[LCD] probleempje

Pagina: 1
Acties:

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:07
Ik ben de laatste tijd bezig geweest om mijn grafisch lcd (Nan-Ya T6963c) aan te sluiten.

Het backlight verhaal werkt prima met een invertertje, maar nu de rest nog. Nadat ik de datasheet had uitgeplozen om te kijken welke functie bij welke pin hoort heb ik een kabel gesoldeerd en de hele zooi aangesloten.

Ik heb diverse software programmas geprobeerd (powerlcd, lcdinfo, lcinf en diverse winamp plugins) maar niets leverde een goed werkend lcd op.

Het enige wat ik kreeg te zien was sneeuw. Soms leek het alsof er stukjes beeld doorkwamen. Een winamp plugin kreeg het zelfs voor elkaar om lappen tekst op het scherm te toveren terwijl er een grafisch scherm zou moeten staan.

Omdat ik wel iets op het scherm kreeg neem ik maar aan dat het scherm goed is, maar dat er dus iets aan de software niet goed is. De kabels heb ik meerdere malen gecontroleerd, alle pinnen zijn goed doorverbonden.

plaatjes ( ongeveer 300k per stuk, daarom maar linkjes )
contrast niet helemaal goed
contrast wel goed
achterkant
hij doet iets
sneeuw

Is er misschien iemand die iets dergelijks al eens heeft opgelost ?
is er iets mis met de LCD, met de bedrading, of met de software ?

I can see clearly now, the brain is gone...

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

Eraser127

Nijkerk

lijkt me toch een verkeerde aansturing

My Discogs

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 00:04

Dr.Roelski

Walk on ....

Alle massa aansluitingen ( 8 ) aan de kant van printerpoort gebruikt?
Andere printerpoortinstelling geprobeert in BIOS (epp, ecp, enz...)?
Anders verder zoeken op forum. Er zijn al vaker soortgelijke problemen gepost.
Suc6

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:07
Tja heb net een half uur zitten zoeken maar er zijn zoveel lcd topics dat ik door de bomen het bos niet meer zie. de meeste gaan over karakter lcd's, de rest kwam ik dit niet in tegen.

Ik heb trouwens de 8 massa aansluitingen van de printer poort met elkaar verbonden, en doorgelusd naar de grond-aansluiting en de behuizing van het lcd.

I can see clearly now, the brain is gone...

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 00:04

Dr.Roelski

Walk on ....

Zie ook dit topic (scherm met andere controller) [rml][ IA] Afhandeling lcd's 256*128 voor 7$ - deel 2[/rml]
Volgens mij komt jouw probleem al op pagina 1 voor.
Suc6

Verwijderd

Ik denk dat het aan de software ligt, moest je een verkeerde aansluiting hebben dan komt dit Hij doet iets er toch niet op???

Verwijderd

Mr.ChronoM heeft ook een Nan-Ya LCD... Misschien kan je het fff aan hem vragen?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41
Laat maar...
Ik moet beter lezen |:(

[ Voor 71% gewijzigd door MaNDaRK op 14-03-2003 09:47 ]

Verwijderd

1. Het is een Nan Ya en dus zonder DC/DC convertor ?
Waar heb je de -18V uit gehaald ? en is die correct ?

2. aan de software kan het zowiezo niet liggen als je een juist aansluitschema gebruikt hebt. kan je die eens posten ?

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 13 maart 2003 @ 16:44:
Alle massa aansluitingen ( 8 ) aan de kant van printerpoort gebruikt?
Andere printerpoortinstelling geprobeert in BIOS (epp, ecp, enz...)?
Anders verder zoeken op forum. Er zijn al vaker soortgelijke problemen gepost.
Suc6
Hoe kan je dat precies instellen in de bios? ik heb namelijk ook nog steeds een probleem met mijn lcd schermpje

Verwijderd

Bij een schermpje met extra instelling meestal... of externe verbindingen (maar dan in t engels). EPP, ECP, etc. kan je als het goed is gewoon instellen.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
t ligt mss aan mij maar ik heb volgens mij nix over de controller gezien in dit topic.. ik weet niet wat voor controller erop zit en ik ben te lazy om t op t zoeken maar issie wel ondersteund door die programma's???

met een hamer past alles

Pagina: 1