[Mozilla] Profiles uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik wordt een beetje gek van dat user-profile gezeur van Mozilla. Nu heb ik wel verscheidene mozilla-runner scriptjes gevonden die dat omzeilen door het bestaande proces te gebruiken als er al een is, maar dat lost nog niet alles op.

Bovendien, in een multi-user environment als Linux, wat moet elke gebruiker dan ook nog met meerdere profiles? :?

Is er een simpele manier om de profiles in z'n geheel uit te schakelen, of heeft iemand ze misschien uit de source-code weten te hacken?

Tja

Verwijderd

Meerdere profiles hebben zeker wel zin hoor. Ik heb bijvoorbeeld mijn homedir op nfs, beschikbaar voor een stuk of 4 machines. Op alle 4 de machines kan ik ook remote mozilla / phoenix starten vanaf mijn applicatie server, maar wel met 4 verschillende profiles.

Voor de rest is het zga onmogelijk om die profiles eruit te slopen... Tenzij je een mozilla coder bent natuurlijk :P

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
horen die dan niet allemaal als een andere user in te loggen? :)

Tja

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb op 9 maart een CVS versie van Phoenix gebakken, en guess what:
geen gezeur meer met profielen. ik kan gewoon zoveel instances van phoenix starten als ik wil zonder het gezeur over profielen :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
MadEgg schreef op 13 maart 2003 @ 19:23:
horen die dan niet allemaal als een andere user in te loggen? :)
Waarom? :?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Omdat dat het idee is van user-accounts toch? :?

Tja

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ja. Je zegt het zelf al. Useraccounts. Stel dat je regelmatig op meerdere verschillende computers werkt, den kun je voor die useraccounts aan gezamelijke account op een server gebruiken waar je files e.d. dumpt. dus bijvoorbeeld ook een mozilla. Als je zelfs je ~ op de remote machine zet staan daar al je settings, enwel globaal. Het idee is dus juist om verschillende plekken te mergen en niet te scheiden, wat door meerdere useraccounts zou gebeuren.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Mozilla 1.3 (de laatse stable dus!) heeft iets flexibelere profile switching, best nice. Profielen kunnen handig zijn om het een en ander te testen of om veilig sites te bezoeken die je niet vertrouwd zonder dat ze al cookies opeten.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
sebas schreef op 14 March 2003 @ 13:53:
Ja. Je zegt het zelf al. Useraccounts. Stel dat je regelmatig op meerdere verschillende computers werkt, den kun je voor die useraccounts aan gezamelijke account op een server gebruiken waar je files e.d. dumpt. dus bijvoorbeeld ook een mozilla. Als je zelfs je ~ op de remote machine zet staan daar al je settings, enwel globaal. Het idee is dus juist om verschillende plekken te mergen en niet te scheiden, wat door meerdere useraccounts zou gebeuren.
Op die manier :) Ik had je uitleg een beetje verkeerd begrepen. Ik dacht dat meerdere computers met verschillende gebruikers Mozilla vanaf een applicatieserver starten en daar dezelfde gebruiker voor gebruiken.
Bij deze situatie kan ik me het beter voorstellen :)

Ik zal versie 1.3 eens proberen

Tja

Verwijderd

Op http://kingant.net/?p=mss vind je een opstartscript dat afrekent met de profile manager. Werkt prima. Je hoeft alleen zelf de locatie van Mozilla aan te geven.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
MadEgg schreef op 13 maart 2003 @ 19:00:
Nu heb ik wel verscheidene mozilla-runner scriptjes gevonden die dat omzeilen door het bestaande proces te gebruiken als er al een is, maar dat lost nog niet alles op.
Dat MSS script had ik dus al gevonden.

Tja

Pagina: 1