email traffic in host contract.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb hier al aardig wat rondgeneusd en ook op internet gezocht. Ik zoek dus een host voor een (zeer simpele) website en e-mail. Ik heb er ook al wat gevonden en contact gezocht. Echter om aders onder het gras te vermijden. Bij de meeste Hosts wordt dan de e-mail wel of niet bij het dataverkeer geteld. Dit veranderd nameljik het hele beeld van mijn zoekuitkomst!

Of is hiervoor geen echte regel te stellen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Daar is inderdaad niet echt veel over te zeggen, je kunt er het beste de provider zelf over mailen. Vrij veel providers werken gewoon door de logfiles van de betreffende webserver, bijvoorbeeld Apache, te analyzen. In dat geval wordt traffic voor mail, FTP-uploads, etc. niet meegeteld. Maar, het kan ook best voorkomen dat providers alle traffic van een klant bij elkaar optellen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Volgens mij meestal niet, maar is dit op basis van fair-use... Maar, wat wil je dan allemaal gaan emailen? Ik zou een mailtje aan de hoster sturen

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik weet het niet, zoals intoxicated zegt zullen veel hosters alleen de logs nakijken. Het maakt ze meestal niet echt uit hoeveel mail je verstuurd, want één keer een pagina openen op de site (zeg ff voor de grap 50 KB), daar kan je heel wat mailtjes voor sturen / ontvangen. Dus zo'n vaart loopt dat niet.

Natuurlijk wordt het een ander verhaal als je wilt dat mensen wallpapers naar je gaan mailen ofzo :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, waarschijnlijk is het geen probleem. Ik ontvang wel eens ooit mailtjes van 3 a 4 mb (powerpoint, pdf bestanden, grote exellbladen, tekeningen), maar geen 10 per week. Echter had er 1tje gevonden, maar die riep wel meteen dat alles in die 0,5g zat. En als ik dus 1 mailtje krijg (4mb) en dat weer ophaal (4mb) ben ik dan al meteen 8 mb kwijt.

Toch maar eens wat verder neuzen...... (net webselect.nl gevonden, had ik een dag eerder moeten weten)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Inprincipe (heel logisch) zit het er altijd bij in, dus als je maximaal 2gb verkeer per maand mag hebben, is dit inclusief mail. Alleen houden veel hosters geen maillog voor 't dataverkeer bij.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Cyberpope schreef op 13 March 2003 @ 10:04:
Toch maar eens wat verder neuzen...... (net webselect.nl gevonden, had ik een dag eerder moeten weten)
webhosters.nl ken je al?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mail is meestal FUP om het zo maar te zeggen ;). Normaal gesproken maakt het dus geen ruk uit maar als jij 100.000 mailtjes van 5 mb verstuurd kan ik me voorstellen dat je vriendelijk verzocht wordt om dat niet meer te doen :D.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, dat snap ik, dus geen spam versturen van 5 mb per mailtje ;) Echter deze provider maakte er zo nadrukkelijk attent op dat ik het me af begon te vragen. Heb nu ook nog een offerte opgevraagd bij een andere host, bied meer aan echter servers in Amerika. Maar dat moet toch met deze globalisering toch niets uitmaken.

En tja een limit van 500mb, daar kom ik met mijn mailtjes niet aan. De host heeft me ook verzekerd dat een mail van 5 mb toch maar 1x telt. Dus niet bij het zenden en het ophalen, maar alleen bij het ophalen....

Blijft toch raar dat de ene het zo nadrukkelijk vermeld en de andere het gewoon als dienst erbij levert en er onbeperkt bij zet (Alhoewel dat onbeperkt ook hiervoor niet bestaat natuurlijk, zie IceStorm hierboven.)

Verwijderd

Cyberpope schreef op 13 March 2003 @ 15:14:
En tja een limit van 500mb, daar kom ik met mijn mailtjes niet aan. De host heeft me ook verzekerd dat een mail van 5 mb toch maar 1x telt. Dus niet bij het zenden en het ophalen, maar alleen bij het ophalen....
Dat is een beetje clueless van die host want een mail van 5mb kost wel degelijk 2x 5mb. De mail komt nl eerst binnen op de server (5mb up), en vervolgens haal jij je mail op (5 mb down).

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:38

Stewie!

Keen must die!

Servers in Amerika, zoals je zegt, kan je doen. Maakt niks uit bij email.
Alleen de grootste nerd zal het verschil merken B)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Bij mij (ik host in de USA) wordt mail niet meegeteld als dataverkeer. Wel telt het als MB's op de ruimte die je krijgt als je je pop-box niet leegt. Ofwel als je nog 5 Mb in je mailbox hebt heb je nog 195 Mb over voor webspace in mijn geval....

