Aanschaf van een DVD speler, maar welke?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 23:04
Aanschaf van DVD speler WELKE?!?!?!
lijkt me wel duidelijk de kop, ik ben opzoek naar een DVD speler.

ik wil een dvd speler waarbij je echt ziet, dat je toch wel iets anders hebt dan bijv een (CyberHome) dvd speler van de Mediamarkt etc.

MIJN COMPONENTEN
--------------------------

TV: Philips Breedbeeld 28PW8504
Speakers: Klipsch Reference 5 Floorstanders
Amplifier: Unison Research Unco

nou bovenstaande bestaat idd uit top componenten en daarom ben ik opzoek naar een bijpassende DVD speler.

De onderstaande ben ik van plan aan te gaan schaffen, maar wil eerst even weten WIE deze dvd speler kent of heeft.

* Marantz DV6200 (plus minus 750 euro)

http://www.marantz.com/image/products/e_dv6200_lrg.gif

eisenpakketje nog ;-)

- scherp beeld
- zeer goed geluid
- stabiele/stevige player

let me know!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De onderstaande ben ik van plan aan te gaan schaffen
Marantz DV6200

volgens mij geef jezelf het antwoord al :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ga die speler eens bekijken bij de hifi zaak, lijkt me makkelijk shoppen met zon budget. Kijk er gewoon es een paar en spit het forum nog eens door.
zijn hele volksstammen met marantz.
heb zelf een pioneer 350 van 158 euro en die vreet ook alles en heeft voor mij goed genoeg beeld.
zelfde verhaal als met speakers, bekijk het in de winkel en maak dan je oordeel.

Het allemaal persoonlijk!! de 1 vind nad mooi de onder onkyo.

ga zelf kijken

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb net de Harman Kardon DVD25 gekocht, en kan die echt aanraden. Fantastisch geluid, mooi beeld, en kan alle cds en dvd's , writeable of origineel aan.

Let dus wel op dat je alle types aankan etc . . .

• cypress3d
-->Harman Kardon DVD25

hoeveel kost ie?!

• Togt
Mhm, normaal gesproken 490, ik ruilde mijn oude kapotte in en kon hem voor 375 meenemen.

Radio Roelandschap in Amersfoort ;)

• cypress3d
Mhm, normaal gesproken 490

vind ik toch niet erg duur, misschien hier in Groningen, dat ik die dvd25 ook ff kan bewonderen ;-)

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Hmm interessante topic.

Ben ook al eens voorzichtig op zoek geweest naar een DVD speler.

Iemand ervaring met de wat goedkopere serie van Sony? (van rond de €200)

Misschien rare vraag, maar waar zit m nou het verschil in prijs? Kunnen die van €700 nou echt zoveel meer als die van €200?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30
Philips 963SA. 400 euro, SACD, PAL progressive scan, superbeeld, audio CD upsamling dus ook super met gewone CDs.

Marantz DV4300. 500 euro, PAL progressive scan, zeer goed beeld, mooi design, makkelijk regiovrij te maken. Een veel betere speler dan de DV6200 IMHO, met de laatste zijn ook wat kinderziektes, gebruik de search maar, zijn wat topics over geweest.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Nou ja, zal ik mijn DVD-speler ook maar posten voordat deze dicht wordt gegooid:

Pioneer DV656-A: DVD-Video, DVD-Audio & SACD, compatible met CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW. Allesetertje en een prachtig beeld. Ook de audiokwaliteiten vind ik erg goed. Prijs: 459 euro.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Dr. Strangelove
Die 656 is idd ook erg leuk, eet alles. Maar als je hem ook als CD speler gaat gebruiken zou ik iets verder zoeken, qua geluid is er beter voor dat geld. Qua beeld is ie echter zeer goed, zeker als je hem zo goedkoop kan krijgen.

Aan je rest van je set te zien neem je stereo behoorlijk serieus. Dan is dit misschien niet wat je wil horen, maar een dedicated CD speler is toch wel gewenst in deze prijsklasse. B.v. een NAD 521i en een Pioneer 454 zal een beter resultaat opleveren dan een 656 of DV4300. De Philips schijnt super te zijn met CDs vanwege de upsampling, maar zelf heb ik dat nog niet kunnen testen (kreng is nog steeds on backorder...).

[ Voor 49% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-03-2003 23:10 ]

• Togt
Mocht je in de buurt van Amersfoort zijn, kom hem eens bekijken ;)

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik ben zelf dik tevreden met een toshiba sd220e.
€160 bij de mediamarkt :)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ik vind deze wel wat Yamaha DVD-S2300

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1050_3.jpg

Geen idee wat ie kost maar hij vreet alles incl. sacd + ingebouwde DD en DTS decoder + subwoofer uitgang. :P

edit: oef, weet nu wel wat ie kost €1450,-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat je met de ONKYO DR-S2.2 wel wat anders dan een Cyberhome hebt. http://www.12move.nl/content/article/472710.htm

• Togt
Anders lees je de review van AREADVD:
Harman Kardon DVD25
of van de
Marantz DV4300

[ Voor 24% gewijzigd door Togt op 14-03-2003 10:58 ]

• Dr. Strangelove
AreaDVD heeft ook een review van de Philips trouwens.

• Kabouter19280
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-03 22:29
Pioneer DV-454, is erg goed!!!

Verwijderd

Ik heb zelf een Pioneer DV-454-K nu, en dat is een goede speler. Heeft RGB output en kost zo'n 200/250 euro.

Maar ik ga me een nieuwe kopen die ik zowel voor DVD als CD kan gebruiken en daarvoor is mn keuze gevallen op de Philips 963SA. Prima aparaat zoals hierboven al gepost, maar kost wel het dubbele van die Pioneer.

