Monitoren Internet gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Wat ik wil is op een Cisco internet router het internet gebruik meten.
Niet alleen de totale bandbreedte, maar ik zou graag willen meten welk ip adres hoeveel verkeer genereerd. Weet iemand hier een pakket voor die dat kan? De meeste snmp pakketten kunnen alleen de totale bandbreedte meten.
Dus ik wil graag van een bepaald tijdstip weten wie er hoeveel zit te leechen.
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Dit topic hou ik in de gaten, heb alleen geen cisco router :P

• Pauwl
Ik had wel al iets gevonden om ip accounting aan te zetten op de router. Die zou wel de totale in/out bytes van ieder ip adres optellen.
Maar zoek eigenlijk een simpele snmp tool die dat kan, als die bestaan.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat heb je zelf al gevonden?
rddtool, mrgt etc werken niet :?

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Wij gebruiken superscout ( www.surfcontrol.nl ) en is best wel goed..

• Pauwl
Nope.
Die bepalen alleen de totale belasting.
Die doen dat op basis van de statistieken van de interface, die alleen het totale in/out comming bytes optelt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pauwl schreef op 13 maart 2003 @ 10:56:
Nope.
Die bepalen alleen de totale belasting.
Die doen dat op basis van de statistieken van de interface, die alleen het totale in/out comming bytes optelt.
sorry hoor, maar volgens mij kan je met rddtool etc alle info weergeven die je beschikbaar hebt via snmp ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Erkens schreef op 13 March 2003 @ 10:58:
[...]

sorry hoor, maar volgens mij kan je met rddtool etc alle info weergeven die je beschikbaar hebt via snmp ;)
OP zich heb je daarin gelijk.. Maar met snmp kan je niet het verkeer monitoren van IP adres x naar internet, en dat van IP adres y naar internet.
Alleen maar het incomming bytes en outgoing byter per interface.

Maar waarschijnlijk zijn er wel monitor tools van CIsco die dat wat beter kunnen monitoren.

offtopic:
RRDTool regelt. Ik hou de load, temperatuur disk usage, proc load en eth usage bij van een compleet serverpark via een zelfgeschreven script. Mooie gifjes, daar kickt het MT op ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 13-03-2003 11:55 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.cisco.com/warp...h/nmp/netflow/index.shtml
NetFlow technology efficiently provides the metering base for a key set of applications including network traffic accounting, usage-based network billing, network planning, as well as Denial Services monitoring capabilities, network monitoring, outbound marketing, and data mining capabilities for both service provider and enterprise customers. Cisco provides a set of NetFlow applications to collect NetFlow export data, perform data volume reduction, post-processing, and provide to end-user applications easy access to NetFlow data. Cisco is currently working with a number of partners to provide customers with comprehensive solutions for NetFlow-based billing, planning and monitoring.
:)
Pagina: 1