Kwaliteit Tebecai Interent/telefonie Culemborg

Pagina: 1
Acties:

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
Hello allemaal,

Over een tijdje verhuis ik naar Culemborg en overweeg daar Internet en telefonie via de kabel te nemen. (of dus gewoon adsl en kpn telefoon). Zijn er tweakers die hier ervaringen mee hebben en me wat advies kunnen geven ?

Denk hierbij aan snelheden, routers (mag en kan dat?) ftp servers, irc, uptime en de kwaliteit/bereikbaarheid van eventuele telefoondiensten. En mischien heeft iemand ook wat prijs informatie want van de tebecai zelf kan ik geen website vnden met informatie ??

Alvast bedankt voor de input,

Marco

-------

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Datum
30-04-2002
Onderwerp
Storing voormalig Tebecai-gebied
Bron
chello

Een router, die het Internet verkeer regelt voor klanten in het voormalige Tebecai-gebied, vertoont problemen. Hierdoor kunnen klanten in het voormalige Tebecai-gebied niet Internetten. Aan een oplossing wordt gewerkt.
--
Met vriendelijke groet,
chello, UPC Nederland
Ik heb wat gegoogeld en ben onder ander het bovenstaande tegengekomen. Dus volgens mij doet Chello het tegenwoordig. Misschien kan je wat info vinden op www.coax.nl./

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Wat er qua internet voorzieningen mogelijk is; dat kun je zelf prima uitvinden. Probeer www.mordax.nl of www.speedtest.nl eens bijvoorbeeld.

Ik laat de draad open, omdat het telefonie deel mischien interessant zou kunnen zijn. Tenzij het zo is dat dit gewoon Priority Telecom is, dan is er al voldoende in de search te vinden...

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
Beste PolarBear,

Ik dacht dat ook ergens te lezen maar op de UPC/Chello site wordt de postcode als niet aansluitbaar gezien. Ik heb wel gevonden dat cable4u het internet kan regelen, maar de telefonie heb ik nog niet gevonden.

Ik las wel ergens dat TebeCai door UPC over genomen is maar op de UPC site is er niks over terug te vinden.

-------

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Chello staat het gebruik van meerdere computers toe sinds kort of vanaf binnenkort (zie: frontpage artikel) dus maak je daarover geen zorgen.

Als Chello de boel overneemt heb je te maken met een upload van slechts 128 kbit/s - dus eigenlijk nauwelijks geschikt voor het draaien van een ftp server, tenzij je er plezier in hebt een breedband gebruiker die bij jou wat wil halen te pijnigen met tergend trage snelheden. Chello staat het gebruik van een server trouwens niet toe, waar ADSL dit wel doet. Omdat je een FTP server wilt draaien zou ik kiezen voor een iets hogere upload. Je kunt het KPN-ADSL abbo nemen van 1536/256, maar (indien beschikbaar) ik zou zelf gaan voor het Demon (bbNed of Versatel?) abonnement van 1024/512 of 2048/512. Hierbij heb je tenminste *IETS* aan upload :)

Ik neem aan dat er dan ook Priority Telecom wordt uitgeleverd. Bij kabeltelefonie moet je altijd even opletten of je veel naar het buitenland beld. Bij kabeltelefonie kun je namelijk meestal geen gebruik maken van de 16xx codes om zo goedkoper naar het buitenland te kunnen bellen. Toen ik nog in Nederland woonde was het voor mij geen optie omdat het tarief naar de Verenigde Staten aanzienlijk hoger was dan wat ik via OneTel (1658) kon krijgen. Tegenwoordig is er zelfs eentje die voor 1 cent per minuut naar de overkant van de plas belt. Bel je alleen maar lokaal/interlokaal binnen Nederland, dan is het een overwegen waard.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
offtopic:
Stond er niet ergens in de FAQ dat wij Tweakers elkaar nooit groeten? :z

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

het Tebecai gebied is al tijden overgenomen door UPC. Toen ik er nog werkte was dat al bekend, en dat is ook alweer een jaartje geleden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

@MJL: 1 Tip .. neem GEEN kabel hier in Culemborg.. dat is fucked up (30 Kb/sec..)... en veel downtimes.. neem adsl want dat is in dit gebied zo goed als mogelijk.

Welkom in culemborg ;)

Misschien omdat nu iedereen ADSL heeft dat je razendsnel over kabel gaat maar hoger dan 40 KB haal je er niet op.. ik heb Planet 712 kb/sec die is prima

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 23:18 ]

Pagina: 1