• cypress3d
mischien een wat aparte vraag maar HOE sluiten jullie nou je dvd aan op je set. Ik heb GEEN surround set maar gewoon een beest van een versterker. ik heb vanuit mijn versterker 2 tulpjes (rood en wit) naar mijn tv geleid, dvd speler aangesloten met scart naar tv en ALA daar heb ik mijn beeld en geluid. Maar kan het niet beter? kan je ook je DVD rechtstreeks aansluiten op je versterker waardoor de kwaliteit van het geluid beter wordt?! het is maar een vraag.... :-)

Verwijderd

huh!
Had deze vraag niet zo verwacht van je eigenlijk, maar neem aan dat je toch wel ingangen hebt op de versterker of vergis ik me nu zo?
Gewoon analoog rechtstreeks van dvd naar versterker lijkt me al beter dan via scart door tv heen naar de versterker toe. Maar goed. Zal wel aan mij liggen dan.

• cypress3d
-->huh!
Had deze vraag niet zo verwacht van je eigenlijk, maar neem aan dat je toch wel ingangen hebt op de versterker of vergis ik me nu zo?
Gewoon analoog rechtstreeks van dvd naar versterker lijkt me al beter dan via scart door tv heen naar de versterker toe. Maar goed. Zal wel aan mij liggen dan.

haha ja kan me voorstellen dat je dat denkt! maar kijk ik heb me tot heden nog nooit echt verdiept in het DVD gebeuren :-) Ik ben echt een Hifi freak en DVD begin ik nu mee...

nu snapt Prozzie het vast wel ;-)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ja, gewoon via tulp uit van dvd naar versterker en het beeld via een scart naar je tv. Geluid van je tv dan uitzetten en geluid gaat dus over je versterker. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel inputs je op je versterker over hebt natuurlijk :)

Een goede dvd geeft via analoog een stereo downmix van dolby digital, oftewel alles gewoon in de stereo gepropt op een nette manier. Van dts kan volgens mij geen downmix gemaakt worden, maar goed dat is niet nodig voor jou denk ik :)

Ik zou zeggen ga eens naar een winkel kijken en luisteren :)

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 21:39
Ik heb de DV6200 en het is ech een mooi beesie! Zowel het beeld als het geluid is perfect. Ook moet audio doet ie het echt geweldig en slikt alles. (vooral met source direct)
Ik heb hem inmiddels 2 jaar maar zou nu toch ook eens gaan kijken naar een speler die ook audio-dvd of dvd-a kan spelen. Weet zo niet welke maar er zijn er genoeg. Mocht jae daar geen trek in hebben, dan is de dvd-6200 een heel gaaf bakkie!

[ Voor 6% gewijzigd door zuipman op 14-03-2003 21:20 ]

Pc gamer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:46:
Ik heb zelf een Pioneer DV-454-K nu, en dat is een goede speler. Heeft RGB output en kost zo'n 200/250 euro.

Maar ik ga me een nieuwe kopen die ik zowel voor DVD als CD kan gebruiken en daarvoor is mn keuze gevallen op de Philips 963SA. Prima aparaat zoals hierboven al gepost, maar kost wel het dubbele van die Pioneer.
Je had de dvd speler moeten kopen die gehacked is, die DV454 kan namelijk echt alles afspelen. van cd's tot svcd. Alle soorten en formaten, alleen geen Divx. In Arnhem zat volgens mij zo'n winkel. Ik weet niet meer welke. Het hacken van een dvd speler is trouwens niet illegaal.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

cypress3d schreef op 14 March 2003 @ 20:52:
mischien een wat aparte vraag maar HOE sluiten jullie nou je dvd aan op je set. Ik heb GEEN surround set maar gewoon een beest van een versterker. ik heb vanuit mijn versterker 2 tulpjes (rood en wit) naar mijn tv geleid, dvd speler aangesloten met scart naar tv en ALA daar heb ik mijn beeld en geluid. Maar kan het niet beter? kan je ook je DVD rechtstreeks aansluiten op je versterker waardoor de kwaliteit van het geluid beter wordt?! het is maar een vraag.... :-)
Hm, nu ben ik wel benieuwd naar je versterker...

Had zelf een PMA 80 MkII van Marrantz maar heb hem sinds kort ingeruild voor een SR4300 surround van hetzelfde merk. Samen met mijn 'oude' DV525 van Pioneer uit 2000 doet hij ut perfect (nromaal is Pioneer niet mijn merk maar in DVD doen ze het erg goed!). Je moet echt over op surround!

btw Harmon & Kardon is niet meer wat het geweest is, heb het zelf ervaren met een cd-speler van ze. Bovendien schijnen ze steeds een andere importeur te hebben wat lastig kan zijn bij problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door psychotic op 14-03-2003 21:52 ]

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Pitchin schreef op 13 March 2003 @ 21:57:
Hmm interessante topic.

Ben ook al eens voorzichtig op zoek geweest naar een DVD speler.

Iemand ervaring met de wat goedkopere serie van Sony? (van rond de €200)

Misschien rare vraag, maar waar zit m nou het verschil in prijs? Kunnen die van €700 nou echt zoveel meer als die van €200?
mocht je een sony willen wacht dan nog even tot de lijn uitkomt. nu heb je de sony 305 en 405 voor 199 en 219 en eind deze maand komt de 330 en de 430 de 730 en de 930 uit van 179 tot 499 euro 730 en 930 komen trouwens pas in mei uit. tussen de 330 en 430 zit niet echt een wereld van verschil tussen alleen iets ander uiterlijk en tja marginaal betere specs

• cypress3d
--> JEZUS prozzie!!!

nog nooit heb ik zo'n mooi geluid gehoord op dvd! Ik sloot het altijd gewoon aan via de tv, lekker makkelijk. maar met mijn Unison buizenversterker klinkt het als een LIVE CINEMA man DAMN.... pure ownage :-) :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:21:
[...]
Je had de dvd speler moeten kopen die gehacked is, die DV454 kan namelijk echt alles afspelen. van cd's tot svcd. Alle soorten en formaten, alleen geen Divx. In Arnhem zat volgens mij zo'n winkel. Ik weet niet meer welke. Het hacken van een dvd speler is trouwens niet illegaal.
'gehacked' ? Waar heb je het over ?

