NT installeren op Proliant ML350 - SCSI-drivers werken niet?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Gezocht met Google en op GoT en natuurlijk op de site van Compaq, tegenwoordig HP. Wel het probleem langs zien komen op GoT én de oplossing bij Compaq, maar het blijft voor mij niet werken.

Ik heb een Compaq Proliant ML350 (733MHz, dus 1st Generation). Hier heeft Windows NT 4.0 Server op gestaan, en ik weet nog van de laatste installatie dat het erg lastig was om NT erop te krijgen omdat de SCSI-drivers niet standaard in NT zitten. (Er zit een SCSI-disk in van 18GB waar de installatie op moet.)

Op de site van Compaq vind ik wel drivers voor de SCSI-controller voor NT, maar als ik die bij de setup (F6) installeer, blijft NT de melding geven dat er geen vaste disken zijn aangetroffen. (Ongeveer.. tis een Engelstalige versie van NT, just for the record.)

Als ik SmartStart gebruik voor de installatie, dan werkt dat goed *tot* aan het punt waar die met de daadwerkelijke setup komt. Ik kan dus de erase-tool gebruiken, partitioneren, aangeven welk OS ik wil installeren, dan druk ik op het laatste knopje vóór de echte setup van NT, en dan zegt SmartStart: "Cannot find" (letterlijk) en dan is het afgelopen, moet ik ik weer opnieuw beginnen.

Overige info:
- BIOS is de meest recente, van de site van Compaq (2002)
- Disk is het enige mass-storage device (op de IDE-CD-speler na)
- Disk op SCSI-poort A en SCSI-poort B geprobeerd. Op A zegt-ie in ieder geval niet dat-ie niets doet omdat er niets op de primary SCSI-poort zit.
- NT heeft er al opgestaan, en heeft +/- 2,5 jaar prima gewerkt; herinstall heeft niets met problemen met de hardware of zo te maken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Bloed, zweet & koffie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Als ik het goed begrijp.

Je maakt met smart start een partitie aan kiest je operating system en klikt op finish dan is het afgelopen?

Normaal kun je met Smartstart cd's gewoon partitiioneren en volumes aanmaken. Pas als deze active zijn (na de reboot) kun je je operating system kiezen. Volg je wel de juiste volgorde met smartstart?

Verwijderd

welke scsi controller heb je?

Verwijderd

Wat je moet doen is met partition magic een partitie aanmaken van max 2GB (FAT16) en dan nogmaals de NT setup starten en bij de setup melding op F6 gaan zitten rammen. Hierna kun je met een diskette de goede SCSI driver selecteren. Zodra NT is geinstaleerd en de partitie is geconverteerd naar NTFS kun je met PQ de partitie ophogen naar de max grote van je schijf. Dit heeft mij in ieder geval een aantal keren gered op oa een ML350 maar ook op de ML570 series.
Succes Homer.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Homer, als ik met F6 de "juiste" driver aangeef ("juist" volgens Compaq), dan kan setup geen disk vinden..

Pandorax: ik weet niet precies welke SCSI-controller het is, maar het is de SCSI-controller die in de Compaq Proliant ML350, 1st Generation zit. Het is een gecombineerde kaart: VGA, NIC en dubbele SCSI (2 aansluitingen) in één.

Mutsje: ik volg de Guided Installation. Partitionering gaat prima, geen probleem. De laatste stap, installatie van het OS, geeft een foutmelding en dan doet de computer niets meer. De muis beweegt nog wel, maar niets reageert.

Zet ik daarna de computer uit en weer aan, zegt SmartStart dat er een afgebroken install is, en dat ik verder kan gaan. Dan moet ik de System Erase Utility weer doen, en begint het verhaal van voor af aan.

[ Voor 3% gewijzigd door CmdrKeen op 13-03-2003 13:41 ]

Bloed, zweet & koffie

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kun je aan de laatste smart start cd's komen? Die hebben over het algemeen nieuwe drivers en ondersteunen ook de oude hardware nog.

Is wel een redelijk vaag probleem misschien zou je een naar Compaq/HP nederland moeten bellen met jou error. Grote kans dat ze je doorzetten naar een engineer.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Het schaamrood staat me op de kaken.. Net een half uur met Compaq aan de lijn gehangen; er blijkt nog gewoon een jaar NBD on-site garantie op te zitten (was standaard met die dingen).

Nog vóórdat NT Setup z'n drivers gaat laden, moet ik op F6 drukken. Dus niet pas achteraf.
Had ik kunnen weten.. heb hetzelfde probleem gehad met tweede en derde generatie Proliants |:( |:( |:( |:(

Anyway, ik zie nu maar 8 van de 18GB aan schijfruimte in Setup, maar misschien verandert dat als NT er eenmaal op staat. Enne.. ook al *had* ik het kunnen weten -- het is natuurlijk wél erg raar, zeker omdat SmartStart zo raar reageert...

Voor de volledigheid zal ik straks nog wel posten wat het eindresultaat is - of het gelukt is om de volle 18GB te benutten of niet... Vooralsnog bedankt voor jullie reacties!

Bloed, zweet & koffie

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat Klopt WindowsNT4 server met integrated SP6 kan tot maximaal 8GB partitie aan. Zonder SP6 kan WindowsNT4 maar 4GB aan. Dit had je zelf ook kunnen weten. De rest moet je met disk manager (start run windisk) nog partitioneren.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
mutsje schreef op 13 maart 2003 @ 14:55:
Dit had je zelf ook kunnen weten.
:/ Het was ook al behoorlijk laat gisteren... De disk die ik gebruik heeft SP1 geïntegreerd trouwens, maar 't komt vast wel goed met die partitionering.

[ Voor 4% gewijzigd door CmdrKeen op 13-03-2003 15:06 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Tja dat zeg ik dus .. op F6 rammen op het moment dat de de NT setup melding krijgt in dat mooie blauwe scherm =)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 15:58:
Tja dat zeg ik dus .. op F6 rammen op het moment dat de de NT setup melding krijgt in dat mooie blauwe scherm =)
Soms moet je het wat duidelijker zeggen Homer want ik haal hier ook uit dat jij bedoelt tijdens setup als NT vraagt voor andere drivers.
Pagina: 1