domein + werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
is het mogelijk om tegelijkertijd in een domein en een werkgroep aangemeld te zijn?

ik wik dat in gaan stellen maar hier
Afbeeldingslocatie: http://www.t-h-o-m-a-s.nl/temp/fileupload/store/domeinenwerkgroep.jpg

kun je alleen maar kiezen

ik moet op domein aanmelden om een bepaalde map met bestanden van de universiteit te kunnen benaderen en de werktgroep omdat ik een soort van mininetwerk van 2 pc's wil (om wat taken te verdelen)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nee, dat kan niet.

Onder Windows 95 en 98 kon dat wel. Dan kon je aanmelden op domain: x en tevens lid zijn van werkgroep: P
Onder de NT versies van Windows is dat echter niet mogelijk.

[ Voor 83% gewijzigd door Equator op 13-03-2003 18:31 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Waarom haal je bij Domein de naam weg? :) bij Full Computername staat nog steeds: Thomaspc.unimaas.nl dus je domein is waarschijnlijk unismaas.nl :)

Oke ff ontopic,

Dat kan niet :) tenminste nog nooit gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Flappie op 13-03-2003 18:36 ]

• pietje63
Flappie schreef op 13 March 2003 @ 18:35:
Waarom haal je bij Domein de naam weg? :) bij Full Computername staat nog steeds: Thomaspc.unimaas.nl dus je domein is waarschijnlijk unismaas.nl :)
haha, tja weet ook niet waarom, dacht dat het misschien wel slim was maar maakt ook niet veel uit

verder:

als het niet mogelijk is, is er dan een andere oplossing voor mijn probleem? of moet ik dan 2 users aanmaken met verschillende netwerk instellingen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
pietje63 schreef op 13 March 2003 @ 18:49:
[...]

haha, tja weet ook niet waarom, dacht dat het misschien wel slim was maar maakt ook niet veel uit

verder:

als het niet mogelijk is, is er dan een andere oplossing voor mijn probleem? of moet ik dan 2 users aanmaken met verschillende netwerk instellingen?
netwerksettings en domainmembership is niet usergebonden maar machinegebonden,

je kan natuurlijk wel 2 windows xp/2000 installatie's naast elkaar draaien

A wise man's life is based around fuck you

• pietje63
zwelgje schreef op 13 March 2003 @ 19:51:
[...]

netwerksettings en domainmembership is niet usergebonden maar machinegebonden,

je kan natuurlijk wel 2 windows xp/2000 installatie's naast elkaar draaien
hmmz, dan wordt het helemaal irritant.. WAAROM vraag ik me dan af (aangezien het kennelijk wel in win 95 en 98 kon)

en machine gebonden --> je kunt toch ook verschillende configuraties op 1 pc hebben of is zelfs dat niet genoeg?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zijn er bepaalde dingen die je wel zou kunnen moest je in een werkgroep zitten die je nu mist? post dat eens mischien kunnen we der wel rond komen

You don't need eyes to see, you need vision

• pietje63
leffe_blond schreef op 13 March 2003 @ 20:34:
zijn er bepaalde dingen die je wel zou kunnen moest je in een werkgroep zitten die je nu mist? post dat eens mischien kunnen we der wel rond komen
ik krijg hier binnenkort een 2e pc die ik ga gebruiken vooral voor mijn printer

om een of andere reden wil mijn (hp laserjet series II / parelle poort) combinatie het niet doen onder 2k/xp (de drivers heb ik, en alle parellele poort settings geprobeerd)

de 2e pc (een oude 166 mmx) wil ik als soort servertje gaan gebruiken voor
* iig printer
* liefst ook internet
(en als internet)
* daar kazaa
* daar ftp servertje

de 2 pc's was ik van plan met een crosslink cable om elkaar aan te sluiten (krijg hem morgen :D)

Het is een optie om op de 2e pc linux te installeren (ik moet daar wel bij zeggen dat ik niet heel gevorderd linux gebruiker ben, heb wel eens wat geprobeerd en gebruik tegenwoordig ook redelijk vaak mandrake 9 (vooral om te printen 8)7) maar met bijv samba heb ik nog geen ervaring)

verder wil ik graag op domein aanmelden omdat ik dan toegang heb tot mijn i:\ drive van de universiteit

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zie hier niets staan dat onmogelijk is in een domein maar wel mogelijk in een werkgroep.

You don't need eyes to see, you need vision

• FirmPete
  • Niet online
Maar als je aangemeld ben op een domein kan je:

- Ook browsen/shares benaderen/printen op een werkgroep
- Ook browsen/shares benaderen/printen op twee werkgroepen
- Ook browsen/shares benaderen/printen op driehondereenentachtig werkgroepen
- Ook verbinden naar een ander domein
- Ook verbinden naar twee ander domeinen
- Ook verbinden naar driehondereenentachtig een ander domeinen.

En néé, die hoeven ook niet dezelfde naam te hebben.

edit: En andersom en alle combinaties

[ Voor 5% gewijzigd door FirmPete op 14-03-2003 17:51 ]

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1