Verwijderd

Kijk, luister en vergelijk. Dat is wat je nou juist moet doen voordat je een DVD speler koopt. Ik ben er zelf een 1/2 jaar mee bezig geweest voordat ik de koop heb gedaan van mijn surround setje thuis. Ik heb zelf alles van Onkyo, en ben daar dan ook echt over tevreden, superstrakbeeld en een goede heldere geluidsweergave, zowel als DVD als CD.

[ Voor 26% gewijzigd door ShittyOldMan op 15-03-2003 14:15 . Reden: smilies ff verwijderd ]

• Scarp
  • Niet online
argh... smilie overload ...

gehacked ... daar zal ie wel regio vrij mee bedoelen. Verborgen formaat ondersteuning zal nagenoeg nooit (zo niet gewoon "nooit") voorkomen.

Verwijderd

Ik zie het nut niet in om een speler van 200 euro voor 95 euro regio vrij te laten maken...

• Scarp
  • Niet online
Omdat je dan veel kan besparen op de dvd's. Koop je ze gewoon via dvdboxoffice.com uit canada, scheelt behoorlijk wat geld. Die 95 euro haal je er zo uit dan. Ook krijg je dan vaak betere versies dan de regio 2. In ieder geval verplicht niemand je dvd's uit een bepaalde regio te nemen en ben je vrij met je keuze.

• Dr. Strangelove
Ik zie het nut niet in om een speler van 200 euro voor 95 euro regio vrij te laten maken...
Je moet hem ook regiovrij kopen, scheelt een hoop. Of een merk kopen dat makkelijk regiovrij te maken is (b.v. Marantz of Philips). Sony en Pioneer zijn wat dat betreft wat moeilijker.

Edit: veel winkels bieden desgevraagd wel regiomods aan, maar realiseer je wel dat dat afhankelijk van het merk een enorme rip-off is. Ik heb een keer in een zaak gestaan waar iemand een Marantz kocht: 'Ja, voor 50 euro kunnen we die regiovrij maken.' Als ze me afstandsbediening hadden gegeven had ik hem in 30 seconden regiovrij gemaakt :(

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-03-2003 10:34 ]

• Scarp
  • Niet online
Behalve de pioneer 747, die is met een klein chipje in een service poort gewoon regio vrij... je moet alleen dat chipje kopen :) Maar goed dat is een speler van over de 1000 euro.

Verwijderd

Wel daarom verkoop ik mn Pioneer aan mn vader voor de nieuwprijs en koop ik zelf die Philips regiovrij >:)

• cypress3d
-->Kijk, luister en vergelijk. Dat is wat je nou juist moet doen voordat je een DVD speler koopt. Ik ben er zelf een 1/2 jaar mee bezig geweest voordat ik de koop heb gedaan van mijn surround setje thuis. Ik heb zelf alles van Onkyo, en ben daar dan ook echt over tevreden, superstrakbeeld en een goede heldere geluidsweergave, zowel als DVD als CD.

Welke Onkyo DVD speler heb je dan? en wat is de prijs?

Verwijderd

Als je gewoon niet zo'n hoge kwaliteit wilt maar wel een leuk DVD setje op je kamer, neem dan zoiets als dit
http://www.digiworldbv.nl...tail&productid=6600000097 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.digiworldbv.nl/upload/product/6600000097.jpg

Ga ik denk ik ook nemen. Ik ga echt niet voor me kamer boven de 400-500 Euro zitten alleen al voor een DVD speler. Op zich al perfecte DVD speler in me PC zitten via TV out op me TV, maar dis toch wel kicke voor die prijs lol.

Prijs? €235,00 lol, kan je _niet_ echt veel voor verwachten, maar als het voor een kleine kamer is, wel cool.

Verwijderd

cypress3d schreef op 14 March 2003 @ 22:21:
--> JEZUS prozzie!!!

nog nooit heb ik zo'n mooi geluid gehoord op dvd! Ik sloot het altijd gewoon aan via de tv, lekker makkelijk. maar met mijn Unison buizenversterker klinkt het als een LIVE CINEMA man DAMN.... pure ownage :-) :-)
Hahahaha........nou veel plezier dermee.

p.s. post es een linkje naar unison als die al een site hebben kon zo gauw met google geen hits vinden toen ik de gegevens van je versterker als search gebruikte.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:08 ]

• Dr. Strangelove

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik heb een marantz dv4200, gekocht voor 415 euro, incl een of andere mooie profigold scart kabel..

maar: ik zou nu toch een andere kiezen, bv mijn broers Philips (weet t type niet precies) van 140 euro..
beeldkwaliteit maakt niet zoveel uit (mijn marantz blinkt niet echt uit), geluid is toch afhankelijk van m'n versterker, maar de philips speelt naast dvd, vcd en mp3 (van marantz)ook nog eens SVCD en XSVCD af.. En ze zijn beide via de remote regiovrij te maken

[ Voor 7% gewijzigd door StanTheMan op 17-03-2003 00:49 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
ff een offtopic vraagje. Ik heb net een Sony NS305 gekocht en ik vroeg me af of het mogelijk is om daar een of andere dolby 5.1 versterker op te gooien ? ik zit nu met het geluid via m'n technics setje.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• cypress3d
--> waar hij vreemd genoeg niet op staat...

nou dat heeft een reden, Unison Research is een Italiaans bedrijfje dat gevestigd is in hartje Venetie. Geheel worden alle machines die de (kleine) fabriek verlaten met de hand gemaakt. Verder zijn ze daar met 12 man werkzaam, dus kan je je wel voorstellen dat een website onderhouden er niet inzit. Ze krijgen zoveel orders dat ze het altijd druk hebben.

dat is dus de reden waarom de Unico ernog niet opstaat. Die link die jij poste daarop wordt een volledige recensie gegeven. Daarnaast staat in die review ook een korte beschrijving van de CD speler van Unico, die ik laatst heb mogen horen, en damn wat een schitterende cd speler is dat. Hij kost tegen de 1700 euro, maar dan heb je wereldklasse :-)

