Toon posts:

[modem] appz reageren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een p133 opnieuw geinstalleerd en voorzien van win98se.

Nu heb ik aan deze pc een 33K6 modem gehangen op com poort 1.
Wanneer ik nu verbinding maak via externe toegang geeft die geen signaal naar de telefoonlijn door. Wanneer ik kies voor annuleren loopt die vast en geeft die in het processen overzicht, evenals externe toegang, Reageert niet

Tevens kan ik de modem en verbinding niet deleten en de instellingen van de modem zelfs niet eens veranderen in de normale modus.
Alles is dus alleen in de veilige modus te configureren.

Ik heb het met 2 modems geprobeerd (in volgorde van installatie):
* E-tech 336RVP (met zijn originele drivers daarna gevolgd als standaard 33k6)
* Tornado 28K8 (als standaard 28K8 modem)

De allereerste keer vroeg die om deze bestanden:
filexfer.cnt
filexfer.hlp
filexfer.exe
fte.dll
vvexe32.exe
wsvv.vxd

Wat kan de oorzaak zijn dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat de pc continu vastloopt wanneer ik probeer verbinding te maken of instellingen / modem wil wijzigen / verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 19:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 19:48:
Wanneer ik nu verbinding maak via externe toegang geeft die geen signaal naar de telefoonlijn door
Hoe weet je dat? Krijg je ook foutmeldingen? Zo ja, welke?

Verwijderd

Die bestanden zijn drivers ;) .. je hebt gewoon geen/verkeerde drivers geinstaleerd :)

Verwijderd

Topicstarter
das nou net het probleem :(
ik krijg helemaal nix, de modem geeft geen kiestoon terwijl er bij verbinding staat bezig met verbinding te maken en niet modem reageert niet of geen kiestoon

Ik krijg dus geen enkele foutmelding alleen blijft het systeem dus hangen bij alles wat met externe toegang en modem te maken heeft.

Ik heb ook al externe toegang geuninstalled en weer opnieuw geinstalleerd, heeft ook geen vruchten afgeworpen :(

Verwijderd

Topicstarter
drivers kloppen wel ... heb ze van internet gehaald en erbij geinstalleerd ... zelfs standaard modem (doet het "toch" altijd???) doet het niet ;(

Verwijderd

Kijk dan eens bij de website van de fabrikant voor andere drivers. Aangezien het modem al wat jaartjes oud is kan het best zijn dat ze niet win98se compatible zijn.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Wat verwijderen betreft: heb je al geprobeerd het modem te verwijderen nadat je hem van de compoort afgedaan hebt?

En E-tech en Tornado, dat is toch wat verschillends? Je kunt misschien beter de chipset proberen te achterhalen.
Pagina: 1