[XP] installeren vanaf HD: kan niet kiezen waar xp heen moet

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb 2 hd's in me pc: een 20gb, verdeeld in 3 partities (allemaal ntfs), en een schijfje van 1,5gb met 1 partitie (fat32) waar ik de i386 map heb staan.

het is de bedoeling dat ik boot met een win98 bootdisk en dan winnt.exe start om XP te installeren.
maar XP begint dan vanzelf te kopieeren naar de 2e harddisk (fat32), zonder dat ik kan kiezen dat ik hem op de eerste partitie van me eerste hd wil hebben.

ik denk zelf dat de setup de NTFS partities niet ziet, maar als ik de setup gewoon start door te booten met de XP cd dan kan ik er wel gewoon bij, dus dat snap ik dan niet helemaal.

weet iemand hoe ik dit aanpak?

[ Voor 19% gewijzigd door mjszwo op 13-03-2003 19:20 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:39
Waarom moet je hem met een win98 bootdisk opstarten? Als je dat doet gaat hij gelijk de files kopieeren... Toen ik het probeerde met de 6 (jawel 6!) bootdisk specifiek voor winxp kwam ik gewoon in het install menutje voor XP. Ik zou zeggen probeer het daar maar eens mee (www.bootdisk.com)

• mjszwo
  • Niet online
bestaat daar ook een iso-file oid voor zodat ik het op CD kan zetten? ik heb op het moment geen floppy's liggen

Verwijderd

Waarom installeer je het dan niet gelijk vanaf CD??

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

snap ik ook niet, de xp-cd is toch bootable van zichzelf?
zet in het bios je volgorde zó, dat hij eerst de cd-drive gaat booten... cd erin, restart en installen maar!
dan kom je dus gewoon netjes in dat menuutje en kun je alle opties kiezen.

edit:
sorry, had wijziging van topicstarter niet gezien en niet verwacht...
maar als het via de bootable xp-cd wel lukt, waarom wil je het dan via een bootdisk doen... het gaat toch uiteindelijk om het resultaat?

[ Voor 32% gewijzigd door Superdeboer op 13-03-2003 19:34 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

DarkSide

theres no place like ::1

Is het niet zo dat hij eerst wat files gaat kopieren.
En dat hij dan met het keuze menu komt. En dan de files weer weghaald?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mjszwo
  • Niet online
omdat het vanaf hd wat sneller gaat en omdat ik servicepacks en hotfixes snel kan slipstreamen zonder steeds cd's te hoeven branden

edit:
nee hij gaat gewoon alles op de 2e hd kopieeren zoals hij normaal gesproken zou doen op de partitie die ik zelf gekozen zou hebben

[ Voor 37% gewijzigd door mjszwo op 13-03-2003 19:32 ]

• danslo
Hmmm... Home of Pro?

• mjszwo
  • Niet online
Pro

Verwijderd

Die bestanden die hij op je FAT32 partitie gooit worden daarna weer opgeruimd. Dat is de pre-copy stap die ook vanaf CD gebeurt. Gewoon laten lopen, daarna reboot ie en start de echte setup (en kun je kiezen waar de installatie terecht moet komen).

Succes :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zou dat uitmaken voor installatie dan :?

:+

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• danslo
chucky666 schreef op 13 March 2003 @ 19:34:
[...]

zou dat uitmaken voor installatie dan :?

:+
Nee... Wel voor de bootdisk :+

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 19:34:
Die bestanden die hij op je FAT32 partitie gooit worden daarna weer opgeruimd. Dat is de pre-copy stap die ook vanaf CD gebeurt. Gewoon laten lopen, daarna reboot ie en start de echte setup (en kun je kiezen waar de installatie terecht moet komen).

Succes :)
kan je dat niet gewoon omzeilen dan?

• danslo
MrBlackfly schreef op 13 maart 2003 @ 20:04:
[...]

kan je dat niet gewoon omzeilen dan?
Als het goed is niet... Hij moet wel bestandjes op je HD hebbe.. Maar is het erg dat hij eventjes een paar bestandjes er op zet en daarna weer delete?

