Toon posts:

Goede hoofdtelefoon vergelijkbaar met de SBC-HP890?

Pagina: 1
Acties:
  • 879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik in het bezit van een Philips SBC-HP890 hoofdtelefoon.

De hoofdtelefoon vertoont echter sinds kort een aantal mankementen welke niet bepaald een 'genot voor het oor' zijn .. :/

Nu heb ik besloten gewoon maar een nieuwe te gaan kopen. Maaaar.. ik krijg de indruk dat de HP890 nergens meer te krijgen is... zijn er mensen die weten of er nog winkels in omgeving Amsterdam / Purmerend zijn die deze hoofdtelefoon verkopen?

Indien dit niet het geval is, moet ik dus op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon welke minstens van een even goede kwaliteit is... tips?

De hoofdtelefoon zal worden gebruikt tijdens het bekijken van dvd's en uiteraard voor het beluisteren van audio (cd's)

bvd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Heb je al gekeken bij de Mediamarkt? Als het goed is, moeten ze hem daar hebben.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb hem zelf in bezit. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een betere gezien heb. Ik had hiervoor een ProDJuser SPL127. Prima ding, maar de Philips is vele malen beter.

De kussentjes zijn van fluweel en lekker groot, dus je kunt hem prima de hele dag op hebben. Het geluid is mooi helder en vervormt niet. De bassen zijn niet zo krachtig als die van de SPL127, maar klinken wel natuurlijker.

Ik gebruik hem zelf voor het luisteren van muziek, voor games en voor het presenteren bij de radio. Hij is niet volledig gesloten, dus op lanparties is 'ie wat minder op z'n plek.

edit:

Hm, had niet zo goed gelezen. Wat ik dus wil zeggen: ik heb veel koptelefoons gezien, maar geen betere dan deze

[ Voor 11% gewijzigd door David op 13-03-2003 17:05 ]

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiMension schreef op 13 maart 2003 @ 17:03:
Ik heb hem zelf in bezit. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een betere gezien heb. Ik had hiervoor een ProDJuser SPL127. Prima ding, maar de Philips is vele malen beter.

De kussentjes zijn van fluweel en lekker groot, dus je kunt hem prima de hele dag op hebben. Het geluid is mooi helder en vervormt niet. De bassen zijn niet zo krachtig als die van de SPL127, maar klinken wel natuurlijker.

Ik gebruik hem zelf voor het luisteren van muziek, voor games en voor het presenteren bij de radio. Hij is niet volledig gesloten, dus op lanparties is 'ie wat minder op z'n plek.
:D ... ik ken m, ik heb m zelf :P

ik heb de SBC-HP890 overigens inmiddels kunnen bestellen bij Expert... wel wat aan de dure kant, maar goed.. :)

dank voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

Ik overweeg ook deze hoofdtelefoon aan te schaffen, maar ik zou toch eerst wel eens willen weten wat voor 'mankementen' deze hoofdtelefoon bij jou is gaan vertonen. Ik heb zelf nooit zo veel vertrouwen in de fysieke 'degelijkheid' van Philips producten, maar ik ging er vanuit dat dit bij een koptelefoon toch wel in orde zou moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 16:39
jasjenl schreef op 13 maart 2003 @ 22:11:
Ik overweeg ook deze hoofdtelefoon aan te schaffen, maar ik zou toch eerst wel eens willen weten wat voor 'mankementen' deze hoofdtelefoon bij jou is gaan vertonen. Ik heb zelf nooit zo veel vertrouwen in de fysieke 'degelijkheid' van Philips producten, maar ik ging er vanuit dat dit bij een koptelefoon toch wel in orde zou moeten kunnen zijn.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het toch over het algemeen redelijk gesteld is met de wat betere kwaliteit philips producten . Ik zeg niet dat koptelefoons van 15 euro degelijk zijn maar de duurdere producten van Philips hebben bij mij nooit echt problemen vertoond. Verder heb ik ook nog niet zo gek vaak, lees bijna nooit, mensen op GoT horen klagen over mankementen met hun philips hoofdtelefoon.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op 13 maart 2003 @ 22:11:
kort samengevat: een soort van kraken / rammelen.. alsof er iets loszit in de hoofdtelefoon.. :/

