Hallo mede tweakers,
Ik heb al gezocht op Google en Got naar oa "Flash bugs jpg", "Flash bug plaatje", "Flash bug image" en zo nog een aantal. Ik heb echter nog niks nuttigs gevonden..
Een colega hier op mijn stage heeft een Flash-site/presentatie gemaakt. Maar er is een probleem, en ik mag het oplossen, omdat hij nog druk bezig is om de rest van de presentatie op tijd af te krijgen. Het probleem is het volgende:
Er zit een strook met fotos in, deze scrolled op het moment dat je op een knop drukt. De eerste 3 fotos (welke dat ook zijn) zien er altijd goed uit, maar de rest van de fotos zijn _altijd_ alleen strepen! Als ik de fotos omwissel is het precies zo, en ook nieuwe fotos maakt niets uit. Het ligt dus niet aan de fotos (JPG of BMP of wat dan ook). Hieronder is een voorbeeld te zien van het probleem.. de eerste is wel goed, de 2e niet..
Het action-script is bij alle knoppen het zelde..
Code van de foto-strook:
Code van de knoppen:

Ik heb al gezocht op Google en Got naar oa "Flash bugs jpg", "Flash bug plaatje", "Flash bug image" en zo nog een aantal. Ik heb echter nog niks nuttigs gevonden..
Een colega hier op mijn stage heeft een Flash-site/presentatie gemaakt. Maar er is een probleem, en ik mag het oplossen, omdat hij nog druk bezig is om de rest van de presentatie op tijd af te krijgen. Het probleem is het volgende:
Er zit een strook met fotos in, deze scrolled op het moment dat je op een knop drukt. De eerste 3 fotos (welke dat ook zijn) zien er altijd goed uit, maar de rest van de fotos zijn _altijd_ alleen strepen! Als ik de fotos omwissel is het precies zo, en ook nieuwe fotos maakt niets uit. Het ligt dus niet aan de fotos (JPG of BMP of wat dan ook). Hieronder is een voorbeeld te zien van het probleem.. de eerste is wel goed, de 2e niet..
Het action-script is bij alle knoppen het zelde..
Code van de foto-strook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| onClipEvent (load) {
var b = 3;
// acceleration - between 1.1-10
var e = 3;
// damping - between 1.1 - 4
var indyX = _x;
var indyPOS = _x;
var indyspeed = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
indyspeed = ((_x-indyX)/b+indyspeed)/e;
// this is the movement code - it takes the curent position and the variable
// "indyX" and will decelerate the object to the new point
_x -= indyspeed;
} |
Code van de knoppen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| // ondergrond verschuiving
on (release) {
ondergrond.indyx = "-2568.7";
}
// ondergrond mask
on (release) {
ondergrondmask.indyx = "-2568.7";
}
// ga naar menu label
on (release) {
gotoAndPlay("man b-w engines");
}
on (release) {
unloadMovieNum(10);
loadMovieNum("c:\\fotoviewer\\menu\\04.swf", 50);
} |

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.