[Flash] Raar JPG/BMP streep probleem

Pagina: 1
Acties:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb al gezocht op Google en Got naar oa "Flash bugs jpg", "Flash bug plaatje", "Flash bug image" en zo nog een aantal. Ik heb echter nog niks nuttigs gevonden.. ;(

Een colega hier op mijn stage heeft een Flash-site/presentatie gemaakt. Maar er is een probleem, en ik mag het oplossen, omdat hij nog druk bezig is om de rest van de presentatie op tijd af te krijgen. Het probleem is het volgende:

Er zit een strook met fotos in, deze scrolled op het moment dat je op een knop drukt. De eerste 3 fotos (welke dat ook zijn) zien er altijd goed uit, maar de rest van de fotos zijn _altijd_ alleen strepen! Als ik de fotos omwissel is het precies zo, en ook nieuwe fotos maakt niets uit. Het ligt dus niet aan de fotos (JPG of BMP of wat dan ook). Hieronder is een voorbeeld te zien van het probleem.. de eerste is wel goed, de 2e niet..

Het action-script is bij alle knoppen het zelde..

Code van de foto-strook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
onClipEvent (load) {
    var b = 3;
    // acceleration - between 1.1-10
    var e = 3;
    // damping - between 1.1 - 4
    var indyX = _x;
    var indyPOS = _x;
    var indyspeed = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
    indyspeed = ((_x-indyX)/b+indyspeed)/e;
    // this is the movement code - it takes the curent position and the variable
   // "indyX" and will decelerate the object to the new point
    _x -= indyspeed;
}

Code van de knoppen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// ondergrond verschuiving
on (release) {
    ondergrond.indyx = "-2568.7";
}
// ondergrond mask
on (release) {
    ondergrondmask.indyx = "-2568.7";
}
// ga naar menu label
on (release) {
    gotoAndPlay("man b-w engines");
}
on (release) {
    unloadMovieNum(10);
    loadMovieNum("c:\\fotoviewer\\menu\\04.swf", 50);
}

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~azwart/flashprobleem1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~azwart/flashprobleem2.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik had eerder ook zo'n probleem, maar toen kwam het omdat het image zo groot was volgens mij.

Ik heb hem toen in veel kleine stukken gehakt, en toen werkte het wel. Maar ik weet niet of dat hier van toepassing is, want zijn het hier al allemaal losse jpeg's ?.

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een erg groot plaatje, dat je uitrekt, of naar een positie te ver op de stage verplaatst.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Het plaatje dat scrolled is idd groot, die is ruim 5000px en scrolled over de x-as..
agentorangina schreef op 13 March 2003 @ 10:32:
Maar ik weet niet of dat hier van toepassing is, want zijn het hier al allemaal losse jpeg's ?.
Het zijn allemaal losse JPGs in 1 movieclip, en die movieclip scrolled.

[ Voor 79% gewijzigd door OkkE op 13-03-2003 10:50 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Bedankt. We gaan het nu oplossen door de scroll-balk te vervangen door losse fotos die over elkaar schuiven. :/ :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

of je kan het scripten, dat je de jpg's positioneert wanneer je ze nodig hebt.

Dat heb ik al wel met succes toegepast!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind die streep effect eigenlijk best wel leuk :)
Valt zo iets ook gemakkelijk na te maken in flash ;) ?

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 13-03-2003 16:46 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

jahoor, gewoon een movieclip maken met content die ruimschoots groter is dan de stagesize. Dan deze movieclip gaan bewegen en je hebt je strepen.

Tip: probeer het ook eens met statische tekst! :+

:)
Pagina: 1