[Browsers] Kleinste en Bruikbaarste Browser

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 07:10
k ben op zoek naar een browser die superklein is, 1 mb ofzow ;) en die beetje bruikbaar is..

Ik gebruik nu Mozilla 1.0, die is maar 10mb :) en is retesnel/stabiel.. maar k zoek nog een kleinere... is wel zo handig voor die 486'ers met kleine hd's

k heb ook ff research gedaan, maar sommige waren gewooon een skin om IE. dat wil k dus niet. IE is erg onstabiel soms

--- edit

zou wel leuk zijn als die browser ook kon IRC'en, FTP'en en MSN'en... (kweet... kleine kans)

[ Voor 40% gewijzigd door Don3k op 13-03-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Phoenix is iig kleiner als Mozilla.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
phoenix, is een lichtgewicht broertje van mozilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
phoenix is evengroot als de 1.0 versie van Mozilla die meer kan in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 09:46
Woei, 371 kb HIER Dat is Enigma.. En dit is FastBrowser van 1.55 mb. Ik heb wel andere :P

[ Voor 20% gewijzigd door danslo op 13-03-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Don3k schreef op 13 March 2003 @ 17:54:
phoenix is evengroot als de 1.0 versie van Mozilla die meer kan in mijn ogen
Voordeel van Phoenix is dat hij niet geïnstalleerd hoeft te worden. Zipje extracten en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Anoniem: 35417 schreef op 13 maart 2003 @ 17:58:
[...]

Voordeel van Phoenix is dat hij niet geïnstalleerd hoeft te worden. Zipje extracten en klaar :)
mozilla oook niet.. ok dan 1 x... maar dan kun je hem gewoon overal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 35417 schreef op 13 March 2003 @ 17:58:
[...]

Heeft Mozilla ook hoor. Dus geen voordeel boven wat hij nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Tja, ligt er een beetje aan hoeveel eisen je er aan stelt, maar K-meleon is wel een leuke browser. MSN'en en IRC'en kan je er niet mee, maar dat kan je met de meesten niet.

K-Meleon is net als Phoenix en Mozilla gebaseerd op de Gecko engine, maar gebruikt een standaard windows interface i.p.v. XUL wat door Mozilla en Phoenix gebruikt wordt.

K-Meleon is ongeveer 4 MB klein.

Van de site:
K-Meleon is a lite Web browser based on gecko (the mozilla rendering engine). It's fast, has a minimal interface, and it is fully standards-compliant. K-Meleon may be considered the unbloated Mozilla for Windows.

K-Meleon is released under the GNU General Public License.

Download our current official release K-Meleon 0.7.

Features:

- Simple, efficient, fast browser.
- Uses your existing IE Favorites, NS Bookmarks or Opera Hotlist
- "Tabbed" browsing
- Complete control of the look and behavior of menus, toolbars and "hotkeys"
- Support for custom macro functionality
- Privacy and security features
- Fast loading time and (optional) symbiotic loader for even faster loading
Haal hem op: http://kmeleon.sourceforge.net/

Er zullen vast wel nog kleinere browsers bij, maar dan wordt het wel heel erg spartaans.

(EDIT: de site van k-meleon doet momenteel wel ff moeilijk bij mij)
alternatieve locatie: http://www.webattack.com/download/dlkmelon.shtml

[ Voor 16% gewijzigd door k7of9 op 13-03-2003 18:07 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Gomez12 schreef op 13 March 2003 @ 18:01:
[...]

Heeft Mozilla ook hoor. Dus geen voordeel boven wat hij nu heeft.
Naar mijn weten moet je Mozilla nog steeds installeren. Je kan kiezen tussen een volledige download en een download-scriptje, maar hij moet hem nog steeds installeren volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
hmm.. k vindt ze nu wel allemaal wel nice :) ... jammer dat sommige niet egt skinable zijn :P zodat het beetje stoer uit ziet..

K-Meleon vindt k het fijnste werken denk k... nie teveel opties.. skin optie... en plug-ins.. en lekker klein.. :) deez wordt het dus denk k...

--- edit.. k zie nu dat hij geen Java ondersteund.. Module daarvoor is 7 mb :( Mozilla is 10mb incl. java

[ Voor 17% gewijzigd door Don3k op 13-03-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben erg tevreden over Phoenix, op mn werk gebruik ik niet anders. Werkt erg snel en crasht zelden (itt Explorer).

Alleen al tijden geen nieuwe versie van uitgekomen :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37326

--- edit.. k zie nu dat hij geen Java ondersteund.. Module daarvoor is 7 mb :( Mozilla is 10mb incl. java
Dat doet Mozilla ook niet. Die gebruikt daar ook de Java plugin library voor. Je kunt echter de java plugins in de Mozilla plugin map naar K-meleon plugin map kopieëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37326

Mozilla 1.3 is vandaag uitgekomen; reken maar dat er binnen een paar dagen een Phoenix 0.6 uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29610

Milly schreef op 14 March 2003 @ 11:42:
Ben erg tevreden over Phoenix, op mn werk gebruik ik niet anders. Werkt erg snel en crasht zelden (itt Explorer).

een officiële versie (milestone) niet nee, maar je kan wel altijd de laatste nightly build van de site af plukken :) http://ftp36.newaol.com/pub/phoenix/nightly/latest-trunk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Hi, ik kick dit topic maar eens tot leven.

Ik heb een 486 laptopje met 16Mb geheugen. Daar draait Windows 95 nog net op. Maar Win95 heeft Internet Explorer 4, en dat vertrouw ik voor geen meter met al die nieuwe virussen. Als ik echter IE 6.0 op die laptop zet, dan raak ik met zekerheid verslaafd aan de koffie :).

De vraag is dus of inmiddels een nieuwe goede lichtgewicht browser het daglicht heeft gezien. Met lichtgewicht bedoel ik niet zo de diskruimte die het inneemt, maar meer het geheugengebruik. 16Mb is echt 3x niks tegenwoordig.

Ik heb Opera en Mozilla geprobeerd op mijn desktop PC, maar die gebruiken nog meer geheugen dan IE 6.0. Dat is het dus niet echt.

Edit:

Ik zou een oudere versie browser kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat die moderne websites niet meer goed renderen.

[ Voor 9% gewijzigd door RetepV op 22-10-2005 20:43 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
RetepV schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:39:
Hi, ik kick dit topic maar eens tot leven.

Ik heb een 486 laptopje met 16Mb geheugen. Daar draait Windows 95 nog net op. Maar Win95 heeft Internet Explorer 4, en dat vertrouw ik voor geen meter met al die nieuwe virussen. Als ik echter IE 6.0 op die laptop zet, dan raak ik met zekerheid verslaafd aan de koffie :).

De vraag is dus of inmiddels een nieuwe goede lichtgewicht browser het daglicht heeft gezien. Met lichtgewicht bedoel ik niet zo de diskruimte die het inneemt, maar meer het geheugengebruik. 16Mb is echt 3x niks tegenwoordig.

Ik heb Opera en Mozilla geprobeerd op mijn desktop PC, maar die gebruiken nog meer geheugen dan IE 6.0. Dat is het dus niet echt.

Edit:

Ik zou een oudere versie browser kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat die moderne websites niet meer goed renderen.
probeer opera 4 is, deze heeft mijn pa altijd snel gebruikt op een p133 laptop (tot een maand of 6 terug), dat ging als een speer, en hij ondersteunde behoorlijk veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

hier een klijstje met div Opera versies. http://browsers.evolt.org/?opera/win

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:24
Portable Firefox
5,5 MB, niet klein, maar je hebt wel Firefox ^^
http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1