Toon posts:

[SFV check] telkens andere fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen en dus ook in elkaar geknutseld.
Nou lijkt het er op dat hoe sneller het uitpakken van de rars gaat des te meer fouten die maakt. Als ik over het netwerk uitpak dan gaat het goed maar als ik van mijn hdd uitpak dan gaat die regelmatig de mist in.

Dus ik denk laat ik eens een SFV checker er op los laten. Maar daar het zelfde hij gaat als die de mist in gaat steeds op andere files de mist in.
Weet het niet 100% zeker maar heb dus ook even geprobeerd zonder dat ik alle intel drivers had geinstalleerd en daar ging die de keren dat ik het geprobeerd heb wel goed.

Iemand enig idee wat hier nou de oorzaak van kan zijn?

[sys specs]
intel P4 2.4 op een EPoX 4PEA+
2 x maxtor 120 GB 8 mb cache in raid 0
1 x kingston 512 hyperX 2700
[/sys specs]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Loopt je PC verder volkomen stabiel en heb je dat ook goed getest?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem pas sinds gisteren draaien maar wat ik nu geprobeerd heb draaid stabiel.
Hem memtest86 gedraaid (of draaid nog zit op school) maar bij 5de x testen had die nog 0 fouten.
Maar vind het zo vaag dat hoe sneller die gaat hoe meer fouten die lijkt te maken.
Hoor geen rare tikken van mijn hdd ofzo.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik bedoelde eigenlijk vooral de processor. Misschien dat het te heet wordt en daardoor fouten gaat maken? :?

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 13 maart 2003 @ 11:51:
Ik bedoelde eigenlijk vooral de processor. Misschien dat het te heet wordt en daardoor fouten gaat maken? :?
Als het geen P1 is, lijkt me die kans vrij klein.

Misschien eens een andere IDE-kabel proberen? misschien dat ie wat rot is?

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat die te heet word. De koelrippen zijn gewoon koud.
De IDE kabel die ik gebruik komt uit mijn oude pc en die is goed.
Heb wel 1 nieuwe kabel, zo dan maar ff een nieuwe halen en kijken of dat wat opleverd.
Andere tips altijd welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb die ene kabel die er eerst niet inzat vervangen door een nieuwe.
Heb nu een stuk of 15 keer over het netwerk die files met SFV gecheck en ging 1 x op 1 file de fout in (kan een keer gebeuren lijkt me)
Daarna weer op mijn PC en de eerste keer ging het goed. Na nog een keer proberenen had die al een fout en daarna werden het er meer. tot een stuk of 3 a 4.
Iemand nog een idee ?

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13

Ryceck

Constants and Variables

Stupid question :X welke Winrar versie gebruik je om te extracten???

Toch niet per ongeluk een beta ofzow he?

[ Voor 25% gewijzigd door Ryceck op 13-03-2003 16:58 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met 3.21 (ofzo, ja die beta)
maar ook met 3.11 en dat is een stable release.

edit:

Stomme vragen zijn er niet, hoef maar iets stoms te zijn wat ik over het hoofd zie waardaar dit probleem zich voor doet

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een tijd zitten klooten en ben er achter gekomen dat het GEEN problemen geeft als ik mijn schijven NIET in raid config heb.
Heb mijn windows installatie op exact de zelfde manier gedaan (niks gewijzigd in bios ofzo) als dat ik dat heb gedaan zonder dat de schijven in raid stonden maar dan nu wel in een raid config. Op dat moment gaat die weer direct de mist in.
Wie helpt mij uit dit vage probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben er eindelijk achter wat het is geweest.
Bij mij was het het geval dat mijn PCI latency te laag stond.
Heb hem nu op 96 gezet en hij gaat als een trein.
Post dit niet om het topic weer omhoog te trappen maar voor het geval dat iemand ook met dit probleem zit en dit topic tegen komt.
Pagina: 1