• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 23:49
Ik krijg verschillende verhalen te horen of je kan internetten (mail ophalen) via een mobiel. De 1 zegt koop een datakabel de ander zegt dat het niet kan.

Er zijn kabels te koop om hem aan te sluiten maar kan je dan gewoon online?
Ik heb gehoord dat er geen modem in het toestel zit maar dat je dan toch online zou kunnen met virtuele modem drivers? Zo ja, hoe kan ik daaraan komen?

Ik heb hier ook nog een oude motorola M3188 liggen, daarvan heb ik gehoord dat ie wel een modem zou hebben, maar daar is geen kabel meer voor te vinden.

Alle hulp is welkom,

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
MisterE schreef op 13 March 2003 @ 20:10:
Ik krijg verschillende verhalen te horen of je kan internetten (mail ophalen) via een mobiel. De 1 zegt koop een datakabel de ander zegt dat het niet kan.

Er zijn kabels te koop om hem aan te sluiten maar kan je dan gewoon online?
Ik heb gehoord dat er geen modem in het toestel zit maar dat je dan toch online zou kunnen met virtuele modem drivers? Zo ja, hoe kan ik daaraan komen?

Ik heb hier ook nog een oude motorola M3188 liggen, daarvan heb ik gehoord dat ie wel een modem zou hebben, maar daar is geen kabel meer voor te vinden.

Alle hulp is welkom,
Van de motorola weet ik het niet zeker, maar met die nokia wordt het moeilijk.
Met een gewone datakabel zal het van je leven niet lukken, ooit wel
een "speciale" datakabel gezien, alleen voor modem dan, maar zelfs die wantrou
ik, zal eerder een hoax geweest zijn.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb laatst eens met mijn Siemens MT50 lopen kutten omdat @home er weer eens uit lag. Ik had mijn telefoon aan een seriele datakabel zitten en bij het opstarten herkende Windows 2K een modem. Die geinstalleerd, ingesteld en het werkte. Die Nokia 3330 zou ook een modem moeten hebben, dus dan denk ik dat het met een datakabel moet werken. Mijn datakabel gaat gewoon onderin de telefoon, en er is ook maar één datakabel voor, of bij die Nokia verschillende datakabels zijn voor modem, software-updates enz. weet ik niet, maar het moet iig wel kunnen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Korakal
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Dit gaat je voor zover mij bekend niet lukken. De 3330 heeft namelijk geen hardware modem ingebouwd, en geen ondersteuning voor softmodem (zoals bijv. een 6150 dat had).

Datakabels zijn er wel voor te krijgen (die verbind je via de connector achter de accu), maar de telefoon zal daardoor niet zomaar een modem worden.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 23:49
weet dan iemand toevallig waar je die virtuele modem drivers zou kunnen downloaden? Ik heb gewone modemdrivers geprobeerd maar die werkten niet en op de nokia site is er helemaal niets te vinden hierover....

• Korakal
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

MisterE schreef op 26 maart 2003 @ 21:31:
weet dan iemand toevallig waar je die virtuele modem drivers zou kunnen downloaden? Ik heb gewone modemdrivers geprobeerd maar die werkten niet en op de nokia site is er helemaal niets te vinden hierover....
Niet... die zijn onderdeel van de Nokia DataSuite 3.0 die je kunt kopen (en da's dan inclusief een datakabel).

edit:
in dit geval dus voor een 6150 he, een 3310 gaat nog steeds niet lukken, hoe dan ook

[ Voor 11% gewijzigd door Korakal op 26-03-2003 22:06 ]

Verwijderd

Een 3330 is een Waptoestel en bevat wel degelijk een modem. Dus als je via windows een externe verbinding aanmaakt, en je kiest als installatie "standaard modem"met een baudrate van 9600 kost het een paar minuten om de datakabel en om windows te configureren, je hebt dus geen programma nodig.
Wel is de verbinding bijzonder traag en kan je hem het beste gebruiken om emails te verzenden en binnen te halen.
Datakabels zijn te verkrijgen bij :

www.mobielshop.com

daar kosten ze maar 9,5 Euro

• Wisey
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 11:42:
Een 3330 is een Waptoestel en bevat wel degelijk een modem. Dus als je via windows een externe verbinding aanmaakt, en je kiest als installatie "standaard modem"met een baudrate van 9600 kost het een paar minuten om de datakabel en om windows te configureren, je hebt dus geen programma nodig.
Wel is de verbinding bijzonder traag en kan je hem het beste gebruiken om emails te verzenden en binnen te halen.
Datakabels zijn te verkrijgen bij :

www.mobielshop.com

daar kosten ze maar 9,5 Euro
Sorry, maar een waptoestel kan misschien wel "internetten" maar dat betekend niet dat het een modem bevat. Nokia heeft nooit een orginele 3330 datakabel uitgebracht, heeft de connector mooi verstopt achter de batterij en waarom zouden ze dan toch een modem inbouwen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 10:46
Omdat er voor wappen een GSMmodem nodig is. Er zit in de 3330 dus wel een modem wat het prijsverschil verklaart t.o.v. de 3310. alleen de aansluiting naar een pc toe is niet aanwezig. Misschien met 3e party datakabels wel, maar die zal dan niet zomaar op je telefoon te klikken zijn zonder hoesje te verwijderen.

• Wisey
PROnline schreef op 22 april 2003 @ 17:57:
Omdat er voor wappen een GSMmodem nodig is. Er zit in de 3330 dus wel een modem wat het prijsverschil verklaart t.o.v. de 3310. alleen de aansluiting naar een pc toe is niet aanwezig. Misschien met 3e party datakabels wel, maar die zal dan niet zomaar op je telefoon te klikken zijn zonder hoesje te verwijderen.
Defineer "GSMmodem" eens? Hij heeft inderdaad iets van een modem om te wappen, maar naar mijn weten is dit alleen voor intern en werkt dit anders dan een modem voor gewoon te internetten.
Heb er helaas niets van op internet kunnen vinden, but plz. correct me if i'm wrong.

[ Voor 7% gewijzigd door Wisey op 22-04-2003 18:19 ]

Verwijderd

Definitie van een modem is dat deze dataverkeer kan binnenhalen en verzenden naar het internet/mobiele netwerk.

De 3330 heeft een ingebouwde wap modem. De datakabel is heel simpel te bevestigen, je haalt de backcover en de batterij eraf, plaatst de datakabel daarna de batterij. Steek de andere zijde van je datakabel in je compoort

Het configureren is ook heel simpel, binnen een paar min. heb je mobiel internet.
Pagina: 1