nu moet ik eerlijk toegeven dat deze 'mankementen' ook wel gedeeltelijk mijn eigen schuld zijn... |:( :P .. ik mag wel zeggen dat het met de 'fysieke degelijkheid' van deze hoofdtelefoon echt wel goed zit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Sommige onderdelen van deze koptelefoon zijn los te verkrijgen hier in België. :-) Heb hem juist daarom gekocht. Ben er zéér tevreden van. Gebruik hem voor audio/dvd/pc en de piano...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Het mechanische kraken en piepen van de scharnieren van de HP890 is idd een nadeel (iets met de materiaalkeuze denk ik). Weet niet of daar iets aan te doen is (siliconen spray??)

Als je je hoofd niet een beetje stil kunt/wilt houden is het niet de beste keus.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb nu een Sony (MDR-CD770) en de behuizing daarvan kraakt ook wel een beetje. Maar het geluid van die Sony ben ik niet kapot van en ik vind 'm ook niet zo comfortabel zitten. Vandaar dat ik maar eens naar een alternatief op zoek ga, zal morgen eens naar die Philips luisteren indien mogelijk!
Wat zou een redelijke prijs voor het ding zijn? Ik zie 'm in online shops in Duitsland al voor onder de 60 euro, maar met verzendkosten erbij zit je al gauw op 80 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 17:41:
[...]
:D ... ik ken m, ik heb m zelf :P

ik heb de SBC-HP890 overigens inmiddels kunnen bestellen bij Expert... wel wat aan de dure kant, maar goed.. :)

dank voor de reacties _/-\o_
Waarom heb je geen beroep op je garantie gedaan?
Je hebt hem al langer dan 1 jaar? Wist niet dat hij al zo lang op de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op 14 March 2003 @ 23:10:
Ik heb nu een Sony (MDR-CD770) en de behuizing daarvan kraakt ook wel een beetje. Maar het geluid van die Sony ben ik niet kapot van en ik vind 'm ook niet zo comfortabel zitten. Vandaar dat ik maar eens naar een alternatief op zoek ga, zal morgen eens naar die Philips luisteren indien mogelijk!
Wat zou een redelijke prijs voor het ding zijn? Ik zie 'm in online shops in Duitsland al voor onder de 60 euro, maar met verzendkosten erbij zit je al gauw op 80 volgens mij.
Ik heb gister voor de philips hp890 58.99 euro betaald bij de Mediamarkt R'dam centrum. Dat was trouwens de ene laatste. Bij de mediamarkt in Rijswijk (ZH) waren er woendag nog 6 stuks. Bij R'dam Alexanderium en Den Haag waren ze door hun voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 12:58:
[...]

Waarom heb je geen beroep op je garantie gedaan?
Je hebt hem al langer dan 1 jaar? Wist niet dat hij al zo lang op de markt was.
ik heb het garantie bewijs niet meer.. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic]
Can u beleive it? het woord "sennheiser" is niet eens gevallen. Valt me toch mee.
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 20:19:
[off topic]
Can u beleive it? het woord "sennheiser" is niet eens gevallen. Valt me toch mee.
[/off topic]

No offense, maar Sennheiser levert in deze prijscategorie geen koptelefoons die ook maar in de buurt komen van de kwaliteit van de Philips.

Dat mechanische gerammel was ook het eerste wat mij opviel aan de HP890. Ach, als je een beetje stil zit is er niks aan de hand.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb zelf de hp 890 mijn niks bekend over rammeltjes en piepjes ik heb hem zelfs net van mijn hoof genomen om er eens goed mee te rammelen maar ik hoor niks
of is dat nieuwigheid ik heb hem pas 4 maandjes

ps "CLASSIC"
wel veel prijsverschi bij de mediamarkten onderling ik ben er 3 dagen geleden nog geweest bij ons in Heerlen daar koste die 890 nog steevast 90.99 €
nogaltijd 35 € goedkoper als bij de Vogelzang bij ons in heerlen waar deze 125 € kost

