Ik heb op de computer van m'n broer ook zo'n koetje gezet, maar met screen output op NO (althans, zoiets...), want m'n broer wil er niks van merken. Nu is m'n hele koetje nergens meer te vinden. Ik zou willen dat ie opstart zonder dat dit te merken is, maar het koetje mag wel in de taakbalk staan. Ook als ie d'r niet staat is het prima, als ik maar van tijd tot tijd wel dat ding naar voren kan krijgen.
Shortcut maken naar dnetc.exe en deze in opstarten zetten en in de properties van de shortcut instellen dat hij minimized moet starten.
Of je kunt doen :
- Disable de screen output
Zichtbaar maken :
- dnetc -config op DOS-commandline
- screenoutput enable-en
- dnetc -shutdown op DOS-commandline
- dnetc uitvoeren om te restarten
Dan doe je wat je moet doen en vervolgens maak je hem weer onzichtbaar met
- dnetc -hide op de commandline
Of je kunt doen :
- Disable de screen output
Zichtbaar maken :
- dnetc -config op DOS-commandline
- screenoutput enable-en
- dnetc -shutdown op DOS-commandline
- dnetc uitvoeren om te restarten
Dan doe je wat je moet doen en vervolgens maak je hem weer onzichtbaar met
- dnetc -hide op de commandline
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
zet in je ini
[display]
detached=yes
dan is je koe onzichtbaar.. zie je hem nergens, voordat je dat in je ini zet moet je effe ergens in de config "restart-on-ini-change" ofzoiets aanzetten, dan kun je je
-tje weer naar voren laten komen door de bovenstaande regel op no te zetten en de ini dan op te slaan
[display]
detached=yes
dan is je koe onzichtbaar.. zie je hem nergens, voordat je dat in je ini zet moet je effe ergens in de config "restart-on-ini-change" ofzoiets aanzetten, dan kun je je
En natuurlijk even een logfile aanmaken. Anders kan je niet zien wat 'ie doet:
[logging]
log-file=Z:\PUBLIC\DPC\KOE02\win32.log
log-file-type=restart
log-file-limit=100
Deze ini wordt nadat hij de 100KB heeft bereikt, weer overnieuw geschreven. FIFO is misschien beter...
[logging]
log-file=Z:\PUBLIC\DPC\KOE02\win32.log
log-file-type=restart
log-file-limit=100
Deze ini wordt nadat hij de 100KB heeft bereikt, weer overnieuw geschreven. FIFO is misschien beter...
Je kunt het makkelijkst kijken of je koetje het doen door op de commandline in te tikken : dnetc -shutdown. Als ie dan een koetje af gaat sluiten was ie dus goed opgestart. Om nu in te stellen en evt. te kijken hoever ie is tik je in dnetc -noquiet. Nu start ie onafhankelijk van wat er in de ini file staat op met screenoutput. Evt kun je ook een logfile laten maken, zodat je daarin kunt zien of je koetje goed draaid en hoe ver ie is.
[removed]