Toon posts:

Kun je EasyConnect van KPN afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In ons bedrijf lopen heel veel mobiele bellers rond, deze groep is beroeps lui (vertegenwoordigers) Ze maken door die luiheid zeer veel gebruik van EasyConnect van KPN, deze dienst kost €1.40 incl. BTW per aanvraag. Er wordt per dag tientallen malen gebruik gemaak van deze dienst.

Jullie kunnen je voorstellen dat onze mobiele telefoonkosten helemaal uit de hand lopen. Het aanspreken van deze groep op hun gedrag levert op korte termijn op dat ze EasyConnect minder gebruiken. Over een tijdje is het weer precies het zelfde :(

Ook bellen ze vaak naar 118, wordt al lastiger want dan moeten ze het telefoonnummer zelf intoetsen op hun mobieltje, maar hiervoor geld het zelfde verhaal.

KPN zegt dat ze deze diensten niet kunnen blokken, zou ik ook zeggen als ik er zo veel aan verdien.

Nu mijn vraag, klopt het wat KPN zegt of is het op een andere manier te regelen hardwarematig op de simkaart bijvoorbeeld om een aantal telefoonnummers uit te schakelen van gebruik.

Een SIM-card reader is hier aanwezig mocht ik deze voor één aangedragen oplossing nodig hebben.

Verwijderd

laat ze het zelf dokken

Verwijderd

Zeg tegen die vertegenwoordigers dat je hun ballen eraf snijt als ze het blijven doen. Je moet misschien 1x een daad stellen, maar ddan nemen ze je wel serieus.

Je kan wel instellen in een telefoon dat ie alleen de nummers uit het telefoonboek mag bellen, (en niet in het menu mag komen).

Das helemaal waterdicht maar niet flexibel. Diverse merken (vooral nokia bieden dit).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Zoals je zelf al zegt verdient KPN er grof geld mee, dus waarom zouden ze moeite doen om het uit te schakelen? Aan de andere kant is het uiteraard raar dat je 0906 en dat soort zaken kan blokkeren, maar dat je de diensten van KPN niet kan blokkeren. Dit neigt naar een gevalletje OPTA ... :)

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 13-03-2003 19:41 . Reden: typo ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt er ook zo over denken: De vertegenwoordigers rijden vaak door het land (neem ik aan) en bellen dus vaak vanuit de auto (neem ik ook even aan). Met EasyConnect kunnen ze iemand bellen zonder dat ze zelf toetsen hoeven in te drukken, of de auto te parkeren om een nummer op te schrijven. Het is dus een stuk veiliger voor de vertegenwoordigers, EN ze verliezen geen tijd door te moeten stoppen om een nummer op te schrijven.

Als blijkt dat ze vanuit de auto deze dienst gebruiken zou ik het zo laten. Je gaat je denk ik ongelofelijk schuldig voelen als er een ongeluk gebeurd terwijk een vertegenwoordiger met pen en papier een telefoonnummer zit op te schrijven terwijl ie op tijd probeert te zijn bij de volgende klant....

Als een vertegenwoordiger trouwens moet stoppen om een telefoonnumer op te zoeken/op te schrijven dan kost dat waarschijnlijk meer voor de baas dan die € 1,40 trouwens.... tijd is erg veel geld in die industrietak :)

Als de dienst onder een 09xx nummer valt dan zou het in principe mogelijk moeten zijn dat nummer te blokkeren met behulp van een algehele 09xx blokkade, maar het zou natuurlijk kunnen dat KPN nummers deze blokkade kan omzeilen....

Het beste is afspraken maken. Elke vertegenwoordiger heeft in zijn telefoon vast wel standaard het nummer van het kantoor. Als het geen haast heeft laat je de vertegenwoordiger naar het kantoor bellen, en je laat de receptionist(e) o.i.d. naar de klant bellen om het telefoontje VOOR hen te plegen.....Als dat kan natuurlijk, weet ik veel waar die gasten allemaal voor bellen ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 13 maart 2003 @ 20:54:
Je kunt er ook zo over denken: De vertegenwoordigers rijden vaak door het land (neem ik aan) en bellen dus vaak vanuit de auto (neem ik ook even aan). Met EasyConnect kunnen ze iemand bellen zonder dat ze zelf toetsen hoeven in te drukken, of de auto te parkeren om een nummer op te schrijven. Het is dus een stuk veiliger voor de vertegenwoordigers, EN ze verliezen geen tijd door te moeten stoppen om een nummer op te schrijven.

Als blijkt dat ze vanuit de auto deze dienst gebruiken zou ik het zo laten. Je gaat je denk ik ongelofelijk schuldig voelen als er een ongeluk gebeurd terwijk een vertegenwoordiger met pen en papier een telefoonnummer zit op te schrijven terwijl ie op tijd probeert te zijn bij de volgende klant....

Als een vertegenwoordiger trouwens moet stoppen om een telefoonnumer op te zoeken/op te schrijven dan kost dat waarschijnlijk meer voor de baas dan die € 1,40 trouwens.... tijd is erg veel geld in die industrietak :)

Als de dienst onder een 09xx nummer valt dan zou het in principe mogelijk moeten zijn dat nummer te blokkeren met behulp van een algehele 09xx blokkade, maar het zou natuurlijk kunnen dat KPN nummers deze blokkade kan omzeilen....

Het beste is afspraken maken. Elke vertegenwoordiger heeft in zijn telefoon vast wel standaard het nummer van het kantoor. Als het geen haast heeft laat je de vertegenwoordiger naar het kantoor bellen, en je laat de receptionist(e) o.i.d. naar de klant bellen om het telefoontje VOOR hen te plegen.....Als dat kan natuurlijk, weet ik veel waar die gasten allemaal voor bellen ;)
Ik ben het natuurlijk geheel eens over mobiel bellen en veiligheid. Maar er is ook nog zoiets als gemakzucht. Er worden door onze vertegenwoordigers ongeveer 6 klanten per dag bezocht. Als ze te vroeg voor een afspraak aanwezig zijn hebben ze volgens mij alle tijd om een telefoonnummer op te zoeken via M-info van KPN of door gebruik te maken van klantenkaarten uit hun CRM-systeem. Of door visitekaartjes te raadplegen ed....... Zo zijn er natuurlijk nog tig opties te bedenken. Maar zoals ik eerder schreef dat kost een zekere inspanning die je niet hoeft te leveren door van Easy Connect gebruik te maken.

Volges mij is het een onbegonnen bewustwordingsstrijd. Als je ziet hoeveel SMS diensten er zijn en hoe gemakkelijk het je gemaakt wordt om geld over de balk te smijten. Als de luie consument opgevoed wordt dat er op elk moment van de dag informatie naar ze toe kan komen........ Wat is er dan mooier om informatie te verkrijgen waar je zelf niet eens voor hoeft te betalen. Tot dat het slechter gaat met de economie en je van je baas te horen krijgt dat het zo echt niet langer kan.

Maar tot zover mijn relaas...... Is het mogelijk of niet........ Kan ik ze afsluiten of niet!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 08:13:
[...]
Maar tot zover mijn relaas...... Is het mogelijk of niet........ Kan ik ze afsluiten of niet!
Nee dus. Maar je kunt wel overschakelen naar een andere aanbieder die deze functionaliteit niet heeft. Uiteraard is het maar een kwestie van tijd voordat alle zakelijke providers dit hebben....

Ik denk dat je het beste afspraken kunt maken als het de spuigaten uitloopt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1