Toon posts:

[WinXP] no matching *.cab files *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gentlemen,

Ik zit met het volgende prob.. Tijdens het installeren van vele spellen en programma's (waaronder office xp) gekopieert :+ of origineel krijg ik zeer vaak de volgende foutmelding:

"crc error: The file "blaat" doesn't match the file in the setup's .cab file. The medium from which you are running may be corrupted; contact your software vendor."

Nou heb ik alreeds mijn laatste aanschaf (splinter cell) vervangen bij de winkel waar ik hem gekocht heb, maar tevergeefs. Het vreemde is ook dat deze foutmelding bij tal van spellen en programma's naar boven komt.

Mijn specs:

AMD 2100+
256mb Ram
2x 60 gig
Windows XP prof

Nu zou het best eens grappig zijn weer eens een spelletje te spelen.. *grrr* :D
Ik hoop dat iemand een oplossing kent voor mijn probleem

Greetz Maurice

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Krijg je toevallig ook een error-code (vier cijferig geloof ik)? Als je een error-code hebt, kun je even kijken op support.installshield.com. Dat lijkt me sowieso verstandig om even te doen. Verder weet ik niet wat je al hebt gevonden in de search met betrekking tot fouten bij .cab bestanden, maar volgens mij staan er wel een aantal dingen in. Misschien dat het je IDE-kabel is bijvoorbeeld, of een antivirus-programma dat in de weg loopt.

Aangezien het niet zoveel met je OS te maken heeft, maar meer met software in het algemeen, move ik hem even naar het subforum dat ze daarvoor hebben gemaakt :P.
Windows Operated Systems -> Software Algemeen :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Gaat het wel goed als je het eerst naar de harde schijf kopieert en daarvandaan installeert?

In eerste instantie denk ik altidj aan een hardware (of driver/firmware) probleem bij deze errors. Het lijkt me handig om je hardware langs te lopen: geheugen (www.memtest86.com), CD-rom + IDE kabel, etc. Zo ook de drivers (en firmware) van mobo etc. Je hebt trouwens niet overgeclocked oid?

Als ik de search gebruik kom ik diverse tips tegen, [rml][ winxp] kan cab file niet meer lezen[/rml] geeft als laatste reactie een leuke tip die je misschien eerst even kan proberen - na de regkey te hebben geexporteerd natuurlijk :P

offtopic:
Ik heb je OS voor de duidelijkheid even in de topictitel gezet: zo is makkelijker te zien waar het om gaat :)

edit:
Whehe, we blijven gelijk reageren Compubiter :D

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2003 11:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door het forum geweest en heb ook al de .cabviewer uit mijn register gekickt, maar helaas had dit geen nut. Een ander minpunt is dat ik de melding krijg dat het om een "crc" (critical denk ik) error gaat, waarbij geen error-code vermeld wordt.

De rest van mijn systeem werkt goed, ik denk ook dat mijn kabels goed aangesloten zijn. Ik heb geprobeerd installaties uit te voeren via mijn branden en daarbij komt dezelfde melding. Daarentegen kan ik wel branden (IDE lijkt me goed)

Verwijderd

Topicstarter
:D thx trouwens 4 the quick reply en de hulp voor het verplaatsen naar het juiste forum :D

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 16:14
CRC = Cyclic Redundancy Check (spelling kan anders zijn).

Het betekent dat de gegevens die worden gelezen corrupt zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door Bartjo op 13-03-2003 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohwjah.. AV proggies heb ik er niet (meer) opstaan :) dus die lopen niet in de weg

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je had dus de juiste drivers en firmware voor je hardware? Controleer toch je geheugen maar even, kijk zo ook even wat er gebeurd als je het vanaf de harde schijf gaat installeren ipv. vanaf CD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

misschien is de windows installer service niet goed geinstalleerd/gestart ?

Verwijderd

Topicstarter
"misschien is de windows installer service niet goed geinstalleerd/gestart ?"

Is er dan ook de mogelijkheid deze opnieuw te installeren, zonder windows er opnieuw op te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaaltje nog wat ingewikkelder te maken: Ik heb nu geprobeert vanaf verschillende locaties op mijn pc (cd-rw, dvd-rom, HD) te installeren. Hij blijft dezelfde foutmelding geven maar het bestand dat niet overeenkomt is steeds anders :s

"crc error: The file ":( Het bestand dat hier staat verandert, afhankelijk vanaf welke locatie ik installeer :(" doesn't match the file in the setup's .cab file. The medium from which you are running may be corrupted; contact your software vendor."

Mijn geheugen heeft verder geen probs.. dat heb ik gechecked met de link (up here)

Verwijderd

Topicstarter
JOEPIE!!!

Ik heb het voor elkaar gekregen om weer programma's/spellen te installeren... Hoe?? In de veilige modus van Windows. (don't ask why)

Ben nu wel blij dat ik deze dingen weer aan het lopen heb, ben wat minder blij dat ik 'game fixes' (nocd errors) krijg... 8)7

[[[ Maybe mag ik geen splinter cell spelen :| ]]]

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 23:24:
JOEPIE!!!

Ik heb het voor elkaar gekregen om weer programma's/spellen te installeren... Hoe?? In de veilige modus van Windows. (don't ask why)

Ben nu wel blij dat ik deze dingen weer aan het lopen heb, ben wat minder blij dat ik 'game fixes' (nocd errors) krijg... 8)7

[[[ Maybe mag ik geen splinter cell spelen :| ]]]
Ik had hetzelfde probleem met Generals, ik heb ervoor gezorgd dat geen enkel uitpak programma met het bestand geassocieerd wordt. Toen ik inhoud van beide CD's op de HD gekopieerd. Daarin setup gedaan en dat werkte.