• cypress3d
-->Ik heb net de Harman Kardon DVD25 gekocht, en kan die echt aanraden. Fantastisch geluid, mooi beeld, en kan alle cds en dvd's , writeable of origineel aan.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar de DVD25 van Harman/Kardon. Het feit dat ie ook VCD/SVCD speeld is te gek. Maar ik zag de achterkant van dit apparaat op de site van Harman staan maar tot mijn verbazing zag ik geen SCART ingang!? maar RGB wel, is het dan de bedoeling een apart kabeltje aan te schaffen? aangezien mijn Philips TV RGB ondersteund.

hier ff die pic
http://www.harmankardon.c...=DVD%2025&cat=DVD&sType=C

Verwijderd

cypress3d schreef op 19 March 2003 @ 19:54:
-->Ik heb net de Harman Kardon DVD25 gekocht, en kan die echt aanraden. Fantastisch geluid, mooi beeld, en kan alle cds en dvd's , writeable of origineel aan.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar de DVD25 van Harman/Kardon. Het feit dat ie ook VCD/SVCD speeld is te gek. Maar ik zag de achterkant van dit apparaat op de site van Harman staan maar tot mijn verbazing zag ik geen SCART ingang!? maar RGB wel, is het dan de bedoeling een apart kabeltje aan te schaffen? aangezien mijn Philips TV RGB ondersteund.

hier ff die pic
Een zeer goede! keuze. Heb pas zelf de Harman Kardon DVD 21 gekocht die ik als tijdelijke speler gebruik. Echt een perfecte speler en één van de beste in zijn prijsklasse.

Die foto die je daar bekijkt is de USA versie en jij krijgt een Europese versie die 100% zeker is voorzien van een Scartaansluiting. Als je me niet gelooft moet je hier even de Nederlandse handleiding (.PDF) van de Harman Kardon DVD 25 downloaden.

Ik heb ook gelezen dat de DVD 25 en de nieuw aankomende DVD 30 (met DVD-Audio ondersteuning) via een legale cd-rom update van Karman Kardon ook ondersteuning gaan bieden voor PAL progressive.

Hier staat een firmware update voor de DVD 25 die je moet downloaden en op cd-rom kopieëren.

Succes en veel luister- en kijkplezier

Verwijderd

psychotic schreef op 14 March 2003 @ 21:50:
[...]
btw Harmon & Kardon is niet meer wat het geweest is, heb het zelf ervaren met een cd-speler van ze. Bovendien schijnen ze steeds een andere importeur te hebben wat lastig kan zijn bij problemen...
Sorry maar dit is totale onzin!! :(
Hun topmodel receiver de Harman Kardon AVR 8500 is één van de allerbeste surroundreceivers van dit moment. Hij kan zelfs mee met de Denon AVC-A 1 SR en de Pioneer VSA-AX10i-S alleen dan kost de Harman Kardon wel even € 1000,- minder :9 dat is dus echt wel goed.

En de DVD-spelers presteren gewoon super voor hun prijs het zijn de beste DVD-spelers met Video-D/A-Wandler 10 Bit/27 MHz.

Dus let op je woorden ;)

De garantie en leveringsservice is echter wat anders dan de kwaliteit van de apparatuur.

• cypress3d
-->GekkeHekke®

thanks voor je reply ik heb er zeker wat aan... maareh kan je dan met de PAL versie ook RGB aansluiten? M'n tv ondersteund RGB wel een volgens mij is dit scherper dan gewoon SCART of niet?! tenslotte waar kan ik een goed passende SCART kabel kopen voor de tv - dvd speler?! niet die plastic standaard troep!

P.S Als jij de DVD21 hebt, wat is dan precies het verschil tussen de dv 21 en 25? alleen Progressive scan?! zoja.. dan heb ik hier niets aan aangezien mijn tv dit vast niet ondersteund.

[ Voor 24% gewijzigd door cypress3d op 19-03-2003 20:41 ]

Verwijderd

cypress3d schreef op 19 March 2003 @ 20:40:
-->GekkeHekke®

thanks voor je reply ik heb er zeker wat aan... maareh kan je dan met de PAL versie ook RGB aansluiten? M'n tv ondersteund RGB wel een volgens mij is dit scherper dan gewoon SCART of niet?! tenslotte waar kan ik een goed passende SCART kabel kopen voor de tv - dvd speler?! niet die plastic standaard troep!
Ja, jij kan via je scart-aansluiting RGB (PAL) kijken. Als je een scart/rgb-kabel hebt, dan moet je hem allereerst aansluiten op de scart/rgb ingang op je tv, en vervolgens in het tv-menu en dvd-menu aangeven dat er rgb signaal in komt/ uit gaat.

RGB-scart is duidelijk! zichtbaar beter dan gewoon scart.

Een bijgeleverde scart-kabel kan best alleen composite zijn, dus dat moet je wel even checken.

Voor een betaalbare goede scart kun je kijken naar ProfiGold (€30,- á €50,-). Als je wat duurder gaat kom je uit bij QED, Monster en Oehlbach (€ 100,- á €150,-) Deze kabels kun je bij de betere audiozaken kopen. ProfiGold kan je ook bij een normale elektronicazaak halen.
cypress3d schreef op 19 March 2003 @ 20:40:
P.S Als jij de DVD21 hebt, wat is dan precies het verschil tussen de dv 21 en 25? alleen Progressive scan?! zoja.. dan heb ik hier niets aan aangezien mijn tv dit vast niet ondersteund.
De DVD 25 is wel hoger dan de DVD 21 en de DVD 25 heeft Audio-D/A-Converters 96kHz/24Bit en de DVD 21 Audio-D/A-Converters 192kHz/24Bit. Verder weet ik even geen verschillen te vinden.

