Ik heb al eerder en vooral de laatste tijd veel problemen met drivers onder XP. Ik weet het werkt niet goed maar het werkt een tijdje en dan niet meer dus moet ik unninstaleren, en daar zit nu juist de fout. Ik ga dan naar die vreselijk langzame unninstaller en restart daarna maar hij heeft dan niet alles weggehaald. Hij vraagt ook nog eens om een cd-rom als je op repair drukt met het label CD-ROM (¡¿). Die heb ik niet en ook de echte werkt niet dus zit ik weer met een probleem waarvan ik niet los kom. Heeft iemand een goede unninstaller want simpel de regkeys weghalen heeft geen nut.
Ik weet niet dat ik mag reageren binnen 24 uur maar dit is al het derde topic waar ik geen antwoord op krijg ben ik soms hided van iedereen ofzo!
al ns geprobeert opnieuw je hele zooitje te installeren?
Windows XP? Ja en dan is het opgelost maar om dat iedere keer te doen. En als je gewoon de software bedoelt: dat kan niet dat is geen optie in de installer. Ik kan alleen repairen unninstallen en dingen wijzigen. En geen van al die doen het goed.
Verwijderd
check of het programma CTZAPXX.exe op je installatie cd-rom staat in de map:
\Audio\Drivers
staat ie daar niet, zoek dan ff je hardeschijf door want het kan zijn dat het ook in je creative map staat.
start CTZAPXX.exe en selecteer Driver Uninstallation optie.
Laat hem lekker draaien en reboot niet nadat je klaar bent.
Draai de unistalls voor de creative aps die je geïnstalleerd hebt.
Kijk voor de zekerheid nog even in je register naar creative keys en delete ze... als je Norton Utilities hebt gebruik dat even de "WinDoctor" die vind de keys wel die weg moeten.
Reboot en je hebt hoogstwaarschijnlijk een frisse, driverloze PC
\Audio\Drivers
staat ie daar niet, zoek dan ff je hardeschijf door want het kan zijn dat het ook in je creative map staat.
start CTZAPXX.exe en selecteer Driver Uninstallation optie.
Laat hem lekker draaien en reboot niet nadat je klaar bent.
Draai de unistalls voor de creative aps die je geïnstalleerd hebt.
Kijk voor de zekerheid nog even in je register naar creative keys en delete ze... als je Norton Utilities hebt gebruik dat even de "WinDoctor" die vind de keys wel die weg moeten.
Reboot en je hebt hoogstwaarschijnlijk een frisse, driverloze PC
Verwijderd
Er zijn heel veel mensen out here. Je bent niet hided.
Maar het moeilijke van dit topic is dat je niet zoveel gedetailleerde info geeft over je systeem, je probleem, en je eerdere pogingen. Dat zou mensen er van kunnen weerhouden om te reageren. In plaats van ...
Uit je andere topic heb ik gehaald dat je een Audigy hebt. Uit dit topic maak ik op dat je een probleem hebt. Maar wat voor probleem? Uit wat jij zegt:
Heb je deze topics al doorgespit?
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)
Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic
Heb je de Search gebruikt?
Er zijn heus wel mensen die je willen helpen, en het is ook niet 'waarschijnlijk te moeilijk!'; maar je moet duidelijk zijn over wat je hebt, wat er aan de hand is, en wat je zelf al ondernomen hebt - anders kán niemand je helpen.
Maar het moeilijke van dit topic is dat je niet zoveel gedetailleerde info geeft over je systeem, je probleem, en je eerdere pogingen. Dat zou mensen er van kunnen weerhouden om te reageren. In plaats van ...
...te zeggen, en nogal ongeduldig te schoppen, zou je je ook kunnen afvragen waarom er geen antwoorden komen. Je zou je eens kunnen verdiepen in het FAQ, en dan met name de gedeelten over het hoe en wat van het plaatsen van een topic.ariebanaan schreef op 26 January 2003 @ 21:17:
Hmm slecht forum hoor ik krijg nooit eens antwoord!
