Toon posts:

TV-out geeft alleen zwart wit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Riva TNT/2 Ultra, met tv-out. Dit is allemaal wel leuk en aardig, maar als ik hem op mijn tv aansluit, dan krijg ik alleen maar zwart wit beeld. Nieuwe drivers van Creative helpen niet... Weet iemand hoe ik wel kleur krijg????

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Heb je je TVOUT wel op PAL staan ? .. als ie nog op NTSC staat dan krijg je van dat wazige z/w beeld.
succes.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

oiok dat en je moet erop letten op wat voor resolutie je het hebt gezet

blijf proberen en verander maar alles er kan niets mis gaan en het MOET werken het kaniet anders en zit namelijk geen kleuren moduul in enzo

Spelfouten voorbehouden.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
idd. NTSC ??????

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Welke uitgang gebruik je op je videokaart, welke ingang op je tv gebruik je, zit daar nog een verloopstuk o.i.d. tussen ?
Soms doet de ingang het niet, probeer in dat geval de composietuitgang eerst ff.
Succes !|:(

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 18:47
Met een gare composiet tulp kabel krijg je ook z/w beeld. Had ik nl., d8 dat m'n videocamera kapot was, gelukkig alleen de kabel gaar.

Verwijderd

1) gebruik de search? want die topic is al tig keer geweest
2) ik had 't ook maar tvtool fixte 't

succ6
--Ray

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

als je TV out S-VHS uitstuurt en jij sluit hem aan op een Composiet ingang van je TV zul je alleen z/w krijgen, de kleur wordt dan namelijk apart doorgegeven.

Het zelfde geld als je tv kaart composiet uitstuurt en je tv verwacht S-VHS.

Bij S-Video wordt namelijk op de composiet lijn alleen de luminantie informatie verstuurd (light/donker = zwart wit beeld) en op de lijn waar bij RGB het rood signaal zit wordt de Chrominantie verstuurd (kleur informatie)

IP Rocks

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ja je moet ff zo'n adaptertje kopen van S-VHS naar composiet (f17,50), en daar moet je ook nog een SVHS snoer bij kopen (f13,50). Zelfde probleem had ik ook.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

waarom andwoord je niet terug aan de mensen???

das wel zo handig als je niets terug zegt kennen we ook mooilijk helpen !

Spelfouten voorbehouden.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Even een klein detaill :

Op je videokaart zit een jumper met twee stnaden : NTSC of PAL ... al kies je PAL in de software of videokaart driver, als de jumper op NTSC staat zul je geen kleur te zien krijgen... ik gebruik ook gewoon de composite rgb uitgang en die werkt perfect!

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Je moet ook ergens kiezen wat voor pal je moet hebben. Eerst was het bij mij ook zwart wit, totdat ik de instellingen voor nederland koos (pal-4 ofzo geloof ik). nu doet ie het perfect. (quillemot cougar tnt2 m64-tvout)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik denk dat ik maar eens op mijn videokaart ga kijken of er een jumpertje op zit om het videosignaal om te zetten.

Maar toch bedankt!!

Oja... Mijn videokaart heeft een s-vhs uitgang, dus daar heb ik ook een s-vhskabel voor gekocht. Staat die dan niet altijd op pal?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kijk voor de aardigheid eerst eens naar de eigenschappen van je videokaart (right-click op bureaublad enz.). Met een beetje mazzel kun je softwarematig het signaal selecteren ipv met jumpers aan het klooien te gaan. Maar heppie tvtool al weleens geprobeerd? come.to/tvout
Wordt al eerder gesproken over tvtool, maar heb je die zelf wel eens geprobeerd? fijn proggie... tenminste in ieder geval voor m'n geforce2
Pagina: 1