Toon posts:

[exim] port 25 geblocked, dyndns.org, mail ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:
Heb een account bij dyndns.org laat ons zeggen ikke.dyndns.org. Draai op Debian Woody een Exim mailserver. Uitgaand werkt hij perfect :). Mijn provider heeft echter poort 25 geblocked :(. Waardoor user@ikke.dyndns.org niet kan aankomen.
Nu voorziet dyndns.org in de mogelijkheid om een MX-record toe te voegen aan ikke.dyndns.org. Ik kan daar bijvoorbeeld een relay instellen. Gevolg de mail voor ikke.dyndns.org komt op de relay aan.

Mijn vraag:
Kan mijn ikke.dyndns.org de mail die bestemd is voor ikke.dyndns.org ophalen van het relay en moet ik hiervoor exim anders configgen? De relay houdt de mail immers bij tot ikke.dyndns.org weer online komt maar doordat port 25 geblocked is, is die nooit online.
Wie kent een goede relay server?

Gezocht:
Ik heb hier alle threads doorgenomen die te maken hebben met mailservers, geblockte poorten en dyndns.org maar de oplossingen beslaan nooit mijn volledige probleem waardoor ze bij mij niet werken.

Verwijderd

Er is een commando om het smtp proces om te draaien. Stel dat A klaar is met het afleveren bij B dan wordt de verbinding 'omgedraaid' en gaat B zijn berichten bij A afleveren. In de praktijk komt dit voor jou echter neer op pollen en dan kun je net zo goed pop3 gebruiken. E-mail ontvangen zonder poort 25 is vrijwel onmogelijk.

Ik heb het eens gedaan door op een andere pc (waar poort 25 wel beschikbaar was) een datapipe op te zetten naar een smtp server op poort 2600. Dit poort 2600 linkte dan lokaal weer naar poort 25 (kan ook exim op 2600 zette natuurlijk). Nadeel is dan dat je mail via een extra (invisible) hop loopt en het nogal een klungelige oplossing is, maar werkt wel :)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Welke provider heb je? Ik ken er nl. maar 1 die zo lomp is om poort 25 te blokken (planet), maar die hebben dan zelf wel weer voor een oplossing gezorgd door een relay op te zetten.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn provider bevindt zich in België en hier is er dus ook één zo "lomp".

Ja bij de Belgen zit ook af en toe iemand die de weg naar GoT vindt. We zijn niet allemaal dom ;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Pinball schreef op 13 March 2003 @ 12:42:
Welke provider heb je? Ik ken er nl. maar 1 die zo lomp is om poort 25 te blokken (planet), maar die hebben dan zelf wel weer voor een oplossing gezorgd door een relay op te zetten.
Ongeinformeerd? Veel breedbandproviders dus ook. @Home bijvoorbeeld...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:59
Op dit moment relay ik ook voor iemand, mail wordt doorgestuurd via QMTP op poort 209, iets wat Qmail-only is helaas. Kom binnenkort ook in de problemen te zitten: ik ga ook over naar @home, poortje 25 gaat ook dicht bij mij.
Gelukkig heb ik nog een ipsec VPN tussen mn backup MX en mn eigen mailhost :)

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kippenijzer schreef op 13 March 2003 @ 12:58:
Ongeinformeerd? Veel breedbandproviders dus ook. @Home bijvoorbeeld...
hmz.. das mooi fuk, bestaat een kans dat ik binnenkort over moet naar @home..

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Pinball schreef op 13 March 2003 @ 12:42:
mm de laatste keer dat ik dit probeerde (ben ook een (on)gelukkige planet gebruiker) hadden ze ongemeld de relay offline gehaald, gevolg was dat ik geen mail meer had voor me hele domein :(

kortom die relay van planet is zeeer onbetrouwbaar

Mistakes are proof that you are trying...

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Seth4Chaos schreef op 13 maart 2003 @ 13:29:
kortom die relay van planet is zeeer onbetrouwbaar
heb ik dus nog nooit problemen mee gehad, ik zou em willen omschrijven als zeer betrouwbaar..
ervaringen verschillen :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen oplossing dan een andere provider zoeken voor mij dus? :(

• Fire69
  • Laatst online: 01:45
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 13:59:
Wat heb jij nu? Telenet?
Ik zit met hetzelfde probleem namelijk!

Welke provider zou je dan nemen?

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 13:59:
idd, of wat marki al aangaf: redirect op een bevriende server waar 25 niet geblokkeerd is.
Of een relay opzoeken waar je het via pop/imap weer vanaf kan trekken met fetchmail en het vervolgens bij je lokale exim afleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 13 March 2003 @ 14:12:
[...]

Wat heb jij nu? Telenet?

Wil geen andere provider, contract loopt nog bijna 8 maanden en wil/heb geen vaste lijn dus ADSL zit er voor mij ook niet in. Mails ontvangen op mijn domein is voor een jaartje uitgesteld of zo.

• Fire69
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 14:54:
[...]

Wil geen andere provider, contract loopt nog bijna 8 maanden en wil/heb geen vaste lijn dus ADSL zit er voor mij ook niet in. Mails ontvangen op mijn domein is voor een jaartje uitgesteld of zo.
Maar wat zou je binnen een jaartje dan nemen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 13 March 2003 @ 14:55:
[...]

Maar wat zou je binnen een jaartje dan nemen? :?
Echt geen idee, zal afhangen van welke provider de poorten onder de 1024 laat openstaan. Voor webservers en dergelijke kan je een hogere poort ingeven maar voor mailserver niet. Vrees dat er een tendens zal zijn van andere providers om ook die poorten te blocken. Beslis dus maar binnen een jaartje en als iedere provider de poorten blocked blijf ik waar ik ben.

Verwijderd

Fire69 schreef op 13 maart 2003 @ 14:12:
[...]
Wat heb jij nu? Telenet?
Ik heb een mailserver draaien en ik zit ook thuis. Net zoals in !!vele andere topics!! staan is het enkel mogelijk om poort 25 te omzeilen door ergens iemand die je kent waar port 25 vrij is, die te laten door sturen naar u op poort hoger dan 1024. Je kan anders ook werken via mails ophalen iedere x min van die extra mailbox die je hebt bij telenet Die gebruik ik daar voor... Normaal gezien is er geen poortblokkering in interne netwerk van telenet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:04:
[...]

Je kan anders ook werken via mails ophalen iedere x min van die extra mailbox die je hebt bij telenet Die gebruik ik daar voor... Normaal gezien is er geen poortblokkering in interne netwerk van telenet.
Maar hoe krijg je dan je user@ikke.dyndns.org in die mailbox? :?

• Fire69
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:13:
[...]

Maar hoe krijg je dan je user@ikke.dyndns.org in die mailbox? :?
Kan je bij dyndns geen mailforwarder instellen?

Ik laat mijn email ook forwarden door Zoneedit, dat werkt perfect, en dan gewoon Telenet-box leegtrekken.

Verwijderd

Topicstarter
Geen mailforwarder
Pagina: 1