[USB2] waarschuwing: geen high speed USB verbinding

Pagina: 1
Acties:

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hey Tweakers,

k'heb n probleem 8)7

Ik heb onlangs dit plankje gekocht, maar krijg de usb poorten niet op usb 2.0 snelheid, terwijl ELKE poort usb 2.0 compatible is .. .. ?!@

Als ik een scanner aansluit die ook usb 2.0 ondersteunt , krijg ik een waarschuwing dat het géén high speed usb verbinding is. k'heb uiteraard alle drivers geinstalleerd & de handleiding biedt geen soelaas ..

Iemand suggesties ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Gebruik je wel een High Speed USB kabel?

Voorts valt dit onder Opslagmedia & I/O Controllers, aangezien USB een I/O controller is ;)

PMG > OM plus titelfix.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

mvds

Totally awesome!

Als ik een scanner aansluit die ook usb 2.0 ondersteunt
Ja, maar ondersteund ie usb 2.0 of high speed usb 2.0? Zijn wel twee verschillende dingen. En misschien kan je op de scanner zelf wel instellen of ie in compatibiliteitsmodus moet draiien of op high speed modus. Let wel op dat zo'n leuk "usb 2.0 compliant" stickertje maar weinig zegt.

Verwijderd

Let wel op dat zo'n leuk "usb 2.0 compliant" stickertje maar weinig zegt.
Je doelt op compatible, compliant is juist dat hij het wel volledig ondersteund. (denk aan vidkaarten: radeon 8500 is directx 8.1 compliant en dx 9 compatible)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik las hier in het laatste of een-na-laatste PC-Active-nummer wat over; USB 2.0 is tegenwoordig niet meer de naam voor het 480 Mbps USB-protocol. Officiëel is USB 2.0 sinds een aantal maanden ofzo opgedeeld in USB 2.0 "Full Speed", wat gewoon USB 1.1=12 Mbps is, en USB 2.0 High-Speed wat dus 480 Mbps is. Ik snap absoluut niet wat de reden voor dit bedrog is, aangezien nog bijna niemand van deze 'list' op de hoogte is, en dus een apparaat kan kopen waarop staat "USB 2.0 compliant", terwijl hij/zij in de waan is dat hij dus een apparaat koopt wat op 480 Mbps met zijn pc kan communiceren. Als er dus niet specifiek USB 2.0 "High-Speed" op staat, dan heb je dus in feite gewoon een USB 1.1 apparaat gekocht. :( OPLETTEN DUS!!

Ik dacht niet dat een speciale high-speed-kabel nodig is voor High-Speed USB 2.0, maar ik weet dat niet 100% zeker. Volgens mij is er geen verschil in de kabels voor USB 1.1 en 2.0.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 13:01
Je moet letten op het USB 2.0 logootje met de rode streep. Die schijnen officieel getest te zijn.

En als het goed is zijn ALLE USB1.1 apparaten USB2.0 compliant.. dat is het hele doel van het geheel.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
'kweet niet of het iets met testen te maken heeft, kan wel... maar het gaat erom dat bij apparaten die 480 Mbps aan kunnen dit dus idd te herkennen is aan een logo'tje met de tekst USB 2.0 "High-Speed" of "Hi-Speed" oid.

OK, ik heb even gekeken op usb.org, en in de kop van de pagina zie je al de twee logo's die dus het onderscheid tussen 480 Mbps en 12 Mbps aangeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.usb.org/images/headermain/2logos.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-03-2003 16:54 ]

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Thanx you guys , veel nuttige info, kheb een peeceetje gebouwd voor iemand ... die me hier helemaal gek mee maakt !@
Pagina: 1