[LCD Projector] Is dit iets voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Laatst stond er een big-ass topic over projectoren, en door het bos zie ik nogsteeds de bomen niet meer.

In dat topic stond dat het voor de meeste gasten een must was. Bij mij dus niet, want deze dude heeft niet eens TV-out :)

Ik wil een beamer direct op m'n DVD-speler. Nu kan ik voor heel niet veel euro-tjoos een kick-ass projector kopen (geen garantie) >:)

Nu zoek ik naar reviews van dat apparaat, maar nergens, en staat er wel onderaan zo'n pagina een projector voor 1.199 euro.

Specs :
Resolutie: SVGA 800x600
Lichtopbrengst: 1100 Lumen
Gewicht: 2,6 Kg.
Video compatibiliteit: PAL/NTSC/SECAM
Contrast Ratio: 400:1
Lampduur: 2000 uur
Data input: 1
Video input: 2
Techniek: P-Si LCD
Horizontale Frequentie: 15 - 100 Hz
Verticale Frequentie: 43,5 - 130 kHz

Bron : http://www.bis.nl/Proj_de...rodNum=256&vProdType=SVGA

800x600 was ook m'n ouwe TV-out, en dat beviel prima.
Nu weet ik niet wat de resolutie is van DVD-Video.

Ik zal dit apparaat 1 keer in de week gebruiken.

Kopen, of niet?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Geen 800x600 kopen , als je ooit wel een computer of een gameconsole erop aan gaat sluiten dan baal je als een stekker.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 10:05:
Geen 800x600 kopen , als je ooit wel een computer of een gameconsole erop aan gaat sluiten dan baal je als een stekker.
Ik ga dat ding NIET op de computer aansluiten, want ik ben geen gamer. En GoT'en op 3x2 meter vind ik overdreven. >:)

Toevoeging:
Ik kijk ook geen DivX / XviD / VCD / SVCD want ik heb een dvd-rw, en alle films brand ik dus op DVD.

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 13-03-2003 10:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

RaZ: Je gaat dus nooit dat ding op je computer aansluiten?
Hmmm... Vaak is zo'n ding ook voor DivX (zeker op 800x600) een goeie beamer...

Waar ik alleen wel goed over na zou denken is de garantie. Je baalt denk ik enorm als dat ding het na 2 weken begeeft... Maar ja, ook dit is iets wat je zelf moet overwegen...
Op die site staat trouwens dat er wel garantie op zit?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Skef schreef op 13 maart 2003 @ 10:23:
RaZ: Je gaat dus nooit dat ding op je computer aansluiten?
Hmmm... Vaak is zo'n ding ook voor DivX (zeker op 800x600) een goeie beamer...
Jij snapt hem :) Ik game niet, en DivX doe ik niet meer aan, DVD-R ownzzz >:)
Waar ik alleen wel goed over na zou denken is de garantie. Je baalt denk ik enorm als dat ding het na 2 weken begeeft... Maar ja, ook dit is iets wat je zelf moet overwegen...
Op die site staat trouwens dat er wel garantie op zit?
De gene die ik aangeboden kreeg was zonder garantie, deze die in m'n startpost staat is gewoon via die site/winkel/whatever dus ook garantie.

Mijn vraag is, is dit een prima ding voor 1 keer in de week een DVD op te kijkuh via m'n DVD-speler.

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 13-03-2003 10:32 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Hmmm een dvd speler geeft wel interlaced beeld af door de s-vhs/composiet uitgang. De beamer moet zijn eigen deinterlacechip gebruiken. Er zijn beamers waarbij de resolutie een bepaalde verhouding heeft met het aantal beeldlijnen dat uit de dvd komt. Hierdoor kan er simpel en scherp geresized worden. Deinterlace chips in (oudere) beamers zijn vaak brak. Het beste kun je de dvd in de pvc bekijken en de monitor uitgang op de beamer aansluiten. Als je een goeie videokaart hebt met goeie deinterlace techniek zoals bv een ati radeon dan krijg je de beste resultaten met een wat goedkopere beamer.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
neem je dvd speler mee en ga eens kijken hoe je het zelf vind..
jij moet er tenslotte naar kijken.
Maar wat betaal je er eigenlijk voor ?