• cypress3d
ik lees tot nu toe alleen maar zeer potentiele reviews van de DVD25. Beeld en geluid moeten super zijn, en een verbazing wekkend goede AUDIO cd speler hebben (die ik tevens niet nodig heb :-) ) Maar ik heb gelezen dat er een PAL Progressive Scan DVD25 is voor ongeveer 900 euro. PAL PS heeft toch ook niet de normale tv's? Ik wil denk ik de DVD25 aan gaan schaffen maar dan kan ik toch net zo goed die Progressive scan laten vallen?!

de nieuwprijs is ongeveer 495 euro als ik het goed lees?!

Verwijderd

Ik heb de dv6200 bij mijn sr7200 gekocht. waarom?
Als vervanging voor mijn oude cd speler is deze perfect (HDCD hardware), bijpassend front (op standby lampje na ja) en met makkelijke code regio vrij te maken. Speelt tevens perfect dvd's, mp3cd's en vcd's, alleen de nieuwere generaties hebben net wat meer opties voor bv. mp3 shuffle en lange namen en DVD+/-RW. Alhoewel de DV6200 ook wel enkele hobbiebob formaten schijnt te lezen volgens VCDhelp.com, maar zelf nog niet geprobeert.

• Dr. Strangelove
k lees tot nu toe alleen maar zeer potentiele reviews van de DVD25. Beeld en geluid moeten super zijn, en een verbazing wekkend goede AUDIO cd speler hebben (die ik tevens niet nodig heb :-) ) Maar ik heb gelezen dat er een PAL Progressive Scan DVD25 is voor ongeveer 900 euro. PAL PS heeft toch ook niet de normale tv's? Ik wil denk ik de DVD25 aan gaan schaffen maar dan kan ik toch net zo goed die Progressive scan laten vallen?!
PAL PS is op de DVD25 te enablen via een firmware update. Die is te downloaden van het net, dus als je ooit een PS compatible display koopt ben je voorbereid. Dus als ze daar 900 euro voor vragen wordt je afgezet.

De Marantz DV4300 en Philips 963SA doen ook PAL PS, de Philips daarnaast ook nog SACD en CD upsampling. Ik vind beide spelers zowel met muziek als beeld superieur aan de HK, de Philips is daarnaast ook nog eens 20% goedkoper, Marantz is 500 euro.

• cypress3d
--> De Marantz DV4300 en Philips 963SA doen ook PAL PS, de Philips daarnaast ook nog SACD en CD upsampling. Ik vind beide spelers zowel met muziek als beeld superieur aan de HK, de Philips is daarnaast ook nog eens 20% goedkoper, Marantz is 500 euro.

wacht even... volgens jou is de Philips en MarantzDV4300 qua prestaties (beeld en geluid) gelijk aan die van HK DVD25 en 20% goedkoper?!

[ Voor 5% gewijzigd door cypress3d op 19-03-2003 23:07 ]

• Dr. Strangelove
wacht even... volgens jou is de Philips en MarantzDV4300 qua prestaties (beeld en geluid) gelijk aan die van HK DVD25 en 20% goedkoper?!
Ik vind de Philips superieur aan beiden met CDs (upsampling) en beeld. Hij is ook het goedkoopst (voor minder dan 400 euro te krijgen op www.kieskeurig.nl). PAL PS is via de afstandsbediening te enablen, regiohack moet met een programmeerbare afstandsbediening (b.v. Pronto, sommige AllForOne modellen).

De Marantz is qua features minder rijk, maar nog steeds beter met CDs dan de HK. Qua beeld vind ik hem ook net wat beter. De Marantz heeft echter een bug met CD playback, de CD blijft draaien als hij aan het eind is. Marantz schijnt hiervoor een firmware update aan het knutselen te zijn. Voordeel van de Marantz zijn de zeer makkelijke regiohack (afstandsbediening) en PAL PS enabling (gewoon aanzetten in het videomenu). Prijs is rond de 500 euro.

Ik deze info van verschillende forums geplukt, merendeel niet zelf ondervonden, hoewel ik wel de HK en de 4300 heb zien spelen. De Philips is echter superieur aan beiden volgens alle reviews en forums. Ik wacht nog steeds op een demomodel om het te bevestigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-03-2003 23:31 ]

• cypress3d
ik heb net uitvoerig alles gelezen over de philips maar die is toch dik 500 euro, duurder dan de HK dvd25 of heb ik dat fout?!het gaat met niet om CDs maar om de DVD functie, ik koop geen dvd speler om cds te spelen. BEELD en GELUID zijn van belang. Regio vrij maken is niet moeilijk met deze Philips?!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

veryip

Nikon D7000 + Glas

cypress3d schreef op 13 maart 2003 @ 20:14:
lijkt me wel duidelijk de kop, ik ben opzoek naar een DVD speler.

ik wil een dvd speler waarbij je echt ziet, dat je toch wel iets anders hebt dan bijv een (CyberHome) dvd speler van de Mediamarkt etc.

MIJN COMPONENTEN
--------------------------

TV: Philips Breedbeeld 28PW8504
Speakers: Klipsch Reference 5 Floorstanders
Amplifier: Unison Research Unco

nou bovenstaande bestaat idd uit top componenten en daarom ben ik opzoek naar een bijpassende DVD speler.

De onderstaande ben ik van plan aan te gaan schaffen, maar wil eerst even weten WIE deze dvd speler kent of heeft.

* Marantz DV6200 (plus minus 750 euro)

http://www.marantz.com/image/products/e_dv6200_lrg.gif

eisenpakketje nog ;-)

- scherp beeld
- zeer goed geluid
- stabiele/stevige player

let me know!
Ik heb alweer een tijd terug een HE DVD-speler gekocht... is i.d.d. een knuddemerk...maar was wel 5.1 ... meeste DVD-spelers die je koopt zijn stereo met DTS o.i.d. maar die van mij had helemaal 5.1 uitgangen etc.

Niet dat ik er veel mee heb kunnen doen want had 'm bij m'n vriendin staan die vervolgens weer op vakantie ging en bij thuiskomst bleek er ingebroken te zijn... weg DVD :(

Maar i.i.g. is dat misschien nog iets waar je op kunt letter i.v.m. surround sound etc.