Ik geloof niet dat mijn mailbox ooit de 5 Mb heeft bereikt, en ik heb em voor 50 geconfigureerd (dynamisch) voor het geval ik een lekkere lange vakantie neem ;)

Ik denk dat de meeste hosters het niet meerekenen. Als ze het wel doen rekenen ze het denk ik maar 1 keer (de "uitgaande" van hun naar jou) en niet 2 keer. Bij de meeste webhosters is het inkomende verkeer een stuk lager dan het uitgaande namelijk dus dat zal ze worst wezen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Ik kom terug op mijn vorige posting!

Ik heb het na mijn posting gevraagd aan support en kreeg direct antwoord terug (nu weet je ook waarom ik daar graag host, probeer in Nederland maar es binnen een half uurtje antwoord te krijgen....)

Antwoord:
Hi Maarten

Yes email traffic will count towards your monthly bandwidth allowance.
It will only be counted once when you are downloading the email from the server
to your computer.

Please email me if you have any more questions.

Sam

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 13 maart 2003 @ 18:09:
Bij mij (ik host in de USA) wordt mail niet meegeteld als dataverkeer. Wel telt het als MB's op de ruimte die je krijgt als je je pop-box niet leegt. Ofwel als je nog 5 Mb in je mailbox hebt heb je nog 195 Mb over voor webspace in mijn geval....

Ik geloof niet dat mijn mailbox ooit de 5 Mb heeft bereikt, en ik heb em voor 50 geconfigureerd (dynamisch) voor het geval ik een lekkere lange vakantie neem ;)
Dat jij altijd tevreden bent over die webhost van je is na 30 topics inmiddels wel duidelijk. :)
Ik denk dat de meeste hosters het niet meerekenen. Als ze het wel doen rekenen ze het denk ik maar 1 keer (de "uitgaande" van hun naar jou) en niet 2 keer. Bij de meeste webhosters is het inkomende verkeer een stuk lager dan het uitgaande namelijk dus dat zal ze worst wezen :)
95% van de webhosters zien mail als een soort fup, zoals icestorm al zei. Ze controleren het niet omdat het vaak maar over kleine hoeveelheden gaat. Als je 1gb/dag aan mail krijgt, gaan ze dat echt wel merken en gaan ze dat zeker wel rekenen, ook al zeggen ze van niet.

Tevens is het best wel onzin dat voor de meeste hosters het inkomende verkeer goedkoper is dan het uitgaande verkeer. Zeker de kleinere hosters (ongeveer 95% van de markt) betalen niet voor bandwidth maar voor verkeer, en dat is al het verkeer, zowel inkomende als uitgaande. En zelfs als je over bandwidth gaat praten, dan is dat ook in en uitgaande verkeer samen, en niet apart.
probeer in Nederland maar es binnen een half uurtje antwoord te krijgen
Wat heeft dat nou met Nederland te maken? Alsof het alleen in het buitenland mogelijk is dat mensen daar de mail snel beantwoorden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 19:20 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Als je echt in de USA wil gaan hosten is dit forum een uitkomst hier zie je gelijk welke hosting provider je moet mijden en welke uitstekende service verlenen.

[ Voor 3% gewijzigd door we_are_borg op 13-03-2003 19:24 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En gewoon thuis wat neer zetten ?

Anders

Zullen we het gewoon houden op www.webselect.nl en www.webhosters.nl?

[ Voor 34% gewijzigd door IceStorm op 13-03-2003 21:43 ]

• maartena
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 19:17:
Wat heeft dat nou met Nederland te maken? Alsof het alleen in het buitenland mogelijk is dat mensen daar de mail snel beantwoorden?[/quote]

De praktijk wijst uit dat ik hier inderdaad altijd sneller antwoord krijg.

Van Vuurwerk hoefde ik in Nederland de eerste 3 dagen niets te verwachten - als ik al een antwoord kreeg. Op simpele vragen nog wel.

Bij Kabelfoon kreeg ik als ik geluk had een mailtje op de volgende WERKdag, en dan was het meestal een standaard cut/paste met een standaard helpdesk verhaal dat TOTAAL om mijn oorspronkelijke vraag heen ging. Je moest bij Kabelfoon standaard met hoofdletters in je mailtje zetten dat je de hele helpdesk pagina al doorgespit had anders stuurden je ze de hele helpdesk pagina op in tekst formaat ;) Meestal kostte het 3 mailtjes heen en weer voordat je echt een antwoord kreeg op je vraag.

Van Tiscali wacht ik na weken NOG STEEDS op een antwoord over een vraag die ik aan ze stelde i.v.m. met mijn ouders' ADSL aansluiting (die intussen al weer een paar weken goed draait).... Ik heb wel al twee keer het antwoord "uw vraag is in behandeling...." gekregen.

Ik heb aan een aantal computer winkels (7 of 8 kweeniemeer) in Nederland gevraagd of ik bij hen met een credit card kon betalen. Slechts 1 gaf ong. 5 dagen later antwoord dat het bij hen NIET kon :)

En dan nu hier:

De vraag die ik stelde aan mijn hoster over het e-mail verkeer verstuurde ik ong. een kwartier na mijn posting van 18:09, en ik had zo'n 5 minuten voor mijn posting van 19:17 antwoord. Binnen 45 minuten dus. Vaak doen ze het sneller, ZELFS als ik midden in de nacht mail.

