Toon posts:

[website] dagelijks limiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage titel, maar het gaat om het volgende:

Ik wil een website maken waar de bezoekers iets kunnen selecteren. Als de bezoeker dat gedaan heeft, moet deze optie uitgeschakeld worden zodat de bezoeker dit slechts een vast aantal keer per dag kan doen.

Praktijkvoorbeeld:
Bezoeker stemt in een poll, mogelijkheid om opnieuw te stemmen is er niet meer.

Ik heb dit eerder gedaan waarbij ik cookies aanmaak, dit valt echter te omzeilen door cookies uit te schakelen of te verwijderen.

Weet iemand een mogelijkheid zodat dit niet of nauwelijks te omzeilen is. Wellicht met sessies op de server?

P.S: ik maak gebruik van PHP en een MYSQL database voor zover dit relevant is.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Ip adres van de stemmer opslaan :?
Tjah pech voor je als ze een dynamisch ip hebben maja...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sessie maakt ook gebruik van een cookie. Je zou ipnummer kunnen doen of andere door de browser gestuurde info (verschillende combinaties hiervan) maar dan nog kunnen mensen dubbel stemmen, of meerdere mensen niet stemmen omdat ze bv via NAT internetten.

De enige goed werkende fullproof oplossing is de gebruikers laten inloggen en zorgen dat er geen cloontjes zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Als je het goed wil doen:

Een combinatie van

- stembevestiging per e-mail
- ip
- useragent
- cookies

Als je daar een goede combo van maakt kun je de meeste fakestemmen voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:03:
Als je het goed wil doen:

Een combinatie van

- stembevestiging per e-mail
- ip
- useragent
- cookies

Als je daar een goede combo van maakt kun je de meeste fakestemmen voorkomen.
Ja de poll was slecht een voorbeeld.
Het wordt zeg maar een online spel war de bezoekers elke dag terug moeten komen om punten te verdienen. Daarom mag het niet mogelijk zijn om extra punten te "smokkelen".

Ip valt voor mij af, omdat ze ook vanaf andere computers moeten kunnen meespelen.

Ik ben nu wat over PHPLib aan het doorlezen dat ik zou kunnen gebruiken.
Iemand anders hier ervaring mee?

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Users laten inloggen en registreren in je database als ze al die dag mee hebben gedaan...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Topicstarter
Rotjeknor schreef op 13 maart 2003 @ 16:52:
Users laten inloggen en registreren in je database als ze al die dag mee hebben gedaan...
Heb ik ook aan gedacht.
Maar hoe reset je alles weer? Is daar een makkelijke manier voor, bijvoorbeeld elke dag om 10:00 alle velden in de database weer terug te veranderen?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:55:
[...]

Heb ik ook aan gedacht.
Maar hoe reset je alles weer? Is daar een makkelijke manier voor, bijvoorbeeld elke dag om 10:00 alle velden in de database weer terug te veranderen?
als je de datum van het bezoek opslaat en bij een nieuwe inlog checked of die datum van vandaag of gisteren was ben je een heel eind. Istie van vandaag dan geef je geen toegang, istie van gisteren dan mogen ze weer naar binnen en sla je vervolgens de nieuwe datum op

[ Voor 5% gewijzigd door Kawa op 13-03-2003 17:02 ]

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 13:07

fw

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 16:55:
[...]

Heb ik ook aan gedacht.
Zal met crontab wel op te lossen zijn lijkt me?

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:22:
[...]

Ja de poll was slecht een voorbeeld.
Het wordt zeg maar een online spel war de bezoekers elke dag terug moeten komen om punten te verdienen. Daarom mag het niet mogelijk zijn om extra punten te "smokkelen".

Ip valt voor mij af, omdat ze ook vanaf andere computers moeten kunnen meespelen.

Ik ben nu wat over PHPLib aan het doorlezen dat ik zou kunnen gebruiken.
Iemand anders hier ervaring mee?
Dat is toch supersimpel? Werken met pass/login, als ze niet inloggen krijgen ze hun punten niet. Daar valt dan ook niks aan te smokkelen.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 16:55:
[...]

Heb ik ook aan gedacht.
elke dag om 0.00 alle users met "voted" op 1 weer terug naar 0 zetten?

Dat moet toch wel te doen zijn.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Je hoeft toch helemaal niets terug te zetten, je kijkt gewoon of de datum die bij de user staat niet dezelfde dag is als het vandaag is, zo ja, krijgt ie puntjes en wordt de datum veranderd

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Pagina: 1