Optische uitgang... of digitale... is ook wel leuk

Nikon D7000

• cypress3d
nee niet relevant voor mij aangezien ik niet 5000 euro in een HT set van Klipsch ga steken. Ik wil gewoon schitterend geluid hebben uit mijn 2 klipsch reference 5 speakers icm mijn buizenversterker van US de Unico! dus geen surround-talk want dat is voor mij NVT
ik zoek een ZEER goede dvd speler die (vcd) speeld en ook nog eens goed beeld en geluid levert.!

tot nu toe, denk ik aan...

Marantz
Philips
Harman Kardon

• piems

piems

cypress3d schreef op 19 March 2003 @ 19:54:

hier ff die pic
Wtf moet je nou nog met een andere dvd speler :s of zie ik iets over het hoofd?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
piems schreef op 20 March 2003 @ 09:10:
[...]

Wtf moet je nou nog met een andere dvd speler :s of zie ik iets over het hoofd?
cypress3d kan niet zo goed quoten ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• piems

piems

AHAHHAHAAH ik denk al, wat moet die gozer nou te emmeren.
heeft ie een dvd speler en maar doorzeiken.
dus toch iets over het hoofd gezien :+ 8)7
soz cypress lag te pitte :z

• cypress3d
geeft niets Piems!

Maareh ik heb nieuws van het thuisfront! Ik ben wezen kijken in de stad (groningen) en toen ik bij Eringa geluid kwam werd ik erg goed geholpen door een medewerker. Toen ik hem vertelde wat voor hifi componenten had was het antwoord al gauw daar... TOSHIBA. Ik dacht nou is dit merk dan te vergelijk met Marantz, Harman/kardon? hij vertelde dat Toshbia veel degelijker van bouw is, en het beeld verreweg het scherpst is van de concurrenten.

ik vertelde hem dat ik tegen de 500 euro als budget had, de Toshiba SD510e kost 450 euro, en de opvolger de SD520e kost 499euro. Hij melde echter dat de 510e een betere geluid uitgang had dan de 520! Dus de goedkopere is de betere volgens hem.

Kent iemand van jullie het merk Toshiba als DVD speler?! en wie wil zijn/haar ervaringen delen?!

verder raade de beste man me aan een SCART kabel te kopen van QED of Oehlbach (90 euro) dit schijn je echt te merken als je dvd kijkt met een standaar scart kabel of een van 90 euro! is dit ook waar?! ben benieuwd wat voor reacties eruit rollen!!

plaatje van beide Toshiba's

SD510e
http://www.techtronics.co.../toshiba-sd500-510e-X.jpg

SD520e
http://www.unique-online.co.uk/images/toshiba_sd520e_lg.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door cypress3d op 20-03-2003 18:27 ]

• Dr. Strangelove
ik heb net uitvoerig alles gelezen over de philips maar die is toch dik 500 euro, duurder dan de HK dvd25 of heb ik dat fout?!het gaat met niet om CDs maar om de DVD functie, ik koop geen dvd speler om cds te spelen. BEELD en GELUID zijn van belang. Regio vrij maken is niet moeilijk met deze Philips?!
De Philips is te vinden onder de 400 euro...

http://www.kieskeurig.nl/...k=Philips~type=DVD+963SA~

Toshiba is zeker niet slecht, maar doet geen PAL PS en de regiohack kan je volgens mij niet zelf doen, dus dat kost extra. De Philips hack is makkelijk ALS je toegang hebt tot een programmeerbare afstandsbediening.

Een betere SCART maakt wel wat verschil, maar om 90 euro neer te leggen bij een speler van 500 euro... is zo'n geval van proporties uit het oog verliezen. Ik heb er een van 40 euro, en ik zag geen verschil met een kabel van 80 euro met mijn huidige speler.

• cypress3d
-->Een betere SCART maakt wel wat verschil, maar om 90 euro neer te leggen bij een speler van 500 euro... is zo'n geval van proporties uit het oog verliezen. Ik heb er een van 40 euro, en ik zag geen verschil met een kabel van 80 euro met mijn huidige speler.

wat voor scart kabel heb je dan?! merk en type en de prijs?!

• Dr. Strangelove
Ixos, type weet ik niet meer... ik zal eens zoeken.

Edit: gevonden, de 126AV

http://www.hificables.co....RT_to_SCART_cables_7.html

ik heb rond de 40 euro betaald.

[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-03-2003 21:54 ]

• cypress3d
http://www.hificables.co.uk/acatalog/ixos_126_scart.jpg die heb je dus?!

ziet er goed uit, waar kan je hem kopen?! of zien... ik wil eerst wel eens het verschil zien, is het echt te merken op een breedbeeld (70cm) het verschil tussen een standaard scart kabel en een van 40 euro?!

• Scarp
  • Niet online
Ik heb zelf een Oehlbach XXL series Scart (duurste oehlbach model van 1 meter) gehad. De kwaliteit straalt ervan af. Het beeld is ook geweldig. Vergeleken met goedkopere (lees 30 euro) scarts is het een enorme verbetering. Zeer goed beeld.
Alleen kort geleden m'n setup verandert dus had ik een langere nodig. Toen een Qed Saqart AV41 (5meter) overgenomen van iemand anders. Deze geeft alleen RGB door, dus geen geluid en svideo/composiet signalen. Nieuw kost deze 180 euro voor 5 meter, ik heb 'm 2e hands in nieuwstaat. Deze geeft echt een superscherp en perfect beeld. Net iets beter dan die Oehlbach vindt ik zelfs (ondanks dat ie langer is). Kwaliteit van de connectoren is super. Kwaliteit van de kabel zelf is geweldig. Dit is eigenlijk de laatste scart die ik ooit nog koop :)

Maar goed, het is maar wat je ervoor hebt. En tov de prijs van m'n dvd speler is voor mij dit bedrag verantwoord :)

Ixos is overigens in de meeste electrozaken wel te koop. Zelfs BCC ofzo. Voor jou dvd speler waarschijnlijk een goede keuze. Ook degelijke kwaliteit voor een goede prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Scarp op 20-03-2003 22:05 ]

• cypress3d
--> Scarp wat voor dvd speler heb jij? merk en type!?

