Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Baybus voor CCFL en Fans

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Oke , ik zou hier dus graag een baybus hebben, ofja eigenlijk nodig hebben voor m'n WC.
Maar ik ken niets van electriciteit dus ik het hier maar eens vragen! :)

De baybus gaat zo gemaakt worden met van die ijzeren stokskes die ge zo naar boven en benede kunt zetten (get it?) maar dan in 3 standen :)

-Eentje voor CCFL voor aan en uit te zetten me ledje van groen (aan) en rood (uit)

-Eentje voor fan voor van volt te wisselen dus onderste stand (5 volt en groen ledje) in de middelste stand (7 volt en oranje ledje) en bovenste stand (12 volt en rood ledje)

-En dan nog een net zoals hier boven.

Oftewel het geen da ik ook wel zie zitte of wa handig zou zijn zo met zo'n draaiknoppen!

Bij CCFL dan zo aan en uit stand me klik systeem:
-Draaiknop naar links is uit en rood ledje.
-Draaiknop naar rechts is CCFl aan en groen ledje.

En dan voor de fans ongeveer hetzelfde.
-Draaiknop naar links is 5 volt voor fans en groen ledje
-Draaiknop in het midden is 7 volt en oranje ledje
-Draaiknop naar rechts is 12 volt en rood ledje

Maar zoals ik al zei: ik kan niks van electronica :) dus ik heb echt wel een beetje hulp nodig of als iemand die zou willen maken !?!

GreetZ

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij http://www.fanbus.com/ kan je o.a schema's vinden van fanbussen. Of je er een CCFL of een fan mee schakelt maakt niet uit, het principe is hetzelfde.

Je hebt wel een klein beetje verstand nodig van electronica, maar met een beetje helder denken en een boek/site over electronica kan je al ver komen :)

Verwijderd

Ik heb een vraagje:
Je wil dus voor je ccfl een schakelaar met 3 standen en 2 lettjes erbij (groen=aan, rood=uit) maar waar heb je dan die derde stand voor nodig?
Ik heb wel een schema uitgewerkt met paint ik kan hem ff op mijn wabespace zetten maar dat poste ik wel een andere keer.
hier is een link om uit te rekenen welke weerstandjes je moet gebruiken voor die letjes er bij.

Verwijderd

Topicstarter
de 3de is voor uit te zetten :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit is wel erg basic. Redelijk standaard baybus verhaal, is een boel aan schema's voor te vinden op GoT en de rest van internet. Je hebt wel speciale draaiknoppen waarmee je dat kan doen, vraag er gewoon naar bij de electroboer die wil je ook wel even wat uitleg geven als ie in een goed humeur is.

[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 13-03-2003 19:22 ]

Dit topic is gesloten.