Toon posts:

probleem met 2 schijven en boot.ini.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem van net is mooi opgelost, bedankt nog. Maar nu het volgende.
Ik heb een schijf met windows xp professional
en een schijf met windows .NET standard server evalution nu wil ik deze schijven bij elkaar in een systeem zetten met dualboot. Ik heb de dualboot handmatig aangepast nml:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="Microsoft Windows .NET standard server" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Verwijderd

en.... nu is het probleem?
systeem specificaties plieezzz

Verwijderd

Topicstarter
sorry te snel met enter:

de fout wordt dus:

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie probleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.

schijven zijn 2 scsi en heb ze allebei apart geinstalleerd. Dus niet met beide schijven in de computer!...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

Reptile209

- gers -

Is je bootpartitie active? (zie DiskManager of Fdisk voor FAT32). Bedoel je trouwens dat je 2 schijven hebt waarvan je er maar eentje aansluit? Zo ja: dan heb je ook niks aan een boot.ini, dan moet je gewoon de juiste schijf er in prikken en dus zorgen voor een active partitie.

Als ze wel beiden tegelijk aangesloten zijn, dan moet je eerste regel waarschijnlijk zijn: multi(0)disk(1)rdisk(0)paritition(1)\Windows... etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Reptile209 op 13-03-2003 13:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 13:13:
schijven zijn 2 scsi en heb ze allebei apart geinstalleerd. Dus niet met beide schijven in de computer!...
Op welke schijf staat dan de boot.ini :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ze worden alle 2 aangesloten

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met boot.ini en scsi, maar als ik zo es in de WOS FAQ kijk naar de relevante links over boot.ini, heb jij een boot.ini die helemaal niet bedoeld is voor een SCSI systeem.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

8)7

zou je toch willen aanraden eens te zoeken naar tech info en duidelijk te formuleren wat je bedoeld; ik kan hier geen kaas van maken.
(je vorige dualboot topic)

Verwijderd

Er zit volgens mij in ieder geval een fout in je boot.ini

Immers de default heeft partition(2) als laatste terwijl de beide systeem allebei partition(1) hebben staan. Dit kan niet kloppen.

probeer dus dit te veranderen in een 1 of regels toe te voegen met daarin die 2

edit : sorry niet goed gelezen Reptile209 had dit ook al opgemerkt. :Z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:02 ]

Pagina: 1