Interne modem met splitter...

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 18:48

flexje

got-father

Topicstarter
hey guys , ik zit nu op mn werk en we hebben hier een computer staan met een interne modem met 1 ingang erop... daarom hebben we een splitter achterop de modem geklikt waardoor de telefoon ook aangesloten kan worden op de wallport via de modem zeg maar , maar nu is er een probleem:

Als we een kabeltje van de wallport naar de splitter in de modem trekken en van de splitter een kabeltje naar de telefoon (en de splitter zit in de modem) , dan kan er NIET gebeld worden...
Haal je de splitter uit de modem en je neemt de hoorn op , dan kan je gewoon bellen. Doe je daarna de splitter in de modem (terwijl je hoorn nog open hebt) en je probeert te bellen , dan kan dat ook gewoon...
Doe je de hoorn daarna op de haak en neem je de hoorn weer op dan kan je weer NIET bellen :/

Het klinkt een beetje weird (is het ook) maar weten jullie waar het aan kan liggen? we hebben alle soorten kabels geprobeerd.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
ik denk dat als je probeert te bellen via de splitter dat het modem het gesprek pakt.
gaat ook alles mis als de pc uitstaat?

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me slimmer om de splitter op de wall-outlet aan te sluiten, en dan 2 lijntje naar resp. je modem en je tel. Logischerwijs zul je beide nooit tegelijk kunnen gebruiken. Ik neem overigens aan dat we het hier niet over ISDN maar analoog hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
ja als ie uitstaat kan er ook niet gebeld worden , het lijkt er idd op dat de pc de hele verbinding in beslag neemt

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
The_Eagle schreef op 13 March 2003 @ 11:52:
Lijkt me slimmer om de splitter op de wall-outlet aan te sluiten, en dan 2 lijntje naar resp. je modem en je tel. Logischerwijs zul je beide nooit tegelijk kunnen gebruiken. Ik neem overigens aan dat we het hier niet over ISDN maar analoog hebben?
Dat hebben we ook al geprobeerd , ook zoder resultaat , het betreft idd een analoog lijntje

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit heeft te maken met de manier waarop de modem de telefoonlijn gebruikt, iets met paralel en serieel. Ik weet niet precies hoe dit in elkaar zit, maar ik weet wel dat sommige modems dit dus doen.

Als je andere telefoons heb op dezelfde lijn, heb je ditzelfde probleem dan ook ?

• The Eagle

The Eagle

Aansluitfactor zou te groot kunnen zijn. Zitten er nog meer telefoons op diezelfde lijn aangesloten? of gaat het ding richting een centrale? Overigens, als je modem een in- en uitgang heeft kun je beter die gebruiken dan een splitter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
The_Eagle schreef op 13 maart 2003 @ 11:58:
Aansluitfactor zou te groot kunnen zijn. Zitten er nog meer telefoons op diezelfde lijn aangesloten? of gaat het ding richting een centrale? Overigens, als je modem een in- en uitgang heeft kun je beter die gebruiken dan een splitter.
zit maar 1 telefoon op , en de wallport gaat direct naar centrale...
modem heeft geen in EN uitgang , maar 1 ingang.

• The Eagle

The Eagle

ZIt toch nog steeds aan de aansluitfactor te denken. Maar eigenlijk zou dat niks uit mogen maken als het modem niet in gebruik is.
Wat je nog zou kunnen nakijken is hoe je kabels in elkaar zitten en of ze 100% goed zijn. verkeerde pool op verkeerde split is niet echt handig

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
kabels zijn gewoon in orde , heb ook andere kabels geprobeerd...
wie heeft er even wat webruimte voor me dan upload ik schets eventjes.

[ Voor 36% gewijzigd door flexje op 13-03-2003 13:02 ]

Pagina: 1