Toon posts:

[WIN XP] Document sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis het volgende netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnvanheugten.com/overig/configuratie.jpg

Alle computers draaien onder windows XP en het netwerk functioneert goed. Dat wil zeggen: internet werkt op alle computers, maar het is niet mogelijk om bestanden op de andere computers te bekijken.

Telkens als ik onder netwerklocaties > volledig netwerk > microsoft windows netwerk > netwerk kijk zie ik op 1 computer alle computers aangemeld staan en op de andere computers zie ik alleen de eigen computer.

Telkens als ik verbinding probeer te maken krijg ik de foutmelding dat het systeem niet toegankelijk is en dat ik naar de admin moet om mijn rechten aan te passen.

Heb al geprobeerd om de usernames hetzelfde te maken (inclusief hetzelfde wachtwoord) maar dit wil niet werken. Heb ook de firewall beveiliging van WinXP al uitgeschakeld, maar ook dit leidt tot niets. Misschien weten jullie mij verder te helpen?

P.S. heb dit bericht onder Windows Operated Systems gezet, maar moet eigenlijk onder network troubleshooting staan. Had het pas door toen ik hem postte en kan het niet meer wijzigen (dit is tevens een oproep aan de moderators om het bericht te verplaatsen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:22 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

dit hoort wel degelijk onder WOS thuis. maar goed.

Je netwerkomgeving wat je erin ziet wordt bepaald door de masterbrowserver service. De computers maken zich middels broadcasts bekend aan de masterbrowser en de masterbrowser collecteerd deze informatie en displayed het dan voor je in microsoft network..

probeer volgend eens.

net use * \\ipaddress\sharename password /User:username
* staat voor gebruik de eerste vrije drive letter.
soms kunnen werkstations de netbiosname niet resolven die nodig is om een share te benaderen.