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een zennheiser (ik weet niet of het geod geschreven is) maar die maakt echte goede koptelefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:57:
Koop een zennheiser (ik weet niet of het geod geschreven is) maar die maakt echte goede koptelefoons!
Niet doorgelezen sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Inmiddels heb ik ook maar eens deze Philips koptelefoon aangeschaft (voor 79 euro, vond 't nog wel een acceptabele prijs).
Vergeleken met m'n vorige Sony klinkt de Philips met name wat 'rustiger'. De Sony klinkt wat feller/agressiever (en ook harder, maar daar heb je een volume regelaar voor) en lijkt wel wat meer gedetailleerd te zijn in met name het midden/hoog, maar het laag van de Philips is een heel stuk beter (dieper en mooier). Qua geluid kreeg ik in eerste instantie het gevoel dat ik t.o.v. de Sony wat details miste, maar als je wat langer naar de Philips luistert, is deze wel een stuk beter te verdragen (de Sony is al gauw vermoeiender, door de aggresievere klank).

Het draagcomfort van de Philips is wel wat beter, de Sony had nogal eens de neiging van je hoofd af te willen vallen als je je hoofd naar voor/achter bewoog en leek soms naar onder te zakken ipv op je oren te blijven zitten, de Philips blijft wat dat betreft een stuk beter en comfortabeler zitten.

Het snoertje aan de Philips doet kwalitatief wel wat minder aan dan van de Sony en had wel iets langer gemogen, maar heeft dan weer wel als voordeel (?) dat ie los te nemen is en dus te vervangen.

Al met al ben ik redelijk positief over deze hoofdtelefoon. Hij scoort niet op alle punten beter dan de Sony die ik had, maar gemiddeld genomen is de Philips toch prettiger in het gebruik dan mijn vorige hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik denk er ook over om deze hoofdtelefoon te gaan kopen.
Alleen ben ik ook aan het twijfelen over zijn "grote broer" de HP910.
Die ziet er vind ik beter uit. (die 890 is zo groot).

Heb je bij die 890 niet het gevoel alsof je 10 ton op je hoofd hebt? (hij ziet er zo groot en zwaar uit)
En verder heb ik die 910 nog niet eens horen vallen hier! Heeft iemand ervaringen met die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 890 zit best fijn hoor, zo zwaar is 'ie niet :)
(En persoonlijk vind ik 'm d'r beter uit zien dan de 910, en iirc is 'ie nog beter ook)

De HP890 is erg aan te raden. Maar ga eens naar een winkel waar ze 'm hebben (Correct heeft 'm iig) en zet 'm op :) Kun je ook meteen andere modellen proberen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailtrain
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05-2022
Het is inmiddels 2021! Na verloop van tijd begon het plastic van de draaien delen ernstige scheuren te vertonen zodat een oorschelp er compleet uit viel. Ik heb dat nog een tijdje met een brede tyraps kunnen oplossen. Maar uiteindelijk braken de kapje die vast zitten met schroefje ook af en was de hoofdtelefoon niet meer te gebruiken. Nadat het ding zo'n 3 jaar in een kast heeft gelegen ben ik toch eens gaan kijken of ik nog iets kon doen om het ding te redden. Ik kocht een oude koptelefoon, een goedkoop ding met van die metale beugels aan de oorschelpen, waarvan ik de oorschelpen verwijderde. Van de Philips haalde ik ook alles af zodat alleen de oorschelpen overbleven. de originele gaten waar de beugel in zat maakte ik dicht en boorde 2 nieuwe gaatjes, boog de draadbeugel van het sloop ding wat bij en monteerde die op de Philips oorschelpen. De koptelefoon is nu weer bruikbaar, kraakt mechanisch net meer en zit prima op het hoofd. Vergeleken met een hele dure Sennheiser klinkt die oude SBC-HP890 nog steeds mooi open en geeft een mooie brede soundstage!
Het laag is nog moot diep en evenwichtig met de rest van het geluid. Overigens, toen ik deze koptelefoon kocht was deze net uit en behoorlijk aan de prijs, destijds meen ik 185 gulden. Dat was voor een koptelefoon best veel. Morgen gaan we de 890 aan een DAC hangen die ook 600 Ohm aan kan en vergelijken met een Sennheiser 590s, ben benieuwd hoe de 890 het er af brengt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ok… dit topic is van 18 jaar terug… Daar gaan we niet meer mee verder. Snel op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.