• mjszwo
  • Niet online
nou het zijn geen "paar" bestandjes, hij extract dus echt alle bestanden uit de i386 map.

• danslo
Maar ik bedoel als je geen opstart met de 6 bootdiskettes van XP.. Dan kopieert hij wel een paar bestandjes en haalt ze er weer af waarna je weer kan kiezen waar je XP op wilt zetten.

• mjszwo
  • Niet online
edit: lama

[ Voor 88% gewijzigd door mjszwo op 13-03-2003 21:09 ]

• danslo
En als je die harde schijf er uit haalt en hem later weer er in doet? Dat zou toch moeten werken?

edit: Reply op edit... Is het gelukt?

[ Voor 18% gewijzigd door danslo op 13-03-2003 21:12 ]

• mjszwo
  • Niet online
nee het is nog niet gelukt :'(
ik ben nu effe aan het zoeken of je dmv een unattended install ook de i386 dir kan aangeven. dan kan ik gewoon booten vanaf de XP cd, maar dan haalt ie wel de setupfiles van de hd

• danslo
Probeer eerst even die 2e hardeschijf er uit te halen... Dan moet hij ze wel op de 1e zetten en later daar weer vanaf halen ;)

• mjszwo
  • Niet online
jamaar op die 2e schijf staat de i386 map :)

• danslo
Op de cd ook.. Die kopieerd hij naar nummertje 1 en dan verwijdert hij hem weer. Dan kan de install beginne :P

• mjszwo
  • Niet online
ja dat snap ik, maar ik wil het dus persee vanaf me HD installeren zodat ik snel hotfixes enzo kan slipstreamen zonder alles op cd te hoeven branden.

• danslo
MrBlackfly schreef op 13 March 2003 @ 22:08:
ja dat snap ik, maar ik wil het dus persee vanaf me HD installeren zodat ik snel hotfixes enzo kan slipstreamen zonder alles op cd te hoeven branden.
Hmmm dan zou ik het niet weten... Maar ik met m'n 2 spindels cd's wil af en toe wel een cdtje branden.. Hebk dus geen problemen mee.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
ik heb exact hetzelfde probleem om dezelfde reden. (nlite xp install met slipstreams).

2 hd's. eerste is ntfs, tweede is fat32 met de xp-install files erop.
Het moet enigszins mogelijk zijn dit scenario te doen werken want vele OEM's werken toch met een soort recovery-partitie? (maar of dat dan een echte windows-install uitvoert weet ik ook niet)

Indien het niet werkt kan ik nog altijd overschakelen naar een netwerk install, maar dan moet ik mij daar eens in verdiepen

• wibra
niemand die hier een oplossing op gevonden heeft reeds?

ben ondertussen de faq aan het volgen voor een remote installatie over netwerk, maar ik had gehoopt het sneller te kunnen doen met hd's.

google before you post: http://www.vandomburg.net...lling-windows-xp-from-usb ik ga hier eens mee aan de slag

[ Voor 27% gewijzigd door wibra op 08-05-2007 21:25 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is misschien handig om wat info te geven over wat je al zelf hebt geprobeert/ wat er precies niet goed gaat.
Verder is het natuurlijk discutabel of zo een oud topic daarvoor naar boven geschopt moet worden

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• wibra
om een antwoord te geven over "oud topic" => ik heb in de search van got geen enkel ander topic gevonden en aangezien het probleem van dit topic nog actueel is, dacht ik niet dat iets er me van weerhield de informatie gecentraliseerd te houden in dit topic.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bent in een jaar tijd niks tegengekomen? :o

anyways: je uitdaging zit in het kiezen van de juiste disk bij je installatieprocedure.
Default wordt de eerste primary disk gekozen als boot/system schijf.
Daarbij zit er ook nog verschil in SCSI (sata) en IDE in voorrang, en tenslotte kan je zelfs in je winnt.sif daar ook nog invloed op uitoefenen.

Recovery partities van de bekende OEM fabrikanten worden meestal met een imaging-techniek gedaan, da's over het algemeen sneller en tamper-proof ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1