Toon posts:

Bootdisk maken voor modem flashen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit met een probleempje.
in en ander topic ( Cistron SMC Barricade probleem. )
vertel ik over dat ik geen verbinding meer kreeg met het modem.

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden en die staat hier:
http://www.duxcw.com/dcforum/DCForumID2/1927.html

Alleen daar moet ik dus een bootdisk voor hebben waarmee ik naar C: kan komen om het modem te flashen.
Ik heb dit geprobeerd met het Opstart diskette tooltje van Windows XP, hier kan ik echter alleen op A: mee komen.
Toen heb ik op bootdisk.com een bootdisk van XP gedownload. Dit bleek echter gewoon een soort van CD te zijn van XP, je kan hier alleen windows XP mee installeren..

Dus toen maar de bootdisk van Windows 98 daar gedownload en die leek het te doen.

Maar nu kan ik de C schijf niet op (en daar staan de dingen die geflasht moeten worden). Ik denk dat dit komt omdat Windows 98 Fat32 is en ik mijn XP NTFS heb.

Ik heb het ook op CD Rom gebrand, dat leek allemaal goed te gaan, alleen nu kan ie geen temporary file maken (kan natuurlijk niet op CDr schrijven in DOS).

Nu is mijn vraag of iemand een bootdisk heeft oid waarmee ik op de C schijf kan komen via DOS en dus mijn modem kan flashen..

Wat geflasht moet worden past trouwens niet op diskette (2,5 MB).

Bvd.. :>

Verwijderd

Dus je moet een partitie booten die NTFS is?

http://www.google.com/sea...utf-8&q=boot+NTFS&spell=1

Ik denk dat eventueel de derde van boven je wel kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
zal hem zo even proberen, ik laat et weten.

Verwijderd

Topicstarter
nope is een of ander programma voor ntfs oid.
werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
das een floppy voor als je windows xp niet meer in komt. daar staat gewoon startup informatie in.. toch bedankt voor meezoeken..

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt C: dus alleen nodig met leestoegang als ik het goed begrijp ? Volgensmij lukt dat wel met NTFS4DOS

[ Voor 121% gewijzigd door Boomerang op 13-03-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben het ff aan het proberen nu, thnx

edit: dat programmatje maakt een bootding wat groter is dan een diskette...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 22:35 ]

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ok, ik heb dus ook een probleem met dezelfde router/adsl modem en ik kom er wel voorbij (gewoon fat32) Echter heb ik het probleem dat die de SMC 7401BRA niet kan herkennen in DOS... (er staat bij rebooten maar zelfs in windows kan die hem niet vinden) Als je het jumpertje erop doet dan kent die het modem als allemaal hokjes in plaats van de nette naam SMC EZ adsl modem... Dan kan je hem dus ook niet installeren...

Ik heb XP en een a7v333 met een 2200+

I intend to live forever - so far, so good.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:47
Kon je m.b.v. de winXP-cd niet een soort recovery-console oproepen zodat je wel onder (beperkt) dos je NTFS partitie kan aanroepen?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Misschien een heel onorthodoxe oplossing. Maak een kleine FAT32 partitie aan en zet daar de benodigde bestanden op. Vanaf je windows98 bootdisk moet de nieuwe partitie makkelijk te bereiken zijn.

Laat maar... had niet gezien dat het een kick was met een andere vraag.

[ Voor 18% gewijzigd door Mystery op 21-07-2003 14:29 ]

Battle.net tag

Verwijderd

Maak een BootCD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 14:30 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 07:12

McFizban

Hackito ergo sum.

Je had het er net over dat het programma een temp file aan wil maken. Je hebt dus een wat ruimte nodig waar je ook kunt schrijven. Dit kan je doen door een Ram-disk te maken.
Je kunt je programma op CD branden en van flop (of CD) booten. Op een win 95/98 bootflop staat een RAM disk programma wat je zou kunnen gebruiken.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Buzzin Hornet schreef op 20 July 2003 @ 18:19:
Ok, ik heb dus ook een probleem met dezelfde router/adsl modem en ik kom er wel voorbij (gewoon fat32) Echter heb ik het probleem dat die de SMC 7401BRA niet kan herkennen in DOS... (er staat bij rebooten maar zelfs in windows kan die hem niet vinden) Als je het jumpertje erop doet dan kent die het modem als allemaal hokjes in plaats van de nette naam SMC EZ adsl modem... Dan kan je hem dus ook niet installeren...

Ik heb XP en een a7v333 met een 2200+
Je hebt wel een probleem met dezelfde router, maar niet hetzelfde probleem.

Ik verzoek je dus om een nieuw topic te openen en daarin goed en duidelijk je probleem te omschrijven volgens het stappenplan in Software Algemeen - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad... even een nieuw topic aanmaken. Leg duidelijk uit wat het probleem precies is, wat je allemaal zelf hebt geprobeert. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.