea');showelement(false,'optieb')"/>
<input type="radio" name="x" value="optie B" onclick="showelement(true,'optieb');showelement(false,'optiea')"/>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<table id="optiea" style="visibility:hidden">
<!-- inhoud behorende bij optie a --//>
</table>
<table id="optieb" style="visibility:hidden">
<!-- inhoud behorende bij optie b --//>
</table>
</td>
</tr>
</table> |
Waarbij de volgende javascriptcode hoort
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script type="text/javascript">
function showelement(show,elmnt)
{
if(show) {
document.all[elmnt].style.visibility="visible"
}
else {
document.all[elmnt].style.visibility="hidden"
}
}
</script> |
Het probleem is echter dat op deze manier de items niet op dezelfde plaats verschijnen maar dat de tabel met id="optieb" onder die met optiea verschijnt.
Echter ik wil ook geen absolute positionering gebruiken omdat de pagina's waarop dit gebruikt gaat worden geresized moeten kunnen worden.
Ik wil dus als het ware de contentpositie relatief ten opzichte van een tag aangeven.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
[ Voor 35% gewijzigd door a3konijn op 13-03-2003 21:43 . Reden: Typo's en ander foutjes ]