[Auto] Subwoofer voor stationcar?

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb een Mondeo Wagon besteld, en wil hier graag een gezonde bass in hebben. Geen patser-niveau, maar wel het volle bereik. Hij moet ook niet de complete achterbak vullen, het liefste nog in mijn reserveband!!! (hoewel het geluid daarvan slecht schijnt te zijn?!)

Wie heeft ervaring met het krijgen van goed geluid in een stationcar?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb de focus station, en heb over de bodem van de complete achterbak een dubbele bodem gemaakt. Hierin zitten 3 30cm woofers, en het klinkt best aardig. Kan de hele bak er net schuin uit tillen, mocht ik bij mijn reserve wiel zijn. De hoogte is 14 cm, maar ik ga hem toch vervangen door 1 van 20cm hoog met een 40cm sub erin. Het voordeel is dat ik toch een compleet gladde vloer heb, en zelfs mijn hond en de rest van de lading er geen last van heeft.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

marco899 schreef op 13 March 2003 @ 21:40:
en zelfs mijn hond en de rest van de lading er geen last van heeft.
en de hond houdt wel van een royale massage? >:)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Hij is leuk.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

anders gewoon een klein kistje met een 8"of 10" woofer erin...
neemt niet superveel in beslag
Afbeeldingslocatie: http://www.bostonacoustics.com/images/2x2/Gs110.gif
deze heeft een kameraad van me erin liggen... superbass!

[ Voor 48% gewijzigd door beschuitfluiter op 14-03-2003 11:17 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hoeveel ruimte in liters en feitelijk heb je met reservewiel erin?

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
ehm, Wekkel, dat weet ik niet?! Mijn auto moet nog komen. Ik noem dat ding in reservewiel omdat ik dat een mooi weggewerkt ding vind, maar ik heb hem nog nooit gehoord. Andere optie vind ik zo'n actieve doos achterin die ik redelijk makkelijk zou kunnen verwijderen.
Om een complete dubbele vloer te maken lijkt me erg drastisch voor gewoon gezonde bas, ik hoef niet zo'n pooier-geluid.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:33
Je hebt ook subwoofers die IN het reservewiel gaan qua vorm.
Dat is natuurlijk ook een optie.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Togt schreef op 14 March 2003 @ 11:36:
ehm, Wekkel, dat weet ik niet?! Mijn auto moet nog komen. Ik noem dat ding in reservewiel omdat ik dat een mooi weggewerkt ding vind, maar ik heb hem nog nooit gehoord. Andere optie vind ik zo'n actieve doos achterin die ik redelijk makkelijk zou kunnen verwijderen.
Om een complete dubbele vloer te maken lijkt me erg drastisch voor gewoon gezonde bas, ik hoef niet zo'n pooier-geluid.
dan zou je kunnen denken aan van die actieve gevallen van pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.carmedia.nl/Kleine_plaatjes/Frontunits/pionee44.jpg
Kant en klare 20 cm bass reflex subwoofer in houten met stof beklede behuizing
250W max vermogen, nominale belasting 100W
18 liter behuizing

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat zoiets wel doet wat jij wilt.

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Tjsa, eigenlijk vraag ik het om eens te kijken wat er mogelijk is. Persoonlijk denk ik dat je met een JL audio sub of zo een goede investering kan doen. Met 20 cm komt zo'n subje al tot de kelder in een hele kleine behuizing. Inbouw in de laadvloer is een goede optie als er voldoende litertjes beschikbaar zijn. Het enige wat er dan komt is ipv de standaard afdekking een plaat MDF met daarin de woofer. Als de wensen van de woofer bescheiden zijn, hoeft de vloer verder helemaal niet te worden opgehoogd.

Met die 20 cm kom je prima aan je trekken. Je bent geen boomer, zeg je zelf, waarmee de keuze voor die 20 cm, die overigens flink wat kost als het een goede moet zijn (en dat moet het met 20 cm als het heel moet blijven :P ), een hele goede keuze kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 14-03-2003 12:18 ]

Pagina: 1