[licentie] WinXP licentie gebruiken voor Win2000

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:35
Het schijnt dus zo te zijn dat als je een WinXP licentie hebt, dat je gewoon een oudere besturingssysteem der LEGAAL op mag zetten.

Nu heb ik een WinXP HOME liecentie, maar k mag dus gewoon Win2000 proff hier op installeren en dan heb ik dus licentietechnisch geen probleem :? .

Ik had al WinXP Licentie legaal downgraden ? gevonden, wat mijn verhaal bevestigd.

Maar, als je WinXP Home versie hebt, mag je dus ook Windows 2000 Datacentre draaien?? of hoe flexible is Microsoft hier in????

Pagina's van microsoft zelf kan ik der echt super weinig info over vinden :(

Verwijderd

Je mag alleen met Win Xp PRO, Win 2000 / PRO installeren. Geen datacentre, daar heb je weer een aparte licentie voor nodig.

Met XP HOME mag je zowiezo geen Win 2000 / PRO installeren.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 11:55

MnM

volgens mij werkt dat op prijsklasse.

Met windows XP pro mag je ook Win2000 pro, winME, win9x en NT4 workstation draaien
Met windows XP home mag je ook winME en win9x draaien
Je mag geen datacenter draaien op de licentie van winxp Home

Server en Workstation os-en zijn gescheiden.

Je mag dus met de licentie van windows 2000 server ook NT4 server draaien
en met de licentie van Datacenter server mag je advanced server, gewoon server en Nt4 server draaien.

volgens mij was het zo iets

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13
En dit geldt alleen voor de full-licenses & upgrades, niet voor de OEM licenties.

Dus als je
XP Home hebt, dan mag je Win 9X o fME draaien
XP Prof -> 2000 Prof, NT 4.0 workstation etc

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 13-03-2003 10:14 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Sa1
Aha .. duidelijk .. tnx

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het helemaal zeker wil weten, bel je MS toch ff? Kunnen het denk ik zo zeggen. Tel. nr zal vast wel op de website staan lijkt me zo

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Datacenter mag je sowieso niet draaien, die wordt alleen in zwaar gecustomizede versie geleverd bij servers. Het is geen los verkrijgbaar produkt.

• Sa1
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 12:27:
Datacenter mag je sowieso niet draaien, die wordt alleen in zwaar gecustomizede versie geleverd bij servers. Het is geen los verkrijgbaar produkt.
't ging gewoon als voorbeeld :), voor prive heb ik der toch nix aan, maar je krijgt tegenwoordig overal xp home licenties bij... zo ook bij de pc van m'n pa, en dies nog al op 't legale :)
Pagina: 1