Matrox G550 aan tv, krijg die niet op 50Hz.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn TV is tweede monitor maar nu zit ik met het probleem dat ik die niet op 50Hz kan zetten in men display settings (gaat maar tot 56Hz en dat lukt niet). Hoe doe ik dit?

Verwijderd

:? waarom zou je dat willen??

• poing
  • Niet online
Hoe bedoel je? Ik wil DVD bekijken op men TV, vandaar dat ik die aan die matrox gehangen heb maar 56Hz is te hoog voor die tv. Ik moet 50Hz hebben.

Verwijderd

Gebruik je wel de goede dualhead aansluiting?

Er is er maar één geschikt voor tv-out. Dan moet je helemaal geen Herzen meer in gaan stellen. Gewoon PAL

Verwijderd

Dat hoef je helemaal niet in te stellen.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
misschien S-VHS uitgang gebruiken, via een SCART koppel stukje?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Een G550 heeft geen S-VHS uitgang, alleen zo'n matrox verloop stukje

• poing
  • Niet online
Ik heb het gele connectortje gebruikt dat zo naar scart op tv hangt. Kabel is goed want op de radeon gaat het.

PAL? Waar vind ik die optie? Ik heb al die venstertjes doorlopen, niets te vinden.

Verwijderd

Ik heb nu geen Matrox meer dus kan het niet nakijken, maar als ik het me goed herrinner is er gewoon een kopje "tv-out" in het Matrox driver menutje.

Staat dat er niet bij, herkent hij je tv niet. Dan heb je waarschijnlijk zo als ik net al aangaf de verkeerde aansluiting gebrukt. Wissel ze maar eens om (monitor en tv).
Daarna eventueel opnieuw opstarten

Verwijderd

Het is dus NIET nodig, soms moet je je resolutie en kleurdiepte naar beneden bijstellen omdat ie geen overlay op secundary kan maken maar je gebruikt gewoon in dezelfde reso als op je monitor met de gewone refreshrate dual head DVD clone..... Divxg400 filter erop om makkelijk overscan te doen en klaar! :)

• KnoppenSpook
gele is composiet, PAL is het TV systeem (manier van beeldopbouw) in europa, USA heeft NTSC (misschien USA kaart??)
Die PS/2 achtige plug is de s-VHS plug, en geeft een betere kwaliteit, maar dan moet je wel een SCART convertor hebben die ook S-VHs als input heeft

• poing
  • Niet online
WAAAA het is een USA kaart :( Matrox stuurde die op naar een vriend van mij om er een review van te maken.

• KnoppenSpook
Dan gaat het alleen werken als je een Video recorder hebt met NTSC playback?
MAar dat weet ik niet zeker. Sommige TV's kunnen sowieso NTSC laten zien (die van jou duidelijk niet...)

• poing
  • Niet online
Maar maken ze dan verschillende kaarten? Is toch goedkoper om dat in de driver (bios?) te steken.

Verwijderd

Nee joh gekken. Dat heeft helemaal niets met de kaart te maken. Er bestaan helemaal geen verschillen tussen zogenaamde PAL of NTSC kaarten

• poing
  • Niet online
Mja ik zie in de manual zo'n TV out tab, die ik op men PC niet heb. Ik ga strax ff alles herinstalleren.

• KnoppenSpook
wrom niet, zit toch wel verschil in output signaal dacht ik zo......

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:10
Ik heb een europese en die kan ik op pal en ntsc zetten. Ik gebruik pal, alleen pikt de tv hem niet, dus heb ik hem op mijn video aangesloten. Die zet ik op tuner en dan pikt de tv het computerbeeld via de video.

Edit: Ik heb een G400. Maar die is volgens mij vrijwel gelijk aan de 550.

[ Voor 16% gewijzigd door jopie op 13-03-2003 16:59 ]

Verwijderd

ja er zit wel verschil in maar dat wordt softwarematig geregeld.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een G550 en draai gewoon op NTSC. Ligt eraan of je tv het ondersteunt. Ik heb idd geen instellingen gedaan voor het aantal hertz. Ik heb mijn monitor via het DVI verloopje en de tv op de d-sub via het tv-out verloopje.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

installeer natuurlijk wel even echte matroxdrijvers....... :{

*vaag topic*
Pagina: 1