[debian] grafiekjes van dataverkeer op vigor onder debian?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb gehoord dat er tools, methodes, etc. zijn om je dataverkeer van je internetverbinding te loggen en er grafiekjes van te maken. Net zo iets als mrtg. Maar dan op een debian machine die de gegevens uit de vigor haalt.

"Ik wil graag op mijn debian bak dit gaat bijhouden zodat ik, via de webbrowser kan zien wat mijn dataverkeer is van de afgelopen dagen/weken/maanden...noem maar op."

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb namelijk geen idee hoe ik daaraan moet beginnen en wat ik daar allemaal voor nodig heb. Dit lijkt me namelijk erg interessant en wil dit graag ook in andere netwerken toepassen die verbonden zijn aan het internet.

Mijn situatie:

Internet -> Vigor 2200E (firmware 2.2) -> 4 client pc's en 1 linux machine met mail/web/enz.

Verwijderd

Wat heb je zelf al gezocht of geprobeerd ? Dat is wel de bedoeling in NOS voordat je een topic opent. Als dat niet blijkt uit je topicstart gaan we er van uit dat je niet hebt gezocht.

Een en ander is terug te lezen in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• mor0n
Ik heb mrtg geprobeerd, de tools voor de vigor, naar sites gezocht, collega's nagevraagd maar die wouden het ook weleens weten, sorry....

Verwijderd

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/compat.html
Ik zie je router anders gewoon als zijnde supported op de mrtg site staan. En op http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/ staat documentatie.
Dus waar liep je precies vast met mrtg ?

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-05 09:46

peace, love & linux

mrtg kun je leuke trents mee zien, maar dataverkeer meten is niet optimaal met mrtg.
ook werkt de Vigor 2200E een beetje weird met mrtg/snmp. Via snmp zijn maar 2 poorten uit te lezen. 1 voor de Wan link. De andere is een verzameling van de 4 lan/switch poortjes.

kijk eens naar http://sourceforge.net/projects/ipac-ng/ (zit ieg in debian unstable)

• mor0n
Hmm, ja ik heb de stable versie draaien. En die tip van mrtg heb ik van meerdere mensen gekregen, maar ik zoek naar een alternatief. Ik wil het zelf een beetje kunnen programmeren (lees: in de hand houden) en mrtg is eigenlijk meer kant en klare koek. Ik heb dus niet overwogen om dit met mrtg te doen, maar als het niet anders kan dan ga ik het met mrtg proberen. Ik zal er eens mee stoeien.

• mor0n
Zo, ik heb mrtg nu draaien, alleen nog niet goed :( ik kan met geen mogelijkheid de gegevens uit mijn Vigor 2200E halen.

Weet iemand welke services ik op mijn debian bak moet draaien en of ik evt. nog wat in de vigor moet instellen? (ik heb iets gelezen van syslogd????)

Hoe zou ik dit in de /etc/mrtg.cfg zetten? Plz. help me...

Verwijderd

Ik heb je nu een aantal malen aangegeven om meer info te geven en je daarbij op weg proberen te helpen. Toch blijf je tot op dit moment te weinig info geven.
Daarnaast interpreteer ik je laatste post als een kick waarin je gewoon aan het helpdesken bent.
Jammer .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.