• Scarp
  • Niet online
Onkyo DV-SP800, speelt SACD, DVD-Audio, MP3, VCD, etc.
Fantastisch ding met zeer goed geluid. Staat zeer hoog in de ranglijsten van bladen (niet dat dat alles zegt, maar iets ;)) Wordt als beter getest dan de pioneer waar is op gebaseerd is :)

Maar goed, adviesprijs van 2 mille ongeveer, maar ik 'm een stuk goedkoper heb gekocht bij eurohopper.

Verwijderd

YAMAHA's schijnen een der besten te zijn, en zijn ook nog bedienbaar met je Philips-afstandsbediening. Ik ga voor de Yamaha s530

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:37:
YAMAHA's schijnen een der besten te zijn, en zijn ook nog bedienbaar met je Philips-afstandsbediening. Ik ga voor de Yamaha s530
Yamaha is Philips. Het zijn idd hele mooie spelers. IK heb er zelf ook 1. Ik vind het beeld en geluid schittterend, maar ik heb geen andere om het mee te vergelijken ofzo.

--> cypress3d :D als je iemand wilt quoten moet je ff op het quote knopje bij z'n bericht klikken. Dat is een stuk duidelijker :)

Verwijderd

De HK dvd 25 heb je bij www.pick2pay.nl al voor € 399,- . Dan wordt hij bij je thuis bezorgd of je kan hem zelf ophalen, ik heb hem daar ook zelf gekocht en ben er erg tevreden mee, super beeld en geluid en de mogelijkheid om up te graden via officiële firmware updates van harman kardon in de toekomst. En je houd nog €100,- over om misschien een mooie digitale kabel te kopen.

Verwijderd

Rotel maakt hele mooie dvd spelers, kijk daar ook eens naar.
www.rotel.com

Verwijderd

vraagje aan Repeat:
speelt hij ok muisstil af? ik lees namelijk veel negatieve berichten over het hoorbare loopmechanisme van de speler. Klinkt misschien als mierenneukerij maar jah.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 20:44:
vraagje aan Repeat:
speelt hij ok muisstil af? ik lees namelijk veel negatieve berichten over het hoorbare loopmechanisme van de speler. Klinkt misschien als mierenneukerij maar jah.
Nou ik hoor hem niet. Ik lig er ook niet met me oor naast natuurlijk als ik kijk, maar ook als ik op de bank zit met het geluid uit, een metertje of 3/4 dan hoor ik helemaal niks.

Verwijderd

en jij praat over der S530 of de S830 of...?
bedankt.

Verwijderd

This is all you need :P

http://www.divxplayer.nl/...roductSpecs=KiSS%20DP-500

En ja hij ondersteunt DTS e.d.

ook progressive scan voor hdtv's (plasma schermen enzow)

en dit maakt em zo bijzonder:
Deze KiSS DVD speler, gebaseerd op zijn revolutionaire voorganger de DP-450 met MPEG-4 en DivX techniek, is nu verkrijgbaar als DP-500 met 10/100 Mbit netwerkkaart om direct vanaf uw netwerk of PC uw audio / video bestanden te streamen. Tevens kunt u uw favoriete radiostations van over de gehele wereld direct van internet beluisteren door de webradio functionaliteit van de DP-500. De Speler is regiovrij / Selectable.

Buiten DVD ondersteund de DP-500 ook:
- VCD en SVCD
- MPEG 1 en 2
- MPEG 4 / AVI
- DivX Alle ISO-MPEG 4 waaronder DivX 4.x en 5.x* zijn af te spelen
- Xvid
- Realmagic 4

*QP (Quarter Pexel) wordt (nog) niet ondersteund.
Nouuuuu als dit niet bijzonder is weet ik 't ook nietmeer.. en ja er waren klachten over zijn voorganger, maar met deze nieuwe is er niets mis ;) (vorige problemen zijn ook met firmware opgelost)

edit:
(divx 3.11 ondersteuning is onderweg ;) )

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 01:37 . Reden: bleh... slaperig :P ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 01:27:
en jij praat over der S530 of de S830 of...?
bedankt.
De 520 :) Kan je geloof ik niet meer kopen ofzo als ik op de Yamaha site kijk. NIet meer actueel?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 16:02 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Aangezien de Marantz 750 euro is kan je deze ook nog overwegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-edition.de/de/sendbinary.asp?path=../foto/9000.jpg&wi=440&he=300

888 euro bij deze zaak.

Verwijderd

520 en 530 = een cijfertje verschil Repeat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 01:32:

[...]

Nouuuuu als dit niet bijzonder is weet ik 't ook nietmeer.. en ja er waren klachten over zijn voorganger, maar met deze nieuwe is er niets mis ;) (vorige problemen zijn ook met firmware opgelost)

edit:
kost zo'n beestje?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Ik heb deze dvd-speler hier in een computerzaak zien staan voor 349 euro. Dat was alleen geen Kiss, maar een Revoy. Het uiterlijk was precies hetzelfde, alleen de firmware was anders.

Verwijderd

cypress3d schreef op 20 March 2003 @ 18:18:
geeft niets Piems!

Maareh ik heb nieuws van het thuisfront! Ik ben wezen kijken in de stad (groningen) en toen ik bij Eringa geluid kwam werd ik erg goed geholpen door een medewerker. Toen ik hem vertelde wat voor hifi componenten had was het antwoord al gauw daar... TOSHIBA. Ik dacht nou is dit merk dan te vergelijk met Marantz, Harman/kardon? hij vertelde dat Toshbia veel degelijker van bouw is, en het beeld verreweg het scherpst is van de concurrenten.

ik vertelde hem dat ik tegen de 500 euro als budget had, de Toshiba SD510e kost 450 euro, en de opvolger de SD520e kost 499euro. Hij melde echter dat de 510e een betere geluid uitgang had dan de 520! Dus de goedkopere is de betere volgens hem.