Ik vroeg mijn kabelprovider per e-mail wanneer ze een bepaald type digitale decoder gingen aanbieden. Ik kreeg binnen 2 uur antwoord (s'avonds) dat men in April 2003 een digitale video recorder a-la-tivo gingen aanbieden speciaal voor alle digitale kanalen die ik tegenwoordig kan ontvangen.

Toen ik mijn kabelmodem bestelde via de telefoon op de dag dat ik mijn nieuwe woning betrok kreeg ik als antwoord dat ze em MORGEN al konden komen installeren. Helaas kon ik die dag niet ("morgen" was een ZONDAG en ik was bezig met zeulen) dus kwamen ze maandag. Kabels getrokken naar waar ik de TV en het modem wilde hebben. Modem aangesloten. Digitale decoder voor TV aangesloten. 15 meter extra kabel met aansluitingen gratis. Hele installatie was trouwens gratis.

Verder zijn er nog wel meer voorbeelden die ik zo niet voor de geest kan halen, maar ik kan je garanderen - uit persoonlijke ervaring - dat klantenservice hier ook echt SERVICE is. Er zijn natuurlijk altijd wel een paar uitzonderingen, maar meestal kun je hier ook echt service verkrijgen. De Amerikanen stappen namelijk veel sneller naar een concurrent als het hen niet bevalt (en op bijna elk gebied is concurrentie) dus ze MOETEN wel service verlenen.

De KPN heeft meestal makkelijk praten omdat de monopolist zijn bijvoorbeeld. :r

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 14 March 2003 @ 00:48:
[...]
De praktijk wijst uit dat ik hier inderdaad altijd sneller antwoord krijg.

Van Vuurwerk hoefde ik in Nederland de eerste 3 dagen niets te verwachten - als ik al een antwoord kreeg. Op simpele vragen nog wel.

Bij Kabelfoon......
[..]
Je praat echt volkomen onzin :)

Ten eerste noem je nu ook 2 bedrijven op waarvan je dat kunt verwachten en ten tweede is het gewoon pure onzin om service van een bedrijf op geografische wijze te beoordelen. Ik KEN heel wat collega webhosters in Nederland persoonlijk die ook hun mail buiten kantooruren beantwoorden en prima service verlenen.

Natuurlijk heb je in Nederland een hoop 'slechte' webhosters (een groot deel), maar in Amerika is dat nog veel erger. En dan kun je wel zeggen dat dat niet zo is, maar dat is gewoon wel zo. Ik heb geen zin in een discussie hierover maar ten eerste, lees maar eens een aantal topics op www.webhostingtalk.com door, en ten tweede is in Amerika de concurrentie nog veel groter dan hier in Nederland waardoor veel bedrijven nog meer geld besparen op service en kwaliteit om hun diensten nog goedkoper dan bij hun concurrent aan te bieden (prijs is immers altijd nog klantlokker #1). Concurrentie is goed maar door een te verzadigde markt gaat de kwaliteit van het produkt of dienst danwel de service van een bedrijf er op achteruit (lees $economieboek maar eens door). In Nederland is de markt al verzadigd, in Amerika is dit minstens 10x zo erg.

En dan kun je wel telkens zeggen dat dat bedrijf waar je zit (of van jou is want het lijkt verdacht veel op spammen) zo enorm goed is, en dat zal ook best, maar dan heb je het gewoon getroffen. Dat is geen enkele reden om te zeggen dat service in Amerika beter is dan in Nederland. Buiten alle nadelen om als inwoner van Nederland in Amerika te gaan hosten welke al veelvuldig uitvoerig aanbod zijn geweest, is enkel en alleen de prijs een goede reden om te kiezen voor Amerika.

Moraal:
Service is bedrijfsgebonden, niet geografisch.

• maartena
Goed. Geef mij es een bedrijf.... stel ik ze een vraag. Eens kijken hoe snel ze antwoorden :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 19:36
volgens mij telt een mailtje versturen nie bij trafficvan je site als je bij een hosting provider zit. Want anders zou hun mail server lekker te staan open relayen. Je mail verstuur je altijd via de server van je ISP. Tenzij het webmail is

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• oVRoM
  • Niet online
cybermans schreef op 14 March 2003 @ 07:13:
volgens mij telt een mailtje versturen nie bij trafficvan je site als je bij een hosting provider zit. Want anders zou hun mail server lekker te staan open relayen. Je mail verstuur je altijd via de server van je ISP. Tenzij het webmail is
Vaak kun je je authenticeren door te POPpen van een server van de hoster, dan kun je daar na een paar minuten hun SMTP server ook gebruiken.
Pagina: 1