[XP Pro] RDP - Uitzetten disablen

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik zoek mezelf een ongeluk (hier en op google) naar het volgende probleem:

Ik heb:
- 6 XP Pro Workstations (alleenmaal RDC aan)
- 4 Mensen

Situatie:
Elk persoon heeft eigen pc, dus ik heb er eigenlijk 2 over.
Nu hebben we software die alleen met een dongle werkt. En dat stukkie software gebruiken we niet zo vaak. Dus Dongle + software naar 1 van de 2 pc's die niet gebruikt worden, want we kunnen Remote. (Slepen met zo'n dongle is zo'n karwei, en dan mot je 2 pc's uitzetten)

Nu vergeet een user weleens dat'ie Remote zit, en sluit de verkeerde pc af (uitzetten) |:(

Op de de PC die we met z'n allen kunnen gebruiken, hebben we gewoon 1 user gemaakt. Iedereen kan er dus bij die username/pass weet, Door de specifieke software heeft die gebruiker alle rechten, dus ook admin.

Kan je reboot & shutdown disablen als een user via Remote erop zit?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Om voor dezelfde user specifiek shutdown uit te zetten als ie alleen remote is ingelogd weet ik niet, maar een alternatief zou wel kunnen zijn om een aparte account aan te maken die enkel dient om remote in te loggen, en bij die account uitzetten disablen. Verder zet je bij de andere account RDP access uit, en geef je de nieuwe account ook admin rechten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Het grappige is zelfs nog, tijdens de installaties van deze 6 pc's zijn er geen users aangemaakt. Wel op de Windows 2k Domain Controller. Ik gaf elke user een login-name & password, en die gebruikers loggen in via de Domain Controller. De gebruikers op de 6 pc's staan niet eens als user op het werkstation zelf. Kan het dus lokaal nooit niet aanpassen.
Het zou toch gewoon ergens in het register moeten staan dat in remote reboot & shutdown niet mag..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

yep, staat er ook, maar dan disable je volgens mij ook de shutdown als je niet via RDP inlogt op die gedeelde pc.
.edit
Met de group policy editor valt misschien iets te forceren ? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 17:49 ]