Toon posts:

Koude start problemen met A7V-E Athlon 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al twee jaar hetzelfde systeem, alleen tussendoor een keer een nieuwe harde schijf gekocht, en nog nooit problemen gehad, tot nu.

Spec.: Asus A7V-E, Athlon 1000, 512 mb intern (133Mhz), Voodoo5 5500, Creative 1024 sound, 2x netwerkkaart.

Telkens als ik mijn computer opstart dan hoor ik alles lopen, alleen krijg ik geen beeld. Ik druk dan op reset, de computer start normaal op en vliegt dan naar het bios waar alles dan weer op default staat. Met welke instelling ik ook draai, default, minimal of optimal, de pc draait prima, wordt niet te warm. De voltage is ook prima. Maar wanneer ik de comp. uit zet en weer aan moet ik weer hetzelfde doen, reseten en bios opnieuw instellen.

Wat kan het probleem zijn en hoe verhelp ik dit.

En oh ja, ik heb de search geprobeerd en ik heb de FAQ gelezen, maar kan de benodigde informatie niet vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet? In de troubleshooter staan anders wel wat tips/mogelijke oorzaken bij koude starts..
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik dus ook allemaal doorgelezen. En evt. tips geprobeerd. Zoals ik al zei is het geen probleem met voeding, geen probleem met voltage, geen probleem met brakke videokaart, geen probleem met brakke kabeltjes, geen probleem met geheugen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan blijft dus de mobo over. Maar dat de voltages in orde zijn wil nog niet zeggen dat de voeding tijdens het inschakelen al direct voldoende juice kan leveren.. Het komt ook voor dat deze veel te langzaam wordt opgebouwd.

Anyway, heb je al geprobeerd om je systeem kaal te strippen en eventueel de V5 tijdelijk te vervangen door een cheapass PCI videokaartje?

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ik heb ook een A7V-E moederbord. Vroeger problemen gehad met koude start dat mn schijven niet deden. Ineens was het opgelost en deed het probleem niet meer voor(!)

Heb je laatste BIOS update al gedaan? (dacht de 1005-E ofzo) Bios instellingen als IDE busmastering disabled en geheugen instellingen niet overgeclockt? De voltage kan je op de moederbord automatisch laten zetten. Doe dat. In de BIOS op 133 mhz zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, en ik draai de laatste bios-update.
Zou het misschien kunnen dat mijn batterij in de bios op de een of andere manier stuk is, dus dat ie gewoon zijn instellingen niet kan onthouden?

• bl33d

bl33d

Lijkt me onwaarschijnlijk dat een batterij'tje de oorzaak is dat je geen beeld krijgt bij een opstart. Zou maar is naar je voeding kijken. Hoeveel watt is deze? En welke merk?

Verwijderd

Topicstarter
350 Watt, kan geen merknaam vinden.

• bl33d

bl33d

Probeer is wat er in de FAQ staat. BalusC zijn geweldige link _/-\o_

Je kan altijd een batterij'tje kopen voor je moederbord. Kost niks..

Maar probeer is alles van begin af aan te doen. Dus:

-Videokaart
-1 harddisk
-floppydrive

Geen extra ventilatoren ofzo aansluiten ,alleen dit en bouw dan verder

Als je 2 reepjes geheugen hebt, haal er 1 uit even. En kijk hoe je PC. opstart en of ie het goed doet bij een koude start.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff aan de slag... Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop alsof het probleem is opgelost. Ik heb dezelfde bios als er al op zat opnieuw geflasht. En nu werkt alles weer zoals het moet (lijkt het op). Het was/is een vaag probleem met een vage oplossing...
Bedankt voor de tips maar ik denk dat het topic weer dicht mag

Verwijderd

Ook kan het weer de beroemde "potloodstreepjes toestand" op de CPU zijn. De eerste TB1000's waren dacht ik nog gelocked, misschien heb je hem unlocked.

Je hoeft de CPU niet over te klokken om een probleem te krijgen, ook op standaard instellingen kunnen door na een langere tijd vervagende potloodstreepjes deze problemen optreden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er inderdaad potloodstreepjes opzitten...
Dus als het probleem weer terugkomt dan moet ik die streepjes gewoon ff vernieuwen..
Ik zal het onthouden, thnx

Verwijderd

Okiedo, graag gedaan. ;)

Het significante symptoom van dat vervagende potlood streepjes gedoe is het niet koud opstarten, waarna de boel met een reset wel start, en daarna gewoon werken met opnieuw starten en rebooten etc. En dan weer hetzelfde probleem als je de PC de volgende dag weer aanzet.

De stroom komt met een vager wordend streepje gewoon met teveel weerstand door, met een beetje wachten of een hogere VCore kun je het tijdelijk oplossen, maar de enige oplossing is nieuwe streepjes zetten, of met de beruchte Bison Electric geleidende lak werken.

(Ik herhaal dit maar, het staat best vaak in de oudere topics. Maar omdat je dan een behoorlijke waslijst krijgt met de search zal het moeilijk te vinden zijn...)

Verwijderd

Topicstarter
Kee, probleem is dus terug... Nu even je laatste tip proberen.
Pagina: 1