Heb een paar dagen geleden gepost dat mijn Applet steeds bleef hangen op bepaalde punten. Het probleem lijkt over te zijn, maar ik snap niet waarom. Kan iemand het me uitleggen?
De client krijgt een String met elementen toegestuurd van de server en deze String wordt omgezet in een Vector (doet niet ter zake hoe en waarom). Als de data omgezet is in een Vector moet elk element van deze vector worden toegevoegd aan iets (bijv een List in onderstaand voorbeeldcode).
Oude manier, die SOMS "hangen" veroorzaakte van de applet:
Deze methode heb ik nu vervangen door:
En nu gaat alles prima. Ik zoek naar een verklaring
De client krijgt een String met elementen toegestuurd van de server en deze String wordt omgezet in een Vector (doet niet ter zake hoe en waarom). Als de data omgezet is in een Vector moet elk element van deze vector worden toegevoegd aan iets (bijv een List in onderstaand voorbeeldcode).
Oude manier, die SOMS "hangen" veroorzaakte van de applet:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| //myList is een List bijvoorbeeld public void setData(Vector vector) { for(int i = 0; i < vector.size(); i++) { myList.add((String)vector.elementAt(i)); } } |
Deze methode heb ik nu vervangen door:
Java:
1
2
3
4
5
6
| public void setData(Vector vector) { Enumeration e = vector.elements(); String s; for(; e.hasMoreElements() && (s = (String)e.nextElement()) != null; myList.add(s)); } |
En nu gaat alles prima. Ik zoek naar een verklaring