Toon posts:

[Albatron]kt400, xp2200 t-bred... prob's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hiero voor m'n buren een pc'tje.. die bestaat uit het volgende:

- Albatron KT400 mobo agp 8x .. de pro versie
- AMD XP 2200+ T-bred
- Samsung 256 mb DDR pc2700 x 2

- MSI Geforce 4 mx 420 64mb sdr..
- cd rom speler :D
- 60 GB hd @ 7200 RPM

Nu had ik er een schone installatie van Windows XP Pro NL opgezet. Alles werkte perfect, snel en vloeiend. De videokaart werd standaard herkent door xp maar werkte niet optimaal. Dus ik ga de nieuwste detonator.. bijna nieuwste: 42.82 installeren. Vervolgens maak ik een reboot en krijg een venster met een grove foutmelding.. blauw scherm.. kan nix meer.. Er staat onder andere iets over : verwijder installaties van Antivirus programma's en controlleer de hardeschijf controllers. verder word er nog iets vermeld over een ntfs.sys fout. De hd is geformateerd in NTFS. De exacte foutcode geef ik strax zodra ik thuis ben...
zit nu op school :(

Help ! ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stond je virusscanner wel uit toen je die nieuwe Detonators installeerde?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je wel in de safe mode komen? Zo ja, gooi die detonators weg en probeer andere versies. Iets staat mij bij dat dit niet een onbekend fenomeen is, alleen ben ik vergeten welke Detonator versie het betrof..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen virusscanner geinstalleerd ( geen norton of iets anders )
Ik kan ook niet in safe mode komen.. er zijn nog meerdere opstartmogelijkheden als je bijv. F8 ingedrukt houdt. maar die eindigen op het zelfde scherm. Ik kan dus ook deze detonator drivers niet weggooien omdat ik gewoon windows absoluut niet in kom.

Ik ga nu ff opstarten en de foutmelding noteren..

: Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulprogramma's voor schijdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSK / F uit om te controleren of de vaste schijf is bschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.
.................
Technische informatie:

*** STOP: 0x00000024 (0x001902F8,0xF896D8F0, 0xF896D5F0, 0xF8436C84)

*** Ntfs.sys - Address F8436C84 base at F83E7000, Datestamp 3b7dc5d0

Dus al dood je m'n sla :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:37 . Reden: Foutmelding genoteerd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

er zijn nog meerdere opstartmogelijkheden als je bijv. F8 ingedrukt houdt. maar die eindigen op het zelfde scherm
Zelfs ook de System Restore?
Ranzig.. Ik zou XP maar opnieuw overheen zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Mja da tis het leuke juist, ik had xp al een keer erover nieuw opgezet...
Pagina: 1