[win2k] Startup prioriteit van programma's aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben opzoek naar een manrier om programma die windows automatisch opstart via de "startup" in program files eerder te laten opstarten.
Weet iemand hoe ik dat voorelkaar moet krijgen?

brabrabrabra...

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42
Je kunt zo'n programma ook in je register zetten. In HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run zo uit m'n hoofd :) Dan worden ze eerder opgestart dan uit je startup-folder.

• pixel
okee zal ik zeker even proberen!!

brabrabrabra...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

pixel schreef op 13 March 2003 @ 10:09:
okee zal ik zeker even proberen!!
En als je wilt dat ze nog voor het login schermpje opstarten moet je het in HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Runservices zetten ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• pixel
helaas helaas :( beide oplossingen werken niet.
Onder RUN is het nog steeds te laat
en onder runservices doet het programma het niet.
Micchien even wat weer info waarom ik dit wil.
de software is een wlan config tool. Deze geeft aan de kaart de settings door.
Als je dus een computer hebt met een domain en een login script werkt die kaart niet omdat de software config tool als een van de laatste wordt opgestart.
als ik dit nu op een of andere manier dit kan vervroegen doet hij het wel :)
hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik wil.

brabrabrabra...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt dus dat het voor het initialiseren van de netwerkverbinding gebeurd? Ik gok dat dat niet zomaar gaat lukken, software zal voor zover ik weet altijd erna komen.

Als er geen UI nodig is, kan je er misschien een echte service van maken: http://support.microsoft.com/?kbid=251192

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pixel
oke dan zal ik daar eens naar gaan kijken

brabrabrabra...

Verwijderd

Je kunt een batchscript maken, alles daarin zetten in de juiste volgorde, en dat script in je startup-folder plaatsen.

Verwijderd

Andere optie: loginscript maken en die toekennen aan de gebruiker waarmee je inlogt via het gebruikersbeheer.

Indien nodig kun je 2 opties in je policy wijzigen: in MMC het lokale groepsbeleid openen, en onder Computerconfiguratie\Beheersjablonen\Systeem\Aanmelden zitten de opties "Aanmeldingsscripts gelijktijdig uitvoeren" en "Opstartscripts asynchroon uitvoeren". Als je de eerste inschakelt, wordt de desktop (de explorer dus) NIET gestart VOORDAT de loginscripts klaar zijn. De tweede zorgt ervoor dat scripts na elkaar worden gerund, in plaats van tegelijkertijd. (Sorry dat ik even achter een NL windows zit, maar je vindt ze ook wel in de engelse)

Hope this helps.
Pagina: 1