Asus V7100T Deluxe MX probs

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Hallo,
Ik heb probs met m'n nieuwe videokaart...
De Asus V7100 met TV-Out. Als ik de drivers install (of die van nvidia, of die van asus, maakt niet uit), worden spellen wazig. Ik kan zowat overal door heen kijken als ik met m'n muis beweeg (van de strepen krijg je dan), met Half-Life dan. Met UT heb ikd at bij de intro, en onder het spelen is dat dan weg maar dan haal ik nog minder dan m'n oude kaart (TNT2, 40 fps, nu haal ik 35 a 30). Wat moet ik doen
heb al 2 keer opnieuw geinstalled...
Ik heb een Asus A7V + Duron...
Thanks
Milenco

• Milenco
come on, niemand?
search heb ik al geprobeert, geen soortgelijke probs..

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb een V7100, maar daar heb ik dat nog niet bij meegemaakt.
Bedoel je dat je alleen de polygonen ziet, dus zonder de textures? (wireframes) Daar had ik bij mijn goeie oude Voodoo2 wel last van als ik de resolutie te hoog zette. De 12MB was gewoon te weinig. Heb je het probleem op alle resoluties?

• Milenco
Yep :(
Op Direct3D, maar ook in OpenGL
ik zou niet weten wat er mis is

Verwijderd

ik heb alleen prob met ut. draait fucking sloom. op een duron 700 en v7100. Verder geen probs met spellen draait verd8 soepel, ut is meer iets voor een p3 geloof ik.

• Milenco
Het probleem is dat die met m'n oude TNT2 sneller deed dan met de GF2 MX. Ik heb nu opnieuw geinstalled en gelijk geinstalled met de Asus (5.33) drivers. Ik doe zo wel eerst Q3A erop om te checken of het nog een beetje opschiet.
Milenco

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Tsja, ik heb helaas geen verstand van AMD i.c.m. VIA-chipsets, maar ik lees vaak genoeg dat die nog al eens problemen veroorzaakt.
Heb je de laatste 4-in-1-driver reeds in gebruik? Het is bijvoorbeeld hier http://www.charnleys.co.uk/nvmax/ te downloaden.
Een ander veelgehoorde oplossing bij probs is het veranderen van de Aperture Size (>64MB) en Assign IRQ to VGA (enable) in de BIOS.

Jij hebt al gecheckt of alle 32MB op de kaart wordt gezien?

• Milenco
4in1 zijn geinstalled, en hij staat op (idd), 32 MB, ik zal andere ff proberen..

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Bedenk me ineens dat er een goede site is met allerlei oplossingen voor Geforce-problemen, en wel hier : http://www.geforcefaq.com/

Q. I get visual problems with Half-Life. How can I fix them?
Make sure you have the latest patch for Half-Life.

Make sure you have the very latest drivers installed. The 5.13+ drivers fix the missing textures problem, the 5.16+ drivers fix problems with flashing in shadowy areas and the 5.22+ drivers fix problems with slow loading times.

Make sure you run Half-Life at a resolution below the current desktop resolution.

Try changing the Buffer Flipping Mode in the NVIDIA OpenGL control panel to 'Block Transfer'.

If you get blurry text in Direct3D mode, try moving the Texture Alignment slider in Advanced Direct3D options in the control panel applet to the 0 position.

If you're using OpenGL (recommended), try using Direct3D, and vice versa.

Try flashing your GeForce card's Video BIOS with the latest version (you may have to use the NVIDIA reference BIOS). This may fix problems with green pixels being displyed instead of grey. You may want to read the 'Where can I get the latest NVIDIA Flash BIOS and which should I use?' question in this FAQ.

Verwijderd

Ik heb dat agp gedoe in de bios op 32mb gezet. Ik bedoel er zit toch echt maar 32mb en niet 64, so why. En detecteeerd netjes 32mb. no problemo

amd duron 700, 128 ram, geforce 2mx +tv-out

• Milenco
zal zo weer eens checken of die al weer goed doet
filmpjes afdraien gaat BTW ook heel erg traag

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 19 november 2000 17:15 schreef Milenco het volgende:
4in1 zijn geinstalled
ff voor alle duidelijkheid : je gebruikt nu driver-versie 4.25a???

Verwijderd

^^^^^^

Verwijderd

nieuwste direct x al geinstalleerd

via 4.32 is te krijgen op www.viahardware.com
Pagina: 1