Voeding doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn voeding doorgebrand is? Als ik op de power on knop druk, gebeurt er helemaal niets. De voeding is een 'standaard' 300 Watt ATX-case voeding.

De onderdelen zijn als volgt:

Abit KD7 KT400 moederbord
AMD Athlon XP 2000+ processor
Arctic Cooling Super Silent Pro cooler
Leadtek A250 Geforce4 Ti4400 videokaart
PCI case fan (blaast naar buiten)
Case fan (zuigt naar binnen)

Wat denken jullie?

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Brandt het ledje op je mobo?

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een doorgebrande voeding gaat zwaar stinken :+

Gezien je systeemspecs en volgens de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen zou ik me niet verbazen dat deze 'standaard' 300W voeding simpelweg te weinig juice levert :)

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zou eerst ff de zekering in je voeding controleren, grote kans dat deze is doorgebrand. Is geen probleem, voor ongeveer 1 euro heb je weer een nieuwe...

specs

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Okee, de voeding stinkt niet, het LEDje op het moederbord brandt nog gewoon. Dat-ie te weinig 'juice' zou leveren, lijkt me vrij sterk, aangezien hij het de afgelopen week als een zonnetje gedaan heeft...

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
De oorzaak kan van alles zijn! Als je wat meer verteld over wat je als laatst heb uitgevoerd of hebt gewijzigd, dan is het probleem wat makkelijker te achterhalen!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het kan ook zijn dat je power switch kapot is / van het moederbord los is geraakt.
probeer je mobo eens aan te zetten met een schroevendraaier ofzo, dus ff de pw sw pennetjes kortsluiten. of doe ff je reset switch op de pw-sw pinnetjes, om te testen of het de knop is.

• Alantin

Alantin

Topicstarter
EternalDragon, de computer was een half uur geleden nog aan. Daarna is-ie uitgezet. Na een half uur wilde ik hem weer aanzetten en toen deed-ie helemaal niks meer. In de tussentijd is er absoluut niets mee gebeurd...

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het kan zijn dag een gedeelte van je voeding niet meer werkt. En wel het gedeelte dat processor stroom geeft (Vcore). Alle lampjes doen 't dan nog gewoon, maar je pc doet verder niets. Vaak brand dan het lampje op je kast ook niet.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een voeding kan doorgebrandt zijn zonder te stinken en ook nog stroom leveren, precies zoals YoupY suggereert. Zo ook bij mij, mijn Codegen 300 watt brandde door, hoewel mijn NIC nog wel actief was, de 5+ volt lijn was dus nog intact. Hij stonkt ook niet en de zekering was nog heel.

Mijn advies zou zijn, breng de hele pc naar de zaak waar je case vandaan komt, en laat m testen en eventueel vervangen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Zeker weten dat er een ledje op je moederbord brand? ATX stekker erin? Schakelaar aan de achterkant naar gekenen. En zit powerknop connectortje in de juiste pinnetjes?

Sorry. Ik had niet het hele topic door genomen...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Greater op 13-03-2003 21:27 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Trek de stroomstekker er eens 10sec uit en stop hem er daarna weer in. Doet bij mij soms wonderen :).

tvw

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
ShotGun schreef op 13 March 2003 @ 21:32:
Trek de stroomstekker er eens 10sec uit en stop hem er daarna weer in. Doet bij mij soms wonderen :).
Inderdaad, ding wil wel eens een bepaald type zekering hebben dat't na 10 - 30 seconden stroomloosheid (scrabble-woord! ;)) pas weer doet :Y)

Kijk ook eens waarom hij 'doorgebrand' is. Die zekering slaat niet zomaar om, als er ergens kortsluiting is doet'ie het nog steeds niet. Aangezien de power LEDs op je mobo wel werken vermoed ik echter dat het meer te maken heeft met de powerknop zelf, probeer't eens met pinnetjes kortsluiten :)

Btw, ik heb een voeding die spontaan (de pc stond uit) is doorgebrand. Letterlijk. De vlammen kwamen er vanaf, en binnenin bevond zich nog 1 groot brok gesmolten plastic. Gebruik liever de term 'kapot' hier ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad, ding wil wel eens een bepaald type zekering hebben dat't na 10 - 30 seconden stroomloosheid (scrabble-woord! ) pas weer doet
antec truepower heeft dat in ieder geval. en die zekering heeft mij een keer bruut gered omdat ik een floppydrive verkeerd op de power had aangesloten. he, waarom wil de pc nou niet meer aan.... sindsdien koop ik alleen nog maar antec.
Pagina: 1