Toon posts:

[NT] User <-> PC zoeken via NT workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om te zien welke user er is ingelogd als je een computername kent,
of omgekeerd, als je de user weet zien op welke computername deze ingelogd is? Dit via een NT workstation ingelogd als user op een domein.

Normaal moet dit toch kunnen, want stel je user heet USER1 en de pc PC1, dan kun je beide commando's uitvoeren:

net send USER1 hallo
net send PC1 hallo

(komt beiden aan)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Via "nbtstat -a [hostname] -n" uit m'n hoofd

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Je kunt wel zien welke user aangelogd is op een specifieke machine mbv nbtstat -a <computername> of nbtstat -A <ip>
Om te zoeken op welke machine een specifieke user ingelogd is zou je een hele iprange moeten afzoeken of mbv een servermanager om te zien wat voor sessies een bepaalde user open heeft..

[edit]
-n moet je niet doen; dan laat ie alleen je local netbios names zien. Een user is niet een local

[edit2]
Let er wel op dat je alleen de user info krijgt op de laasts ingelogd machine.. dus als een user op 2 machines tegelijk is ingelogd, krijg je alleen maar netbios type 3 info vanaf de machine waar ie het laatste op aangelogd is..

[ Voor 43% gewijzigd door Krypt op 13-03-2003 14:34 ]

Pvouput live

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt "NET SEND USER1 HALLO" doen en daarna "NBTSTAT -c"; één van de gecachte namen (meestal zie je d'r een stuk of 5) is dan het werkstation waarop de user1 is aangelogged.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je de PCnaam weet, dan is het heel simpel: nbtstat -a PCNAAM
Als je alleen de username weet, dan heb je een WINS server nodig.
(Althans zo doe ik het altijd)
In WINS (MMC onder 2k en XP) search for name. Vul daar de gebruikersnaam in, en dan krijg je het IP adres te zien van de PC waarop deze gebruiker is aangemeld.
ping -a ipadres, en je weet de PCnaam.

Verwijderd

ik heb het volgende probleem met netbios.
Op sommige pc's(winnt en winxp) is het zo dat de gebruikersnaam niet in de netbios komt.
Dus als ik kijk met nbtstat -n staat er bij type 3 de computernaam.
:?

kan ik op de een of andere manier de bios zelf vullen? Of een keer leegmaken om te kijken of dat helpt?(-R en -RR helpen niet).
Het gaat overigens over pc's in een windows nt4 domein (met een WINS server)

• Krypt
Is die user op meerdere machines ingelogd? zoja; dan krijg je de username alleen bij die machine waar ie 't laatst op ingelogd is, is dat niet het geval krijg je idd de computername terug..

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op 18 november 2003 @ 15:29:
Is die user op meerdere machines ingelogd? zoja; dan krijg je de username alleen bij die machine waar ie 't laatst op ingelogd is, is dat niet het geval krijg je idd de computername terug..
sorry ik snap je reactie niet helemaal.
Het probleem komt op meerdere machines voor(en ook bij verschillende gebruikers).
Maar ook als ik opnieuw inlog wordt het probleem niet opgelost. Soms is het zelfs zo dat er 2 gebruikersnamen staan(de huidige gebruiker, én de gebruiker die een uur geleden heeft ingelogd.)

• Krypt
Okay; probeer ik het wat duidelijker..
Tijdens inloggen registreert je computer de usernaam dmv de Messenger service op het netwerk, deze wordt opgeslagen op Netbios Type3 (Messenger service).. Aangezien elke Netbios naam uniek moet zijn (er mogen geen 2 dezelfde namen in 1 netwerk zitten) kan ik die naam maar op 1 machine registreren, en dat is dus altijd de laatste waar ik op aanlog.

Maar dit even terzijde, nu ik je laatste reactie heb gelezen heeft dit er weinig mee te maken.

Kijk eens in je WINS manager of je daar geen rare of Tombstoned objecten hebt staan.. het lijkt erop dat er iets mis gaat met de WINS registratie..

Pvouput live

Pagina: 1