En trouwens 800 * 600 is goed hoor heb ik thuis ook en ik vind het goed genoeg

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ook de licht opbrengst is belangrijk hoe meer opbrengst hoe beter je kan kijken in een lichte kamer (dus ook zonder verduisterings gordijnen)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• CV_SmileY
  • Laatst online: 27-02 09:38

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik ben zelf een trotse bezitter van een Philips Garbo Matchline
Brightness : 1000Lumens
Contrast : 500:1
resolutie : 16:9 (858 x 484 pixels)

Zoals je ziet is het een true 16:9 beamer. Dit is toch iets dat ik je kan aanraden als je hem in het algemeen voor films gaat gebruiken. Het is namelijk zonde als een groot deel van je scherm zwart blijft.
Uiteraard is lichtopbrengst van een beamer belangrijk. Ik zelf heb er echter voor gezorgd dat mijn kamer 100% lichtdicht is. In dat geval is 1000lumens (in jouw geval 1100) ruim voldoende.
Pic : <KLIK>
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2645/thumb.jpg

Verwijderd

CV_SmileY schreef op 13 March 2003 @ 11:07:

Zoals je ziet is het een true 16:9 beamer. Dit is toch iets dat ik je kan aanraden als je hem in het algemeen voor films gaat gebruiken. Het is namelijk zonde als een groot deel van je scherm zwart blijft.
Uiteraard is lichtopbrengst van een beamer belangrijk. Ik zelf heb er echter voor gezorgd dat mijn kamer 100% lichtdicht is. In dat geval is 1000lumens (in jouw geval 1100) ruim voldoende.
[afbeelding]
Weet je toevallig of het ook prettig gamen is op zon Garbo ?

• CV_SmileY

CV_SmileY

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:15:
[...]

Weet je toevallig of het ook prettig gamen is op zon Garbo ?
Ik heb er nog geen PC games op gespeeld (ik heb hem nog niet zo heel lang). Ik speel er wel geregeld met mijn Xbox en dat is gewoon uitstekend te doen.
Het enige waar ik hem wat minder mee vind is gewoon TV kijken. Dat kan alleen ook liggen aan het zwakke/brakke signaal dat ik op mijn kamer heb (sommige zenders zien er op TV ook slecht uit).

Uiteraard gebruik is wel geregeld de TV-out van mijn PC om films te kijken. Dat ziet er gewoon ook prima uit. Ik word alleen steeds kritischer en ga steeds meer DVDs kopen :)

offtopic:
Huurprijs € 180,-/dag (bron http://www.bis.nl/Proj_de...rodNum=256&vProdType=SVGA ) T*ring, ik ga de mijne ook maar verhuren. 2,5 week verhuren en ik ga er winst op maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door CV_SmileY op 13-03-2003 11:28 ]

Verwijderd

CV_SmileY schreef op 13 March 2003 @ 11:23:
[...]

Ik heb er nog geen PC games op gespeeld (ik heb hem nog niet zo heel lang). Ik speel er wel geregeld met mijn Xbox en dat is gewoon uitstekend te doen.
Het enige waar ik hem wat minder mee vind is gewoon TV kijken. Dat kan alleen ook liggen aan het zwakke/brakke signaal dat ik op mijn kamer heb (sommige zenders zien er op TV ook slecht uit).

Uiteraard gebruik is wel geregeld de TV-out van mijn PC om films te kijken. Dat ziet er gewoon ook prima uit. Ik word alleen steeds kritischer en ga steeds meer DVDs kopen :)

offtopic:
Huurprijs € 180,-/dag (bron http://www.bis.nl/Proj_de...rodNum=256&vProdType=SVGA ) T*ring, ik ga de mijne ook maar verhuren. 2,5 week verhuren en ik ga er winst op maken :)
Ik heb ook een xbox , dus tnx voor de info.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Hmm...
De info op die site klopt niet helemaal. Uit de PDF data-sheet haal ik de volgende info:
Beeldkwaliteit Lichtopbrengst:
-TA Dataview 710: 1000 ANSI lumen
-TA Dataview 810: 1300 ANSI lumen
Ding is dus niet 1100 Lumen, maar 1000
Aansluitingen:
Computer in:
VGA 15 pin
Video In:
S-video 6 pin mini DIN en composite video
Audio In:
3,5mm mini jack
Muis in:
PS/2 6-pin mini DIN, USB
Control:
Projector keypad, IR afstandsbediening, USB
Computer uit:
VGA 15 pin
Ik kan toch een verloop-plug halen van Scart -> S-video voor goeie RGB kwaliteit?

Ey!! Macarena \o/

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 09:25

xdc

ik heb laatst een 300 lumen beamertje op de kop getikt
Infocus Lp210
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/my%20gadgets/DSCF0018.JPG

Volgens de specs was ie maar
Resolution 640 x 480 VGA & Mac, with intelligent compression for 800 x 600 SVGA

Maar divx en DVD kijken op het ding is echt perfect!!
Alleeen kan ik er gebruik maken als het donker is (nadeel in zomer , dan is het zolaat pas donker).