Uit je andere topic heb ik gehaald dat je een Audigy hebt. Uit dit topic maak ik op dat je een probleem hebt. Maar wat voor probleem? Uit wat jij zegt:
kunnen anderen niet veel halen. Wat gaat er mis? Heb je gekke geluiden? Van wie moet je unninstaleren? Krijg je foutmeldingen? Zo ja, wat voor foutmeldingen?Ik weet het werkt niet goed maar het werkt een tijdje en dan niet meer dus moet ik unninstaleren, en daar zit nu juist de fout.
Heb je deze topics al doorgespit?
Heb je de Search gebruikt?
Er zijn heus wel mensen die je willen helpen, en het is ook niet 'waarschijnlijk te moeilijk!'; maar je moet duidelijk zijn over wat je hebt, wat er aan de hand is, en wat je zelf al ondernomen hebt - anders kán niemand je helpen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 12:05 ]
Ik bern heel erg ongeduldig en was toen al in een ***bui dus daarom deed ik zo dom. Dat was achteraf ook een beetje dom van mij. Maar in die andere topics heb ik niks kunnen vinden dus ik zet hier nog even wat info:
Windows XP corporate edition
Soundblaster Live kaart
Voor de rest is het niet zo belangrijk denk ik. Het begint op een gegeven moment met dat de instellingen niet blijven staan en niet meer werken, de 5de speaker werkt dan niet goed meer en dan unninstal ik hem. (software en driver) en daar gaatet fout want dat doet hij niet goed en dan is hij dus niet goed geunninstaleerd en kan ik hem alleen wijzigen of reparen (unninstaleren werkt verder niet meer). En daar vraagt hij om een cd-rom met de naam CD-ROM en welke cd_rom ik er ook in doe geeneen werkt. Zelfs de officiele niet en als ik die kopieer en rename naar CD-ROM werkt hij ook niet. Waarom ik de software wil instaleren is vooral vanwege de 5e speaker en de twee achterspeakers.
Windows XP corporate edition
Soundblaster Live kaart
Voor de rest is het niet zo belangrijk denk ik. Het begint op een gegeven moment met dat de instellingen niet blijven staan en niet meer werken, de 5de speaker werkt dan niet goed meer en dan unninstal ik hem. (software en driver) en daar gaatet fout want dat doet hij niet goed en dan is hij dus niet goed geunninstaleerd en kan ik hem alleen wijzigen of reparen (unninstaleren werkt verder niet meer). En daar vraagt hij om een cd-rom met de naam CD-ROM en welke cd_rom ik er ook in doe geeneen werkt. Zelfs de officiele niet en als ik die kopieer en rename naar CD-ROM werkt hij ook niet. Waarom ik de software wil instaleren is vooral vanwege de 5e speaker en de twee achterspeakers.
Verwijderd
Tja. Ik heb geen kant en klaar oplossing voor je.
Delen van je verhaal lijken echter heel erg op symptomen die anderen ook hebben - hun lotgevallen en mogelijke oplossing zijn te vinden in de volgende topics:
En natuurlijk met de Search.
Succes.
Delen van je verhaal lijken echter heel erg op symptomen die anderen ook hebben - hun lotgevallen en mogelijke oplossing zijn te vinden in de volgende topics:
En natuurlijk met de Search.
Succes.
Verwijderd
ik heb ook gek*y gehad met mijn sound blaster live player 1024 onder windows XP
maar na de nieuwste drivers van creative te downloaden (http://www.soundblaster.com) was ik van het gedonder af.
suc6 ofzo?
maar na de nieuwste drivers van creative te downloaden (http://www.soundblaster.com) was ik van het gedonder af.
suc6 ofzo?
Verwijderd
Meen je dat nou? Je geeft het op?Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 07:34:
Laat maar zitten ik koop denk ik een andere geluidskaart.
Ik denk dat het met een beetje tweaken wel op te lossen is. Maar goed.
offtopic:
Ik heb kennissen in Lelystad waar je die afscuwelijke brakke rotSBLive wel even in de brievenbus kan droppen
Ik heb kennissen in Lelystad waar je die afscuwelijke brakke rotSBLive wel even in de brievenbus kan droppen
Pagina: 1