Kent iemand van jullie het merk Toshiba als DVD speler?! en wie wil zijn/haar ervaringen delen?!

verder raade de beste man me aan een SCART kabel te kopen van QED of Oehlbach (90 euro) dit schijn je echt te merken als je dvd kijkt met een standaar scart kabel of een van 90 euro! is dit ook waar?! ben benieuwd wat voor reacties eruit rollen!!

plaatje van beide Toshiba's

SD510e
http://www.techtronics.co.../toshiba-sd500-510e-X.jpg

SD520e
http://www.unique-online.co.uk/images/toshiba_sd520e_lg.jpg
Ik heb zelf de sd-510E en de toshiba spelers zijn van ongekende klasse, de dac's zijn echt supergoed en het uteindelijke plaatje is om van te smullen, zeker voor die prijs. Marantz e.d. spelers geven vaak zelfs nog minder beeld, behalve dan de topmodellen, maar de toshiba kan zeker concurreren met apparaten die 2 a 3 x zo duur zijn kwa beeld.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 15:25
Zelf ben ik een fan van NAD

de dvd player die ze daar hebben is ook zeer mooi:

http://www.nad.co.uk/dvd_players/T562_framset.htm

weet niet precies wat de prijs is maar hier is dat rond de 500 pond dus dat zou in je budget moeten zitten

Verwijderd

eens opzoeken..

€449

Nou moet te doen zijn he? (komt van de site, bij bestellen...)

• Scarp
  • Niet online
In het duitse blad audiovision stond een review van een Marantz dvd speler. Deze is simpel via AB regiovrij te maken en PAL progressive (in het geval dat je een projector wil gaan kopen). Kostte iets van 500 euro. Kwam zeer goed eruit. Ik ben alleen ff het type kwijt.

• Dr. Strangelove
Zal wel de DV4300 zijn, die kost idd 499 euro, is zeer simpel regiovrij te hacken en PAL PS is te enablen via het menu.

Verwijderd

ik heb me vandaag bij de harense smid voor 269 euro model XV-N5 SL van JVC aan laten smeren, en ben er ZEER TEVREDEN OVER! Kan echt heel veel dingen aan, incl. jpeg (behalve gecomprimeerde shit bv. divx, helaas maar ja) en is slechts een paar centimeter hoog en weegt niets. Ook is de gehele voorkant verlicht met een soort neon-licht, ziet er heel vet uit (is geloof ik ook uitschakelbaar). Zelden zo'n strak model gezien + hij speelt 100% MUISSTIL af. Het kan dus wel!

Nu alleen nog ff regiovrij zien te hacken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 00:22 ]

Verwijderd

Misschien nog mensen die mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een dvd speler?

Ik wil graag een sacd /dvd combi met 5 analoge uitgangen en een dd, dts decoder, ook wil Ik graag mp3's kunnen draaien.

budget: +/- 350 euro's

wie oh wie?

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 23:34
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 01:32:

[...]

edit:
ding is 399 euro, maar ik moet zeggen, ze komen erg veel (kapot) terug

• Dr. Strangelove
Misschien nog mensen die mij kunnen helpen in mijn zoektocht naar een dvd speler?

Ik wil graag een sacd /dvd combi met 5 analoge uitgangen en een dd, dts decoder, ook wil Ik graag mp3's kunnen draaien.

budget: +/- 350 euro's

wie oh wie?
Philips 963SA en 763SA.

Zijn ook al een paar keer genoemd in dit topic...
ding is 399 euro, maar ik moet zeggen, ze komen erg veel (kapot) terug
Beeldkwaliteit zal ook wel niet veel soeps zijn. Maar ja, als ik veel mensen hoor praten over de 'fantastische' beeldkwaliteit van een of andere no-name speler van 150 euro, dan denk ik dat de lat ook niet erg hoog ligt,,,

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-03-2003 18:14 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
die kiss/revoy dvd speler heeft een leuke ondersteuning en heeft veel features.
maar heeft lang niet de kwaliteit, betrouwbaarheid en het hifi gehalte van een yamaha/marantz/Nad dvd spelers om maar wat te noemen.
ik noem zo'n revoy/kiss speler een allesvreter (maar niet meer dan dat) :p

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 31-03-2003 19:43 ]

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 31 maart 2003 @ 18:12:
[...]

Philips 963SA en 763SA.

Zijn ook al een paar keer genoemd in dit topic...

[...]

Beeldkwaliteit zal ook wel niet veel soeps zijn. Maar ja, als ik veel mensen hoor praten over de 'fantastische' beeldkwaliteit van een of andere no-name speler van 150 euro, dan denk ik dat de lat ook niet erg hoog ligt,,,
hmm ik wil wel een goeie ook als het budget dan omhoog moet.

• Dr. Strangelove
Ik heb het in dat laatste stuk over de Kiss speler, de Philipsen zijn beide erg goed. Zie ook de review van de 963 op hifi.nl

Verwijderd

De 763 is goed betaalbaar en ik lees een hoop goeds.
Zou de cd kwaliteit op kunnen tegen de simpelste marantz? de cd4000 (ook philips geloof ik)

Verwijderd

of is sacd zonde van het geld en kan ik beter voor dvd-audio gaan?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 16:41:
Dat weet nog niemand zeker, maar ik zou mijn geld op SACD zetten als ik zou moeten gokken.

Verwijderd

De kapotte KiSS dvd spelers ja daar is al wat over bekend... dat is de DP450 dacht ik.. de nieuwere dp500 heb ik alleenmaar lof over gehoord, deze is ook iets duurder dan zijn voorganger en qua geluid ook sterk verbeterd.

• Dr. Strangelove
Ik geef niks om SACD of DVD-A, ik wil die 963 vanwege progressive scan en super DVD playback. Voor CD heb ik al een Arcam CD72, lijkt me sterk dat ie daar tegenop kan. De 963 is ook al te krijgen voor minder dan 400 euro.

Pagina: 1