Maar van die 300 lumens merk ik dus niks , werkt gewoon perfect! (mits donker)
Ook speel ik er wel eens Games op (X-box)

Mijn advies kopen zo'n ding , vraag me af wat jij ervoor moet betalen :)
Verders mijnes staat trouwens te koop :) ivm te kleine kamer

slimmehotspot.nl

Verwijderd

xdc schreef op 13 maart 2003 @ 12:37:
Infocus Lp210
[afbeelding]

Alleeen kan ik er gebruik maken als het donker is (nadeel in zomer , dan is het zolaat pas donker).

Hoeveel wil je er voor hebben ?

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-02 15:59

PsychoG

Pumpin&#039; on your stereo...

xdc schreef op 13 March 2003 @ 12:37:
Infocus Lp210
[afbeelding]

Hmms.. je email adres staat niet in je profile dus dan maar even zo.. Wat wil je voor die beamer hebben en hoeveel uur heeft je lamp nog over?!

• xdc
  • Laatst online: 02-03 09:25

xdc

hij staat te koop op de marktplaats en 2ehands.nl
Met meer foto's en verdere specificaties.

Verder zeg ik hier maar even niks, omdat het niet de bedoeling is dat dit een soort verkoop forum wordt , en om dit topic te respecteren, verzoek ik mensen die geintereseerd zijn gewoon even te kijken op de bovengenoemde sites.

[ Voor 57% gewijzigd door xdc op 13-03-2003 13:19 ]

slimmehotspot.nl

• OverSoft
  • Laatst online: 23-02 16:38
ik heb een infocus lp730, het grote broertje van die hier boven :P
hij's 450 ansi lumen, en ik moet zeggen, da's echt serieus fel! (contrast 1:300)
niet dat ik ervan af wil hoor, maar een beamer is echt leuk spul :D

Verwijderd

xdc schreef op 13 March 2003 @ 13:18:
hij staat te koop op de marktplaats en 2ehands.nl
Met meer foto's en verdere specificaties.

Verder zeg ik hier maar even niks, omdat het niet de bedoeling is dat dit een soort verkoop forum wordt , en om dit topic te respecteren, verzoek ik mensen die geintereseerd zijn gewoon even te kijken op de bovengenoemde sites.
[OFFTOPIC] Is het die ene met dat marboro-pakje ?

Verwijderd

CV_SmileY schreef op 13 maart 2003 @ 11:07:

[afbeelding]
Die garbo heeft 484 verticale pixels wat overeenkomt met het aantal beeldlijnen van PAL oftwel uitermate geschikt om een standalone dvd op aan te sluiten, de film hoeft niet te worden verschaald.
Ik zou niet te veel op lumen letten. Ik vind persoonlijk het veel irritanter als een beamer een lage contrastverhouding heeft of als ie veel last heeft van barndoor effect.

• CV_SmileY

CV_SmileY

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 13:27:
[...]
of als ie veel last heeft van barndoor effect.
Wat bedoel je met ' barndoor' effect?

Verwijderd

CV_SmileY schreef op 13 March 2003 @ 15:14:
[...]

Wat bedoel je met ' barndoor' effect?
Ja dat vroeg ik me ook af :? :P

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40

Eraser127

Nijkerk

dit is een barndoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/items/140772.jpg zorgt ervoor dat het licht gelijkmatig verdeeld wordt

My Discogs

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

4POX

Everybody is wired

Ik heb zelf een 350 lumen beamer met een resolutie van 429 x 234 en een contrast ratio van 100:1

En het leukste is. Het heeft nog goed beeld ook. Het is een tv projector. Totaal niet geschikt voor presentaties. Maar wel super geschikt voor TV beelden.

Het grootste voordeel van een beamer met 350 lumen is dat zwart minder vervormt is. Bij een 700 lumen beamer die ik vorig jaar te leen had was dingen die in het beeld zwart moesten zijn paars. En dat is iets waar je erg aan kunt ergeren. Het nadeel is dat het echt pikke donker moet zijn. Een klein beetje licht verpest het beeld al.

Door de kleine resolutie zie je helaas wel pixels. Maar daar is ook al een oplossing voor. Je draait de beamer een klein stukje onscherper en boem.. Weg pixels en het blijft nog goed beeld ook.

Een erg fijne beamer als je voor het eerst begint met een Hometheator. Ik heb wel tegen mezelf gezegd als de lamp van de beamer op is dat ik dan overstap naar een nieuwe beamer. een 16:9 met een lamp van rond 700 lumen.. 1100 lijkt me te veel voor films die een beetje duister zijn.

AKA Rinkel weblog

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Hm.. En echt helemaal donker kan ik het niet krijgen. Dus een 1000 lumen met 400:1 contrast zou dus zonde van het geld zijn, als ik het goed begrijp?

Ey!! Macarena \o/

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

4POX

Everybody is wired

1000 lumen ???

Dat ding werk prima overdag. Je moet er alleen voor zorgen dat je geen invallend licht hebt.. Maar ik vind 1000 lumen te veel als het pikke donker is

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1