Toon posts:

[MS Word en Excel] Kop- en voetteksten, grafieken draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage ben ik nu een verslag aan het schrijven, wat in (uiteraard) in Word doe (ben overigens echt geen Office-n00b meer >:) )
Nu moeten er in dit verslag paginagrote Excel-grafieken komen te staan. Hierbij loop ik echter tegen twee problemen aan (waarvoor nergens een oplossing te vinden lijkt te zijn, niet op Google, de MS KnowledgeBase en zelfs niet op GoT :( ), namelijk:

Word en Excel wensen grafieken niet te draaien. Een grafiek die je in Excel maakt als "nieuw werkblad" komt standaard op liggend papierformaat. Papier in Excel draaien lost niets op, grafiek wordt gewoon aangepast aan papierbreedte :(
Op deze wijze komt de grafiek dus niet paginagroot in Word. Voor de duidelijkheid, met paginagroot bedoel ik dus dat je het blad 90 graden moet draaien om de graden te kunnen lezen.

Nu is hier op zich wel overheen te komen, door in Word wat met secties te stoeien en een sectie aan te maken met een liggende papierbreedte... Alleen...
De kop- en voetteksten draaien dan ook mee. Dus als je een "staand" verslag heb met kopteksten enzow, zit d'r ineens een pagina met een "liggende" koptekst tussendoor.

Iemand enig idee of het mogelijk is (en hoe het moet natuurlijk)
- Grafiek te draaien in Excel (danwel Word)?
- Kop en voetteksten aan de andere zijden van de pagina te zetten bij "liggend"?

Mijn dank is grooooooooot! :)

Verwijderd

heel lelijke oplossing (maar het werkt wel ;)): maak er een plaatje van, en blaas dat op tot de gewenste grootte. Vervolgens plakken in Word.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Grafiek automatisch draaien: zou ik niet weten eigenlijk. Maar op zich kan je AFAIK ook een tweede grafiek maken die op z'n kant is ontworpen; draai de X/Y-assen om, zet de beschrijvingen op z'n kant en het zou er dan aardig uit moeten komen te zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:24
Niet een grafiek aanmaken met nieuw werkblad maar met , invoegen grafiek , dan grafiek met kopieren en plakken in word zetten dan resizen en klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat plaatje is wel een goeie oplossing, maarja, da's nie zo mooi hè. Dus da's meer een laatste redmiddel.
De X/Y-assen omdraaien helpt ook nie, er komt dan één as aan de verkeerde kant van het plaatje te staan.
En die laatste optie werkt ook nie zoals ik dat wil, de grafiek wordt dan in de lengterichting enorm uitgerekt.... :/

Verwijderd

Topicstarter
O-) * Klein, nederig schopje * O-)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik kom ook niet verder als een er een PDF van maken via Acrobat, dan openen in Photoshop en roteren en als Bitmap opslaan.
Je kan er niet meer in werken maar je hebt wel een scherp plaatje.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zal kijken of het wat is en anders moet ik maar een alternatieve manier vinden!

Thnx voor de gedane moeite! :)
Pagina: 1